Jesenski dani u OŠ Bakar uvijek donesu poseban ugođaj: šuštanje lišća, tople boje i radost zajedničkih trenutaka. Ove smo jeseni prvi put organizirali Kestenijadu, događanje koje je spojilo igru, učenje i stvaralaštvo. Školsko se okružje pretvorilo u živopisnu učionicu na otvorenom, ispunjenu mirisom pečenih kestena, dječjim smijehom i veseljem.
Naši su učenici od 1. do 4. razreda, zajedno sa svojim učiteljicama, uživali u raznovrsnim aktivnostima koje su povezale više nastavnih područja. U učionici na otvorenom učenici su promatrali promjene u prirodi, prepoznavali su boje i oblike jesenskih plodova, razgovarali o važnosti šume i njezinih darova te su, igrajući se, učili kako se brinuti o okolišu i prirodnim resursima.
Razgovarajući o jeseni, učenici su obnavljali i proširivali znanje iz Prirode i društva, učili su razlikovati vrste drveća i prepoznavati jesenske plodove. Aktivno su promatrali, istraživali i dijelili svoja zapažanja čime su razvijali znatiželju, sposobnost promatranja i usmeno izražavanje.
Stvaralaštvo inspirirano kestenom
U likovnim radionicama školske su se klupe zamijenile stolovima prekrivenim lišćem, papirom, bojama i kestenima. Male su ruke s oduševljenjem stvarale mozaike od lišća, crteže u toplim jesenskim tonovima, skulpturice od kestenja i žice, čak i mala umjetnička djela od prirodnih materijala.
Tako su naši školarci likovnim izražavanjem razvijali kreativnost, maštu, preciznost i osjećaj za oblik i boju istodobno učeći kako suradnički raditi i dijeliti materijale sa svojim prijateljima.
Pjesma, priča i ritam jeseni
U glazbenom i književnom dijelu Kestenijade učenici su čitali i interpretirali pjesmu Mladena Kušeca„Kestenjara“. Razgovarali su o značenju riječi, o slikama koje pjesnik stvara i o osjećajima koje budi miris pečenih kestena. Mnogi su učenici izrazili svoje dojmove pisanjem kratkih rečenica, osvrta ili crtanjem strofe iz pjesme.
Nakon čitanja dvorištem se orila pjesma: djeca su pjevala poznate jesenske pjesme.
Glazba je ispunila prostor veseljem, a ritam bubnjeva i pljeska pratio je pjesmu pretvarajući trenutak u mali jesenski koncert. Tijekom tih aktivnosti učenici su izražavali svoje osjećaje riječju, glazbom i pokretom, učili su slušati i pratiti ritam te izražajno govoriti i čitati – sve to prirodnim, spontanim i vedrim metodama učenja.
Pečeni kesteni i veliki domar s još većim srcem
Neizostavan je dio Kestenijade bio miris pečenih kestena koji se širio cijelim dvorištem. Naš domar Vlado, prepoznatljivog osmijeha i dobrog duha, od ranog je jutra pripremao sve što je bilo potrebno. Dok su se kesteni polako pekli, djeca su znatiželjno promatrala; a Vlado im je strpljivo objašnjavao kako salma hess
Njegov trud i vedrina dali su događanju posebnu toplinu. Kušanje kestena postalo je simbol zajedništva, zahvalnosti i školskog duha. Tijekom svih aktivnosti učenici su učili kako učiti: promatranjem, slušanjem, razgovorom, stvaranjem i suradnjom. Razvijali su odgovornost, empatiju i zahvalnost, učili dijeliti, pomagati i cijeniti trud drugih.
Međupredmetnim temama, poput Održivi razvoj, Osobni i socijalni razvoj te Građanski odgoj, učenici su usvajali vrijednosti brige za prirodu, poštovanja različitosti i važnosti zajedničkog rada. Osim znanja, učenici su ovom aktivnosti ponijeli i osjećaj pripadnosti školi kao zajednici – mjestu gdje se uči, ali i živi, stvara i dijeli.
Na kraju dana, kada su posljednji kesteni nestali, a lišće ponovno zašuštalo pod nogama, u učeničkim se očima još uvijek vidjelo uzbuđenje i ponos.
Naša je prva Kestenijada bila mnogo više od običnog školskog događaja – bila je proslava dječje znatiželje, stvaralaštva, prijateljstva i zajedništva.
Pokazala nam je da je škola najljepša kad u njoj ima smijeha, pjesme, suradnje i topline – baš poput mirisa kestena koji nas je toga dana sve povezao.
■ Napisala: Alma HESS, dipl. učiteljica, mentorica | OŠ Bakar ■















