U sklopu projekta „Kako si? – pitanje koje mijenja svijet škole“ tijekom mjeseca studenog kolegica Suzana Gazdić Kosec i ja, iz Osnovne škole Šestine, sudjelovale smo u Erasmus+ edukaciji Stress and Conflict Management: The Way to Resilience and Satisfaction koja je održana u Palermu na Siciliji.
Šestodnevna je edukacija okupila sudionike iz brojnih europskih zemalja. Cilj joj je bio unaprijediti profesionalne i osobne kompetencije u području upravljanja stresom i sukobima u obrazovanju.
Prvi je dan bio posvećen upoznavanju i otkrivanju ljepota Palerma. Razgledali smo kulturne i povijesne znamenitosti, upoznali bogatu tradiciju Sicilije te doživjeli prepoznatljivu gostoljubivost grada. Poseban je doživljaj bio posjet lokalnoj tržnici gdje smo osjetili autentičnu atmosferu svakodnevice stanovnika Palerma.
Program edukacije bio je sadržajan, dobro strukturiran i praktično usmjeren. Sudionici su detaljno analizirali izvore stresa, vlastite obrasce reagiranja te učili razlikovati pozitivan stres od nelagode. Primjerima iz školske prakse raspravljali smo o izazovima s kojima se učitelji svakodnevno susreću i o načinima kako im kvalitetnije pristupiti.
Bitan je naglasak stavljen na razvoj vještina upravljanja stresom. Simulacijskim vježbama radili smo na tipičnim školskim situacijama, razmjenjivali iskustva i isprobavali učinkovite strategije suočavanja.
Dodatno smo učili o važnosti samopoštovanja, osobnih stavova i otpornosti te o načinima kako te vrijednosti njegovati i prenositi na učenike.
Posebno je bila zanimljiva radionica o komunikacijskim stilovima, kao i vježbe asertivnog izražavanja, uključujući tri razine kako reći „ne“. Pričom o Abigail sudionici su rangirali likove prema pozitivnim i negativnim osobinama što je jasno pokazalo koliko osobne vrijednosti oblikuju našu procjenu tuđih postupaka.
Značajan dio edukacije odnosio se i na upravljanje sukobima. Analizom stvarnih primjera izrađivali smo pristupe koji doprinose stvaranju sigurnije i podržavajuće školske klime. Tehnike opuštanja, vizualizacije, vježbe disanja i mindfulness metode (poput modela 5-4-3-2-1) pružile su nam konkretne alate za smanjenje napetosti i bolju emocionalnu regulaciju.
Uz praktične metode, obrađeni su i korisni alati poput Plutchikova kruga emocija, Eisenhowerove matrice te metode Šest šešira razmišljanja koji potiču dublju svijest o emocijama, jasniju organizaciju i kreativnije promišljanje.
Sudjelovanje u ovoj edukaciji pružilo nam je vrijedna znanja i vještine koje ćemo primjenjivati u svakodnevnom radu s učenicima i kolegama. Osim profesionalnog razvoja, boravak u multikulturalnom okružju dodatno je obogatio naše razumijevanje obrazovanja u europskom kontekstu.
Ovo Erasmus+ putovanje pokazalo se kao značajan doprinos osobnom rastu, kvaliteti poučavanja te općem stvaranju pozitivnijeg i poticajnijeg školskog okružja.
■ Napisala: Matea CVITANOVIĆ, učiteljica razredne nastave | Osnovna škola Šestine ■






