Jučer smo imali SAT RAZREDNIKA. Uvijek ponedjeljkom prvi sat. Zadala sam zadatak i djeci i roditeljima. A zadatak je bio jutarnji intervju, uz kavu i čaj. Jedni drugima postavit će pet pitanja i zapisati sugovornikove odgovore.
Zanimalo me kako se obitelji osjećaju nakon dva tjedna izolacije, što im nedostaje, boje li se čega, kako krate vrijeme.
Vrlo brzo su mi poslali odgovore, ali i neke fotografije. Sretni su što su zajedno, živi i zdravi. Shvaćaju vrijednost obitelji.
Obitelji postaju čvršće, jače se povezuju i to je izvrsno unatoč svemu što nas tišti.
OVAKO SU ODGOVARALA DJECA RODITELJIMA:
Kako se osjećaš sad kad smo dulje vrijeme doma?
■ Osjećam se i tužno i sretno.
■ Mama, tužna sam jer ti moraš ići na posao i zato što mi nedostaju prijateljice.
■ Sad kad smo dulje vrijeme doma, osjećam se pomalo tužno jer mi nedostaju prijateljice i učiteljice.
■ Osjećam se dobro, ali mi nedostaju prijatelji.
■ Ja bih radije bila u školi.
■ Sada kad se dulje vrijeme nalazimo kod kuće, ja se osjećam jako dobro. Nedostaju mi prijatelji, učiteljice i rodbina, ali sam sretan jer mogu biti s obitelji cijeli dan, duže odspavati i puno se igrati.
■ Doma mi je dobro, ali mi je bolje u školi s prijateljima. Katkad mi je dosadno, ali onda izmislim neku igru pa se zabavim.
■ Osjećam se tužno što ne mogu ići van igrati se s prijateljima.
■ Sada kad sam dulje doma, malo mi je dosadno i pomalo sam tužan.
■ Pa sad dok smo doma mi je baš dosadno.
■ Osjećam se iznervirano i ne sviđa mi se ovakvo školovanje. Puno mi je zanimljivije biti u normalnoj školi, s normalnim učiteljicama i normalnim prijateljima.
■ Osjećam se dobro iako zbog potresa nismo doma. Družim se s bratićima.
■ Osjećam se dobro, sretan sam, a katkad je i dosadno.
■ Sretna sam jer se ne trebam rano buditi. Tužna sam jer mi nedostaju moji prijatelji i aktivnosti.
Što ti je dobro / lijepo?
✿ Mogu se više družiti sa svojom obitelji
✿ Lijepo mi je kad mama neke dane ostane doma.
✿ Dobro mi je što se ne moram rano buditi, mogu trenirati kod kuće kad god poželim, mogu više svirati klavir i više se družiti s mojim zamorcem.
✿ Lijepo mi je razgovarati mobitelom s prijateljicom.
✿ U ovoj situaciji mi je dobro jer se mnogo družim s mamom, tatom i bratom. Nikome se nikuda ne žuri i imaju mnogo vremena za mene. Tata me je dobro naučio igrati stolni tenis.
✿ Lijepo mi je što sam s mamom i tatom, što mogu dugo biti budna i što se mogu dugo igrati.
✿ Sad mi je lijepo to što mogu duže spavati.
✿ Lijepo mi je što se mogu više družiti s bratom i roditeljima.
✿ Dobro mi je što ću dobiti psa pa neće više biti dosadno. Dobro mi je što mogu vidjeti svoj razred (na ZOOM-u).
✿ Dobro mi je što mogu dugo spavati, gledati TV i jesti bakine kolače. Super mi je što smo na selu, što smo vidjeli bake i djeda i izbjegli potres u Zagrebu.
✿ Dobro mi je što mogu jesti tokom nastave.
✿ Lijepo mi je što sam na sigurnom.
✿ Lijepo mi je jer smo mirni.
Što ti nedostaje?
■ Nedostaju mi učiteljice, prijateljice, škola.
■ Nedostaje mi druženje s prijateljicama, s učiteljicama, druženje sa širom obitelji i igra u parkovima.
■ Nedostaju mi prijatelji i učiteljice Sanela i Jasminka.
■ Nedostaje mi druženje s prijateljima, s učiteljicama, s bakom, sestričnama, treninzi juda i atletike. Nedostaje mi moj stan i moja soba, igračke i knjige koje se u njoj nalaze.
