Iz školskog svijeta
■ OSNOVNA ŠKOLA KRALJA TOMISLAVA, NAŠICE ■
Edukativne projektne pustolovine malih kreativaca  
objavljeno: 14. lipnja 2024.

U Osnovnoj školi kralja Tomislava u Našicama ponosimo se svojim eTwinning projektima koji su tijekom školske godine angažirali učenike 2.a razreda u raznim kreativnim, edukativnim i socijalno korisnim aktivnostima. U nastavku donosim detaljan pregled najvažnijih projekata i njihovih postignuća.

Projekt Dani jabuka, dani zdrave hrane autorice Sandre Vuk imao je za cilj povezati učenike s kulturnim običajima i zdravim prehrambenim navikama putem različitih nastavnih predmeta. Nizom aktivnosti učenici su istraživali zdravstvene koristi jabuka, proučavali tradicionalne recepte te sudjelovali u praktičnim zadatcima vezanima uz obilježavanje Dana jabuka. S pomoću ovog projekta učenici su naučili važnost voća u svakodnevnoj prehrani, promovirajući zdrav životni stil.

Cilj projekta U svijetu likovnih umjetnika 6, također autorice Sandre Vuk, bio je upoznati učenike s različitim likovnim stilovima i rukopisima umjetnika diljem svijeta. Učenici su proučavali životopise umjetnika i njihove slikarske rukopise, a zatim vlastitim likovnim radovima izražavali svoj doživljaj poznatih umjetničkih djela. Projekt je poticao učenike na istraživanje i stvaranje, razvijajući njihove socijalne, građanske i kreativne vještine. Učenici su stvarali radove nadahnute umjetnicima kao što su Mondrian, Van Gogh, Kandinski, Klee, Pollock, Kusama i Haring. Rezultati njihovih radova prikazani su na izložbama u školi.

Projekt Čarobne ideje autorica Ljiljane Kubaše i Maje Biro namijenjen je osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj djeci, potičući kreativnost putem rada s raznobojnim papirom. Učenici su izrađivali razne motive rezanjem, savijanjem i lijepljenjem papira, razvijajući finu motoriku, kreativnost i strpljenje. Projekt je istaknuo važnost igre u razvoju djece, omogućujući učenicima da uče na kreativan i opuštajući način.

Projektom Putujemo kroz vrijeme autorica Brankice Habuzin i Ljiljane Kubaše učenici su stjecali znanja o vremenskim pojmovima, vremenskim ciklusima i slijedu događaja. Aktivnosti su bile prilagođene njihovu uzrastu, a cilj je bio naučiti ih organizirati svoje vrijeme i razumjeti povezanost događaja, osoba i promjena tijekom povijesti. Projekt je učenicima omogućio da steknu vještine organiziranja i planiranja te da uoče važnost povijesnih događaja.

Cilj projekta Na putu dobrote 5 autorice Sandre Vuk bio je potaknuti učenike na širenje dobrote i pozitivnih vrijednosti. Učenici su učili kako malim gestama mogu promijeniti svijet oko sebe, počinjući od ljubavi prema sebi i dijeljenju dobrote s drugima. Projekt je naglasio važnost zajedništva i međusobne potpore tijekom cijele godine, promičući društvenu odgovornost i empatiju.

Projekt Memento prijateljstva 10 autorice Sandre Vuk osmišljen je da bi učenici aktivno sudjelujući u predviđenim aktivnostima, jačali kompetencije komunikacije na materinskom jeziku, upoznavali i širili znanja o socijalnim i građanskim pravima i dužnostima te osvještavanjem razvijali vlastitu kulturološku dimenziju.

Ovi eTwinning projekti u 2.a razredu nisu samo obogatili školski kurikulum, već su znatno doprinijeli osobnom i socijalnom razvoju učenika. Putem projektnog učenja, učenici su uživali u otkrivanju novih znanja i vještina. Kreativnim, kritičkim i empatičnim razmišljanjem učenici su se pripremali za izazove budućnosti, razvijajući važne životne vještine i vrijednosti.

■  Napisala: Ljiljana KUBAŠA, učiteljica savjetnica | OŠ kralja Tomislava, Našice ■