Osnovna škola Prečko, Zagreb
U suradnji sa Školskim volonterskim klubom te članovima udruge Zeleni klik! krenulo se u podizanje školskoga organskog vrta i vanjske učionice. Posađen je školski voćnjak, a svrha projekta jest stvaranje uvjeta za iskustveno i praktično učenje te inkluziju ranjivih skupina društva.
Projekt je kandidiran i MZO-u za dobivanje financijske potpore.
Projekt vodi učiteljica Suzana Mikulec.
Idejni nacrt projekta:
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
Prijavni obrazac za provedbu projekta u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2019./2020.
Podatci o školi
Ispuniti ako škola ostvaruje partnersku suradnju u provedbi projekta
Partner 1 Zeleni klik ! | Tip partnerske institucije (udruga, institut i dr.) Udruga Zeleni klik ! |
Adresa Dobronićeva 28 | Poštanski broj i grad 10 000 Zagreb |
E-mail osobe za kontakt zeleniklik@gmail.com | Telefon 00385 98 1617 265 |
Partner 2 Udruga za podršku osobama s intelektualnim oštećenjima Grada Zagreba | Tip partnerske institucije (udruga, institut i dr.) Udruga za podršku osobama s intelektualnim oštećenjima Grada Zagreba |
Adresa Prečko 2 | Poštanski broj i grad 10 000 Zagreb |
E-mail osobe za kontakt udruga.osit.zg@gmail.com | Telefon 01/3873 655 |
Naziv projekta PUS: Pazim, učim, sadim
Sažetak projekta
U dvorištu OŠ Prečko izradit će se u skladu s planovima Školskoga volonterskog kluba ‘Zeleni prijatelji’, školske koordinatorice, ravnateljice škole te članova udruge Zeleni klik! školski organski vrt i vanjska učionica. Proces je počeo sadnjom školskoga organskog voćnjaka tijekom zime 2019. godine. Proizvedeno voće i povrće pronaći će put do tržišta različitim aktivnostima u suradnji s učeničkom zadrugom OŠ Prečko ,,ZIP“. Školski vrt treba postati posebno mjesto za povezivanje s nastavom, praktično provjeravanje stečenoga teorijskog znanja u školi, ali i mjesto za usvajanje novih praktičnih znanja i vještina koji se mogu steći radom u školskom vrtu. Nastava u školskom vrtu omogućuje jasnu i praktičnu korelaciju sa svim odgojno-obrazovnim predmetima, pri čemu poštujući osnovna načela zornosti i postupnosti učenici mogu naučiti povezivati stečena teorijska znanja s praktičnima. Pravilna i pravovremena izmjena različitih vrsta učeničkih aktivnosti u školskom vrtu i izvan njega omogućuje ostvarivanje velikog broja odgojno-obrazovnih očekivanja svih sedam međupredmetnih tema. |
Voditeljica/voditelj projekta
Ime i prezime Suzana Mikulec |
Telefon 01/3883 882 |
Zanimanje Učiteljica RN |
E-mail suzana.mikulec@skole.hr |
Podatci o učiteljima, nastavnicama i stručnim suradnicima škole uključenima u projekt (prema potrebi dodati nove retke)
Ime i prezime | Zanimanje | |
1. | Daša Filipčić | prof. biologije |
2. | Nikolina Turčinović Dupor | kateheta ( do diplome) |
3. | Tatjana Šimunić | prof. defektolog |
4. | Svjetlana Bobinac | radni instruktor |
5. | Suzana Mikulec | učiteljica RN |
6. | Danijela Krpan | |
7. | Ivana Muić |
Detaljan opis projekta
Cilj projekta Stvoriti i omogućiti uvjete u kojima će školski vrt postati posebno mjesto za povezivanje s nastavnim sadržajima, za praktično provjeravanje stečenoga teorijskog znanja u školi, ali i mjesto za usvajanje novih praktičnih znanja i vještina koji se mogu steći radom u školskom vrtu. Omogućiti izvođenje nastave u vanjskoj učionici školskog vrta koja omogućuje jasnu i praktičnu korelaciju sa svim odgojno-obrazovnim predmetima, pri čemu poštujući osnovna načela metodike zornosti i postupnosti učenici mogu naučiti povezivati stečena teorijska znanja s praktičnima. Omogućiti inkluziju ranjivih skupina društva njihovim uključivanjem u određene aktivnosti u školskom vrtu i provođenju različitih edukacijskih radionica u vanjskoj učionici školskog vrta. |