■ Nedostaju mi prijatelji, djed i baka.
■ Nedostaju mi moji profesori koji znaju objasniti gradivo.
■ Nedostaju mi prijatelji, učiteljice, škola i dom.
■ Nedostaju mi PRAVI prijatelji, ne virtualni, i učiteljice!
■ Nedostaju mi prijatelji i škola.
■ Nedostaje mi ples, ekipa i normalna jutra bez korone.
Je li te nečega strah? Čega?
✿ Strah me je da nekome bude loše i strah me mraka.
✿ Strah me je potresa.
✿ Strah me potresa koji je bio i koronavirusa koji vlada.
✿ Strah me da opet ne bude potres.
✿ Ničeg me nije strah jer znam da će sve biti dobro.
✿ Mene je strah potresa zato da se ne bi nešto srušilo.
✿ Strah me da se potres ne ponovi.
✿ Strah me koronavirusa.
✿ Strah me da neće biti završne školske predstave.
✿ Strah me da će ovakvo školovanje biti do kraja školske godine.
Napiši jednu aktivnost/ igru koju bi djeca i roditelji mogli igrati da im brže prođe vrijeme.
■ Mogli bi igrati Scotland Yard.
■ Volim igrati Monopoly.
■ Predlažem Monopoly, kartanje, gledanje filmova i crtića, izrađivanje kreativnih stvari.
■ Predlažem kartašku igru Uno i crtanje.
■ Moja najdraža aktivnost s obitelji uz koju mi brzo prolazi vrijeme je igranje ping-ponga.
■ Volim igrati i društvenu igru Jamb, cigareta, grad-država, kaladont, kartati. Kartam s tatom Uno, a s mamom gledam predstave na kompjutoru.
■ Ja bih s roditeljima igrala vrući krumpir.
■ Doma igramo Monopoly.
■ Da brže prođe vrijeme, predlažem igru Uno.
■ Predlažem vrući krumpir i kaladont.
■ Možete igrati istina ili izazov.
■ Mogli bi se igrati pikula i pikada.
■ Predlažem pečenje kolača s mamom, organiziranje igračaka, pomoć oko kućanskih poslova, igru grad, država, rijeka
OVO SU ODGOVORI RODITELJA.
Kako se osjećaš sad kad smo dulje vrijeme doma?
♦ ♦ Tata se osjeća ugodno.
♦ ♦ Mama bi bila sretna da je sve vrijeme doma.
♦ ♦ Osjećam se pomalo uplašeno radi budućnosti, ali ovo nam je prilika da učvrstimo odnose jer smo mnogo zajedno.
♦ ♦ Nedostaju nam uobičajene aktivnosti i odlazak na posao kao i druženje s prijateljima, ali istovremeno imamo više vremena za međusobno druženje.
♦ ♦ Osjećam se kao da glumim u nekom filmu i jedva čekam da već jednom dođe „Happy End“. Ili kao da sanjam i sve ovo je ružan san i samo čekam da se probudim.
♦ ♦ Lijepo nam je što smo zajedno, ali htjeli bismo da što prije završi.
♦ ♦ Osjećam se super.
♦ ♦ Osjećam se zabrinuto, ali i dobro jer smo zajedno i dobro smo.
♦ ♦ Osjećam se dobro jer volimo biti zajedno, ali mi nedostaju dulji izlasci vani.
♦ ♦ Osjećam se nesigurno, sićušno, zatočeno, nemoćno…
♦ ♦ Tata kaže da mu je sve super. Frižider mu je najbolji prijatelj.
♦ ♦ Super se osjećam. Kuću sam sredila tip-top, obavila poslove koje već dulje vrijeme odgađam, kuham svojim najmilijima što god požele.
Što ti je dobro / lijepo?
♦ Imam više vremena za druženje s obitelji.
♦ Mami je lijepo kad je kod kuće sa svojom djecom.
♦ Dobro mi je što smo mnogo zajedno. Iako radim, stignemo obaviti mnogo aktivnosti.
♦ Volim biti doma i inače i lijepo mi je, svi smo skupa, kuhamo, družimo se i što se mene tiče, mogla bih ovako godinama.
♦ Dobro mi je što smo zajedno i što smo zdravi.
♦ Lijepo je što imamo vremena za neke aktivnosti s djecom koje u svakodnevnom životnom ritmu ne stignemo.
