
Učenici 3. a i 3. b razreda Osnovne škole Julija Benešića u Iloku prikazali su rezultate projekta u kojemu su sudjelovali tijekom godine. Sa svojim učiteljicama, potpisanom autoricom teksta i Majom DRINOVAC te cijelim projektnim timom – u Gradskoj knjižnici i čitaonici Ilok – predstavili smo slikovnicu Šumska svečanost i Zbirku ilustracija i stripova o emocijama.
EMO projekt sufinanciran je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih s ciljem da se pomogne učenicima trećeg razreda razviti emocionalnu inteligenciju i jezično-komunikacijsko izražavanje kroz kreativno stvaralaštvo u svrhu prepoznavanja svojih i tuđih složenih emocija – razočarenje, sram, krivnja i poniženje – kao nadogradnju osnovnih koje su prošle godine upoznali.
Ovaj je projekt nastavak prošlogodišnjeg projekta kada smo se bavili s četiri osnovne emocije – srećom, tugom, ljutnjom i strahom is učenicima smo napravili završnu predstavu te radio dramu.
Minule školske godine plan je bio da kroz rad na složenijim emocijama napraviti digitalne slikovnice i potom ih objaviti ukoričene.
- KAKO SMO POČELI?
Kroz četiri radionice sa psihologinjom Ivanom TURUDIĆ, pedagoginjom Petrom DRAGUN i knjižničarkom Mateom TADIĆ učenici su se najprije upoznali s emocijama – sram, krivnja, razočarenje, poniženje.
Svaka je radionica bila posvećena jednoj emociji. Sadržaj se temeljio na raznim aktivnostima prilagođenima dobi učenika, uključujući čitanje i analize slikovnica i priča, grupne rasprave te refleksivne vježbe.
Kroz strukturirane razgovore i poticajna pitanja, učenici su se poticali na razmišljanje o svojim iskustvima i razvijanje emocionalne pismenosti.
- KAKO SMO NASTAVILI?
Nakon provedenih radionica učiteljice 3. a i 3. b razreda promišljale su kako svaku od emocija prikazati.
Odlučeno je kako će 3. a razred s učiteljicom Majom DRINOVAC i uz pomoć učiteljice likovne kulture Kristine HRUBIK te učiteljice glazbene kulture Ivane Antoanete PETRIČEVIĆ MATIĆ napisati, ilustrirati i uglazbiti pojedine dijelove na svojoj slikovnici Šumska svečanost.
Učenici su s učiteljicom Majom na satu Hrvatskoga jezika pisali sastavke koji su kasnije uklopili u jednu zajedničku priču, njihovu slikovnicu.
Likovni dio – ilustracije – su napravili na satima Likovne kulture. Slikovnicu krase i QR kodovi gdje se kriju pjesme koje su uglazbili na satima Glazbene kulture. Tekst pjesmama napisali su samostalno uz pomoć svoje učiteljice.
Moji učenici 3. b razreda su odlučili napisati stripove i ilustrirati određene emocije. Krivnju i poniženje prikazali su stripovima, dok su sram predstavili autoportretima. Nacrtali su sebe kako izgledaju dok proživljavaju tu emociju. Uspjelo im je i nacrtati samopouzdanje, emociju koju su smatrali ugodnom naspram ove neugodne. Dugo smo promišljali kako prikazati razočarenje. Zaključili su da je najbolje da svatko za sebe napiše što je ta emocija i kada se oni osjećaju razočarano. Rezultat su njihovi zapisi o razočarenju kao i nekoliko snimljenih zvukova razočarenja.
Zvukovi razočarenja mogu se pronaći u QR kodovima unutar naše knjige. Stripovi i crteži prikupljeni su u Zbirku ilustracija i stripova o emocijama koje smo naposljetku i objavili.
Dok smo radili na ovom zahtjevnom projektu često smo se vraćali na temu naših emocija. Pomogli su nam i različiti tekstovi našega udžbenika hrvatskoga jezika jer smo u njima pronalazili inspiraciju za svoje radove. Pomagala su nam i lektirna djela koja smo obrađivali. Na kraju je svatko napisao svoju verziju te na svoj način opisao svaku od emocija.
- PRIKAZ REZULTATA
Uz pomoć knjižničarke Željke ĐERIĆ promocija je sredinom lipnja 2025. održana u Gradskoj knjižnici i čitaonici Ilok. Prije promocije učenici Gabriel BAŽALA, Maška LJUBIĆ, Nina BADOVINAC i Šimun KARAČIĆ su na Radio Iloku kratko predstavili naš projekt.
Za promociju je pripremljen program koji su vodili učenici Lota RUDIĆ i Ivan ĆORIĆ. Psihologinja Ivana TURUDIĆ, ujedno i voditeljica projekta, predstavila je naš rad prisutnim gostima i najavila mogućnost nastavka projekta uvrštavanjem zahtjevnijeg stupnja socio-emocionalnog učenja pri čemu bismo se bavili različitim vrstama empatije čitanjem terapijskih priča i naposljetku ponovno kreativno ostvarili rezultat koji bismo predstavili.
O našem realiziranom projektu nekoliko smo riječi rekle kolegica Maja DRINOVAC i ja. Zaključile smo kako je ovaj rad uvelike utjecao na nas te smo zaista zadovoljne rezultatima iako je bilo i poteškoća, pogotovo kada je u pitanju fizički dio posla. Trebalo je radove izdvojiti, skenirati, uklopiti u digitalne programe a uz sve to i provoditi redovitu nastavu. Unatoč većem obujmu posla, ponovile bismo sve, jer školsku smo godinu zaključile inspirativno i motivirajuće za ovu koja će nam početi za koji dan.
Učenici su pokazali visoku razinu otvorenosti, kreativnosti i zrelosti u pristupu ovoj osjetljivoj, ali iznimno važnoj temi. Aktivnosti su pridonijele razvijanju njihove emocionalne inteligencije i međusobnog razumijevanja. Naši su školarci ponosni na svoje radove i iznimno sretni što u rukama drže svoje knjige.
POGLEDAJTE NAŠE DIGITALNE KNJIGE
ZBIRKA ILUSTRACIJA I STRIPOVA O EMOCIJAMA
■ Napisala: Andrea CEROVSKI MARTINOVIĆ, mag. prim. educ., učiteljica razredne nastave | OŠ Julija Benešića, Ilok ■