
Eksperimentalni program Osnovna škola kao cjelodnevna škola: Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja od ove se školske godine provodi u četirima školama na području Virovitičko-podravske županije.
U središtu su ovog programa učenici, njihov razvoj i dobrobit, ali i suradnja među školama te smo potaknute tom idejom, učiteljica Zdravka Matković iz OŠ Suhopolje i ja, došle na ideju da osmislimo književnu poslasticu za naše učenike – školski prespavanac!
Svjesne činjenice da današnje digitalne generacije učenika sve manje čitaju, odlučile smo svojim učenicima pisanu riječ približiti na jedan posve drukčiji način. Cilj nam je bio kod učenika razviti interes te ljubav prema pisanoj riječi, bogatiti rječnik te razviti čitalačku pismenost.
Ciljna su skupina bili učenici 1., 2. i 3. razreda PŠ Borova pri OŠ Suhopolje i učenici 1. i 2. razreda PŠ Lozan pri OŠ August Cesarec Špišić Bukovica.
Raznim su aktivnostima učenici razvijali čitalačku pismenost, vještine timskog rada, radne i komunikacijske vještine, ali i umijeće bontona.
Školski je prespavanac održan u PŠ Cabuna, pri OŠ Suhopolje, koja na katu svoje zgrade ima spavaonice s 20 kreveta. Učenici su u Cabunu stigli u poslijepodnevnim satima u pratnji svojih roditelja. Nakon zajednički odgledane nogometne utakmice i bodrenja naših igrača, krenule su aktivnosti.
Učenici su se upoznali s likom i djelom dječje spisateljice Julie Donaldson te im je pročitana slikovnica Što je bubamara čula. Nakon pročitane priče riješili su niz različitih zadataka vezanih uz priču: osmosmjerka, puzzle, labirint, prebroji točkice na bubamari, nastavi niz, dopuni rečenice zadanim riječima…
U kreativnom su dijelu učenici na drvenom štapiću sami izradili bubamaru te su oslikali šalice koje su im kasnije služile za fantastičnu čajanku. S obzirom na velike vrućine, iz šalica nismo pili čaj nego fantu pa otuda naziv fantastična čajanka.
Nakon kreativnog dijela uslijedila je večera. Prije toga ponovili smo osnove bontona za stolom uz aktivnosti koje su opisane u priručniku Domaćinstvo, čija sam jedna od autorica.
Poslije večere uslijedila je korelacija s tjelesnom i zdravstvenom kulturom gdje su učenici, izvodeći osnovna gibanja, oponašali kretanja različitih životinja.
Prije spavanja učenicima smo pročitale još jednu slikovnicu iste autorice Što je bubamara čula na moru.
Navedene su aktivnosti bile usmjerene na jačanje i podržavanje kvalitetnih suradničkih odnosa škole i lokalne zajednice. Osnovni je cilj bio razvijati kod učenika ljubav prema hrvatskom jeziku te ih potaknuti na samostalno čitanje i primanje književnih djela.
■ Napisala: Martina TOLUŠIĆ, učiteljica razredne nastave | kombinirani odjel 1. i 2. razreda | PŠ Lozan OŠ August Cesarec Špišić Bukovica ■