♦ Lijepo nam je kad zajedno ručamo, pričamo, igramo se.
♦ Dobro je što mogu spavati duže.
♦ Lijepo je što sada imamo više vremena jedni za druge. Nema užurbanosti, zajedno se igramo, kuhamo, jedemo kruh koji smo sami ispekli, mnogo razgovaramo…
♦ Dobro je što sve vrijeme provodim sa svojom djecom. Na taj način nadoknađujemo vrijeme provedeno u jurnjavi. Više razgovaramo, smijemo se, družimo se.
♦ Dobro je što nitko nije nastradao. Djeca su dobro i osjećaju se sigurno.
♦ Lijepo mi je što svaki dan ručam sa svojom obitelji i što svaki dan popijem kavu sa svojim mužem.
Što ti nedostaje?
♦ ♦ Tati nedostaje da ide van.
♦ ♦ Nedostaje mi normalan život i naša rutina.
♦ ♦ Nedostaje mi neobvezno druženje s obitelji i prijateljima te boravak na zraku.
♦ ♦ Najviše nam nedosteje slobodno kretanje i šetnja ulicama grada kao i dječje nogometne utakmice vikendom i kava s prijateljima.
♦ ♦ Nedostaje nam naša kuća i putovanja koja smo planirali.
♦ ♦ Najviše mi nedostaje sloboda kretanja.
♦ ♦ Nedostaju mi kolege i prijatelji, nedostaje mi posao i kazalište, i moji mama i tata.
♦ ♦ Nedostaje mi posao i druženje.
♦ ♦ Nedostaje mi sloboda kretanja.
♦ ♦ Nedostaju mi moji jutarnji rituali, odlazak s najmlađom kćeri u grad po namirnice, trepavice koje uvijek moraju biti uredne.
♦ ♦ Nedostaju mi ljudi na ulici.
Je li te nečega strah? Čega?
♦ Tatu je strah neizvjesnosti.
♦ Ne. Strah je luksuz koji si mame ne mogu priuštiti.
♦ Strah me da se ne ponovi razoran potres i da se netko od meni dragih ljudi ne razboli.
♦ Nije nas strah, ali nije nam baš ni najugodniji osjećaj kada znamo da su brojni ljudi u opasnosti od bolesti uključujući i naše prijatelje i obitelj.
♦ Strah nas je potresa i koronavirusa.
♦ Nisam ni dobro, ni loše, ali se ničega ne bojim.
♦ Mamu i tatu nije ničega strah. Mi smo jači od svih nevolja.
♦ Ne bojim se ničega za sebe, strah me jedino da se netko od moje obitelji i prijatelja (pogotovo ovih starijih) ne zarazi.
♦ Strah me Covida-19 i posljedica potresa.
♦ Strah me da ne dobijem višak kilograma.
♦ Strah me prirode i potresa.
♦ Ne mislim o onome ružnome što se događa, već učimo i radimo kao i prije.
♦ Strah me ponovnog potresa. Strah me da naši roditelji ne obole zbog virusa.
Napiši jednu aktivnost/igru koju bi djeca i roditelji mogli igrati da im brže prođe vrijeme.
♦ ♦ Tata predlaže igru Rizico.
♦ ♦ Puno se grliti i razgovarati, izrađivati čestitke i ukrase za Uskrs.
♦ ♦ Predlažem slaganje puzzlea, Lego-kockica, pečenje kolača i gledanje smiješnih videa.
♦ ♦ Zajedno igramo Uno ili neku društvenu igru, a i svi sudjelujemo u kućanskim poslovima.
♦ ♦ Preporuka za djecu i roditelje je da putem interneta gledaju dječje predstave ili naprave virtualnu turu kroz poznate svjetske muzeje.
♦ ♦ Najbolja je igra Čovječe, ne ljuti se.
♦ ♦ Predlažemo igru Pogodi stvar.
■ autorica: Sanela ŠKEVIN, učiteljica 3.b ■ OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■ Dugogodišnja učiteljica u školi u srcu Zagreba. Za sebe mogu reći da volim istraživati, poučavati izvan učionice i stalno nešto novo raditi. Vodim skupinu malih istraživača koji svaki tjedan izvode neke pokuse, pripremam učenike za LIDRANO, pišem igrokaze. Obožavam ERASMUS + i projekte eTwinning. ■