Trajanje projekta 24 mjeseca (2020. – 2022.) |
Aktivnosti i metode Pravilna i pravovremena izmjena različitih vrsta učeničkih aktivnosti u školskom vrtu omogućuje ostvarenje velikog broja odgojno-obrazovnih ishoda u svim odgojno-obrazovnim predmetima u svim razredima, a ponajviše od prvoga do četvrtog razreda. Vanjska učionica nalazila bi se na istočnoj strani livade kraj drveta, a imala bi stolove od trupaca i klupice od trupaca ili panjeva. Stolovi i klupice stajali bi na betonskima pločama (ako će biti sredstava taj cijeli krug bio bi popločan betonskim kockama). Vanjska učionica imala bi zaštitu od sunca u obliku platnenog jedra koje bi bilo učvršćeno na dva stupa i na drvo ili pak drvenu sjenica što je druga opcija. Postavila bi se i ploča na drvenom okviru. Zapadno od učionice bio bi vrt sa spiralom u sredini i okolo bi bile povišene gredice u obliku sunčevih zraka (vidjeti nacrt). Do vrta i klupa vodila bi staza od betonskih cigli ili ploča uz koju bi se posadile biljke trajnice, miješano s cvijećem. U gredice vrta sadilo bi se također miješano povrće, cvijeće i začinsko bilje radi boljeg međusobno podržavajućeg odnosa i smanjivanja nametnika kojima odgovara monokulturni uzgoj povrća. Cvijeće bi služilo privlačenju pčela i drugih korisnih kukaca. Od povrća bismo sadili jednogodišnje, ali bismo sadili i višegodišnje kulture zbog vrijednosti koje trajnice imaju u vrtu, a to je manja potrošnja resursa, veća otpornost tih biljaka na štetnike i bolesti te višegodišnji prinosi. Budući da je riječ o organskom vrtu, sadile bi se i biljke koje će nam koristiti u očuvanju zdravlja svih biljaka u vrtu, kao i promociji zdravlja, a provodit će se edukacijske aktivnosti i izrada ljekovitih pripravaka za zaštitu zdravlja biljaka i ljudi. Radi sprečavanja isušivanja zemlje gredice bi se malčirale slamom, osušenom travom ili lišćem. Sav organski materijal iz vrta pretvorit će se u kompost, kojim će se obogaćivati tlo vrta iz sezone u sezonu, čime će se postići široka edukacija na području recikliranja, odvajanja otpada, kao i održivi model uzgoja hrane, bez stvaranja otpada. U blizini vrta bit će napravljen hotel za kukce, koji će služiti kao sklonište za korisne kukce oprašivače, ali će poslužiti i kao mjesto za edukaciju i proučavanje tih prevažnih životinja u tzv. mreži života, o kojima ovisi gotovo sav biljni i životinjski svijet na Zemlji. S istim ciljem proučavanja, zaštite i edukacije na drveću u dvorištu škole bit će postavljene kućice za ptice i šišmiše, također važne karike za održivost sustava. Sve elemente koje je moguće (hotel za kukce, vrtne gredice, spirala, začinski vrt, cvjetnjak, polikulturne biljne zajednice, kućice za ptice i šišmiše i dr. elemente) izradit će sami volonteri i učenici Osnovne škole Prečko, a zahtjevnije elemente, kao što je postavljanje staza, izrada zaštite od sunca ili sjenice, postavljanje školske ploče, drvenih panjeva za sjedenje, stručne službe s odgovarajućom opremom što uključuje i postavljanje vrtne kućice za alat. Na južnom dijelu dvorišta prema parkiralištu bit će postavljeni drveni paneli koji će služiti za odvajanje parkirališta od vrtnog dijela te ujedno kao