Iz školskog svijeta
OŠ HINKA JUHNA PODGORAČ, PŠ BUDIMCI
Ljepota čitanja
objavljeno: 23. prosinca 2020.

Učenici 4. razreda Područne škole Budimci završili su prvi dio i sve aktivnosti vezane za veliki međunarodni projekt Ljepota čitanja (The beauty of reading) koji je otvoren na eTwinning platformi. Autorice projekta učiteljice su razredne nastave Ljiljana Mudrinić iz OŠ „Laza Kostić“ Gakovo, Srbija i Patricija Hercog iz OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci. Administratorica je projekta školska knjižničarka Ana Sudarević iz karlovačke OŠ Dubavac, a vanjska je suradnica organizacijskom timu prof.dr.sc. Drahomira Cupar s Odjela za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.

Projekt je okupio 119 odgojno-obrazovnih djelatnika diljem naše domovine i izvan nje. U projekt su se uključili učitelji i nastavnici nižih i viših razreda te knjižničari  Republike Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Rumunjske, Turske, Albanije, Portugala, Makedonije, Grčke, Poljske, Španjolske, Ukrajine, Sjeverne Makedonije i Gruzije.

Projekt je namijenjen učenicima od 6 do 11 godina, no u projektu sudjeluju i viši razredi osnovne škole (zbog velike zainteresiranosti za aktivnosti, ali i zbog pristupačnosti i vrlo prilagodljivih aktivnosti u svim razredima osnovne pa i srednje škole). Vrlo aktualna tema i cilj ovog projekta – čitanje – okupila je izvrstan međunarodni tim projektnih partnera koji su od prvog dana ove nadasve neobične školske godine sa svojim učenicima provodili niz aktivnosti kako bi ispunili odgojno- obrazovne ishode i očekivanja samog projekta.

Poseban naglasak stavljen je na buđenje i otkrivanje svih osjećaja koje nosi čitanje kod učenika.  

Na samom su početku projekta održana dva susreta projektnih partnera događanjima na eTwinning platformi u Adobe connest sobi pod vodstvom autorica Ljiljane i Patricije. Dva TeachMeeta (jedan na engleskom, drugi na hrvatskom/srpskom jeziku) na kojem su se projektni partneri dogovorili oko predstojećih aktivnosti u projektu, ali i oko buduće suradnje. Zanimljivo je i hvalevrijedno spomenuti kako su se aktivnosti iz projekta u mnogim zemljama u razredima održavale uživo, ali i online uslijed zatvaranja razreda i škola zbog pandemije koronavirusom. Učenici su u svojim obiteljima provodili mnoge aktivnosti jer je u samom začetku projekt tako i osmišljen. Ukoliko ponovno dođe do potpunog zatvaranja škola u cijelom svijetu, aktivnosti će se  neometano provoditi online s učenicima. Neke su od aktivnosti zajedničke svim projektnim partnerima zadane na TwinSpaceu projekta: uređivanje školskog ili razrednog kutka za čitanje, kako razvijamo čitateljske aktivnosti kod učenika i stvaranje zajedničkih konačnih proizvoda projekta.

Sredinom prosinca održano je međunarodno online događanje (TeachMeet) za sve sudionike projekta. Događanju se moglo prisustvovati kao predavač ili kao slušatelj. Projektni partneri prikazali su kratkim prezentacijama primjer dobre prakse iz svojih škola i razreda te neke od provedenih aktivnosti iz projekta tijekom prvog polugodišta šk. god. 2019./2020.

Ukupno je na susretu bilo sedmero predavača i to ovim redoslijedom:

  1. Patricija Hercog, OŠ Hinka Juhna, Podgorač, Hrvatska
  2. Ivana Žagar, OŠ „Sveti Matej“ ,Viškovo, Hrvatska
  3. Željka Polić, OŠ „Braća Seljan“, Karlovac, Hrvatska
  4. Slavica Pokornić, OŠ „Matija Gubec“ ,Donji Tavankut, Subotica, Srbija
  5. Andreja Kovač, OŠ „Garešnica“ ,Garešnica,  Hrvatska
  6. Ana Sudarevič, OŠ „Dubavac“ ,Karlovac, Hrvatska
  7. Ljiljana Mudrinić, OŠ „Laza Kostić“,Gakovo, Srbija.

 Na kraju je susreta izvršena evaluacija.

evaluacija1
evaluacija2
evaluacija 3

Radujemo se novom polugodištu, novim izazovima i aktivnostima u projektu.

■ Piše: Patricija HERCOG, učiteljica razredne nastave, mentor  ■ OŠ Hinka Juhna Podgorač, PŠ Budimci  ■ Od 2009. zaposlena u OŠ Hinka Juhna Podgorač u Područnoj školi Budimci. Nastavu provodi kao projektnu, uz uporabu IKT tehnologije kako bi obogatila nastavne sadržaje i učenicima učinila sadržaje zanimljivijima. Uključena je u eTwinning zajednicu u kojoj aktivno sudjeluje pišući i provodeći projekte te usavršavajući se. ■