U prostoru Kulturno-informacijskog centra u Dugom Selu održana je promocija priručnika GLAZBENA TERAPIJA čija sam autorica zajedno s Tihanom JURAS. Susret je protekao u izrazito toploj, suradničkoj atmosferi, a interes velikog broja učitelja, stručnih suradnika, školskih knjižničara i roditelja pokazao je koliko je tema emocionalne pismenosti i dobrobiti djece važna u suvremenoj školskoj praksi.
Predstavile smo teorijske temelje glazbene terapije te niz praktičnih radionica koje se jednostavno mogu provoditi u učionici, školskoj knjižnici ili u radu s manjim skupinama učenika. Poseban smo naglasak stavile na ulogu glazbe u regulaciji emocija, poticanju kreativnosti i stvaranju pozitivne razredne klime.
Demonstrirani videoisječci s radionica za učenike nižih razreda posebno su dojmili publiku jer su jasno prikazali kako ritam, pokret i zajedničko muziciranje mogu pomoći u smirivanju, fokusiranju i jačanju suradničkih odnosa među djecom.
Primjeri dobre prakse iz učionice
♦ Program je obogatila učiteljica Sofija ŠTEFANAC KLOBUČAR koja je s učenicima svoga razreda izvela kratke glazbeno-terapijske aktivnosti inspirirane sadržajem priručnika. Učenici su prikazali ritamske igre, vježbe disanja i jednostavne oblike zajedničkog muziciranja pokazujući kako se takvi sadržaji mogu prirodno uklopiti u svakodnevnu nastavu i doprinijeti smirenosti, fokusu i međusobnom razumijevanju.
Publika je s velikim zanimanjem pratila ove praktične primjere koji su potvrdili da se metodički oblikovane glazbene aktivnosti mogu primijeniti i u redovnoj i u inkluzivnoj nastavi.
Stručna podrška i značaj za školske knjižnice
♦ Dr. sc. Kristina ROMIĆ, viša savjetnica za školske knjižnice pri Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici, istaknula je kako je riječ o „izrazito vrijednom, primjenjivom i dugo očekivanom priručniku“, osobito u radu s darovitim učenicima te učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Naglasila je važnost dostupnosti materijala koji nude konkretne, stručno utemeljene metode za unaprjeđenje emocionalne dobrobiti djece.
Suradnja koja povezuje zajednicu
♦ Program je moderirao Predrag TOPIĆ, ravnatelj Gradske knjižnice Dugo Selo, koji je naglasio kako je ovaj projekt spojio škole, glazbenu školu, kulturne ustanove i lokalnu zajednicu čime je potvrđena snaga zajedničkog djelovanja. Najavljeno je i prošireno izdanje priručnika.
Glazba kao alat dobrobiti u školama
♦ Promocija je još jednom pokazala koliko je velik interes za programe koji istovremeno razvijaju emocionalnu pismenost, kreativnost i osjećaj sigurnosti u razrednoj zajednici. Priručnik Glazbena terapija prepoznat je kao vrijedan doprinos hrvatskoj pedagoškoj i knjižničarskoj praksi te kao koristan alat stručnjacima koji žele obogatiti svoj rad glazbeno-terapijskim pristupima.
■ Napisala: Gabriela GOLUBIĆ, školska knjižničarka mentorica | OŠ Ivan Benković, Dugo Selo ■