potpornji za biljke penjačice, koje također imaju estetsku ulogu, ulogu osiguravanja mira za učenike koji se koriste vanjskom učionicom, ali i kao vrsta privlačna kukcima oprašivačima, čime se dodatno obogaćuje element održivosti ovog vrta i vanjske učionice. Materijal potreban za izvedbu vanjske učionice i organskog vrta u OŠ Prečko: 1. Betonske kocke za putove (procjena metara) – priprema i postavljanje s nabavom materijala 2. Panjevi – donacija Zrinjevca (dobava materijala, dovoz i postavljanje) 3. Građa za povišene gredice: drvene daske, stupići, vijci, okov za pričvršćivanje dasaka 4. Zemlja za vrtnu spiralu i povišene gredice (naručiti kamion od Zrinjevca) 5. Sadnice trajnica i jednogodišnjeg bilja, sjeme biljaka 6. Kompost (naručiti od Zrinjevca) 7. Vrtni alati (ravne vile, motike, štihače, grablje, sadilice, kante za zalijevanje, vrtno crijevo za zalijevanje, tačke, trimer za košnju, škare za orezivanje grana) 8. Betonske ploče za podlogu za panjeve 9. Školska ploča samostojeća, dobava i postavljanje 10. Jedro za zaštitu od sunca s postavljanjem na tri stupa 11. Materijal za izradu hotela za kukce, kućica za ptice i skloništa za šišmiše, vijci, alat (pila, bušilica/odvijač), 12. Boje i pribor za bojenje (boje, ulje za premazivanje drva, kistovi) 13. Vrtna kućica |
Opis korisnika uključenih u projekt Učenici Školskoga volonterskog kluba ,,Zeleni prijatelji“ podijeljeni su u dvije skupine. Male volontere čine učenici od 2. do 4. razreda, a Velike volontere učenici od 5. do 7. razreda. Učenici s posebnim potrebama koji pohađaju nastavu u posebnim razrednim odjelima u OŠ Prečko od 1. do 8. razreda podijeljeni su na skupinu od 1 do 4. razreda te skupinu od 5. do 8. razreda. Svi ostali učenici od 1. do 8. razreda OŠ Prečko, koji će prema svojim potrebama provoditi nastavu u vanjskoj učionici. Učenička zadruga OŠ Prečko ZIP, učenici koji će izrađivati platnene vrećice u koje će se odlagati različiti proizvodi nastali pri preradi voća i povrća iz školskog vrta. Svi ostali zainteresirani djelatnici OŠ Prečko (tehničko osoblje), koji će željeti ostvariti svoje individualne potrebe (praktičan rad na vrtu i prijenos naučenih vještina rada na vrtu učenicima). Udruga Zeleni klik osnovana je s namjerom unapređivanja, razvoja i podizanja kvalitete življenja, osobito u području održivog razvoja, ekologije te s primjenom na svim društvenim skupinama. U njihovu su središtu najosjetljivije društvene skupine: djeca i mladi, starije dobne skupine građana, osobe s posebnim i specifičnim potrebama. Korisnici (zainteresirani članovi ) i stručni suradnici iste udruge. Udruga Vjeverica osnovna je kako bi pružila izvaninstitucionalni oblik skrbi za odrasle osobe s intelektualnim oštećenjima radi njihova okupljanja te organiziranoga i osmišljenog provođenja slobodnog vremena uz radno-okupacijske, kreativno-rekreacijske, sportske i druge socijalizacijsko-rehabilitacijske aktivnosti kojima se unapređuje kvaliteta života osoba s intelektualnim poteškoćama i njihovih obitelji. Korisnici (osobe s intelektualnim poteškoćama), članovi njihovih obitelji i stručni suradnici iste udruge. Zainteresirana javnost (roditelji učenika, bake i djedovi učenika). |
Očekivani rezultati Steći potrebna teorijska znanja iz područja agrokulture i njihovu praktičnu primjenu u školskom vrtu. Spoznati važnost pravilnog odnosa prema zdravoj hrani i organski uzgojenoj hrani. Djelovati na društvo prema promjeni u održivo koje podržava prirodu i pravednu raspodjelu u zajednici. Dati doprinos razvijanju i provođenju novih održivih modela poljoprivrede i solidarne ekonomije. Poticati ekološki, ekonomski i socijalno održivi razvoj. Poticati mlade na samoorganizaciju i samoinicijativu za pokretanjem promjena. Razviti pozitivne osobine, kao što su samopouzdanje, samosvijest i samoincijativa. Razviti pravilan odnos prema zdravoj hrani i njezinoj pripremi te važnosti koju ima za zdravlje. Razviti pravilne prehrambene navike. Izraditi priručnik o školskom vrtlarenju. Izraditi Malu vrtnu kuharicu. Napraviti Malu kušaonicu različitih recepata. |
Praćenje i vrednovanje projekta 1. Anketa za učenike o sadržajima i aktivnostima potrebnima za radu u školskom vrtu 2. Anketa za učenike o sadržajima i aktivnostima potrebnima za rad vanjske učionice 3. Ankete za roditelje učenika o aktivnostima za školski vrt i vanjsku učionicu 4. Objava aktivnosti i rezultata projekta na mrežnim stranicama škole i dva partnera 5. Objava aktivnosti rezultata projekta u medijskom prostoru (televizija, radio, tisak i portali) 6. Slanje mjesečnih izvješća 7. Vanjska evaluacija stručnih udruga, kao što su Bio vrt – u skladu s prirodom i O.A.ZA – Održiva Alternativa ZAjednici |
Održivost projekta Održivost projekta osigurat će se: a) održavanjem različitih edukativnih radionica u prostoru vanjske učionice (stručni predavači, djelatnici OPG-ova, bake i djedovi); b) prodaja ulaznica; c) održavanjem događaja Malih tržnica zdrave hrane; d) prodaja hrane proizvedene u školskom vrtu; e) održavanjem događaja Bakinih proljetnih kolača; f) prodajna izložba kolača natjecateljskog tipa; g) održavanjem kulturno-umjetničkih događaja (Male priredbe na otvorenom i Mala noćna muzika); h) ulaznice; i) suradnja s lokalnom zajednicom; Tržnica Prečko; j) prodaja hrane i proizvoda proizvedenih u školskom vrtu; k) posjeti učenika lokalnim OPG-ovima; l) suradnja s međunarodnom zajednicom; lj) stručni posjeti učenika i učitelja iz OŠ Brežice (Slovenija); m) povezivanje s učeničkom zadrugom ZIP OŠ Prečko (izrada i prodaja platnenih vrećica u koje će se stavljati različito povrće i voće proizvedeno na ekološki način), (proizvodnja i prodaja sokova, prerada voća i kiseljenje povrća). |
Ukupni troškovi projekta u kn: 19 570 kuna
Datum
Potpis ravnateljice/ravnatelja i pečat škole
________________________________________________
Troškovnik projekta u kn
Red. br. | Izdatak (npr. pribor, materijal, edukacija) | Cijena jedne stavke u kn | Broj stavki | Ukupna cijena u kn |
1 | Vrtna kućica za alat Keter Scala 6 X 8 Š/V/D (185/207/236 cm) | 4 978 | 1 | 4 978 |
2 | Autobusni prijevoz za posjet OPG-ovima i ZOV-u | 1600 | 3 | 4 800 |
3 | Betonske ploče za opločenje GRANADA KLASIK 40 x 40 cm | 20,99 | 40 | 839,60 |
4 | Drvena daska 19 x 94 x 2400 mm | 46,90 | 20 | 938 |
5 | Swingcolor premaz za drvo 750 ml | 59,90 | 2 | 119,8 |
6 | Agrovrtni kompost 50 l | 59,90 | 20 | 1 198 |
7 | Školska ploča zelena 120 x 100 cm | 837,5 | 1 | 837,5 |
8 | Tessarol temeljna boja za drvo 2,5 l | 66,51 | 4 | 266,04 |
9 | Kist Kayser Kožul | 7,11 | 6 | 42,66 |
10 | Platno za jedro – Guttaplane cerade dvostruki obrub 4 X 5 m | 81,19 | 3 | 243,57 |
11 | Eduakcija _međunarodna ICEL 2020 | 262 | 3 | 787 |
12 | Edukacija – Škola vrtlarenja | 120 | 3 | 360 |
13 | Troškovi prijevoza | 350 | 1 | 350 |
14 | Plastenik za zaštitu bilja 1,35 x 2 m | 790 | 2 | 1 580 |
15 | Sokovnik VERVITA XXL | 2 000 | 1 | 2 000 |
UKUPNO: | 19 340,17 |