U sklopu Erasmus+ projekta Rastimo zajedno! kolegica Blaženka CRNOV i ja, iz OŠ kralja Tomislava Našice, sudjelovale smo na stručnom tečaju „Vođenje održivosti kroz učenje temeljeno na igrama i gamifikaciji“ koji je održan u Beču.
Tijekom šestodnevnog boravka u austrijskoj prijestolnici brojne su učiteljice iz cijele Europe otkrivale kako igre i digitalni alati mogu postati snažno oruđe za poticanje kreativnosti, suradnje i razumijevanja među učenicima.
Cilj je tečaja bio pokazati kako se teme održivog razvoja mogu uključiti u nastavu zanimljivim i suvremenim metodama. Različitim smo radionicama i grupnim aktivnostima istraživale kako učenje temeljeno na igrama (Game-Based Learning) i gamifikacija mogu pomoći u razvijanju ključnih učeničkih kompetencija.
Poseban je naglasak usmjeren na inkluziju učenika s teškoćama u razvoju. Igre i gamificirane aktivnosti omogućuju takvim učenicima da uče vlastitim ritmom koristeći se vizualnim i praktičnim metodama koje potiču razumijevanje, suradnju i osjećaj uspjeha.
Pod stručnim smo vodstvom mentorice Lorraine STARZINGER svi izrađivali svoje digitalne nastavne aktivnosti, učili se koristiti novim alatima za gamifikaciju, ali i izrađivali planove lekcija usmjerene na tri stupa održivosti: društveni, gospodarski i ekološki.
Prvog smo se dana upoznale s tečajem i ostalim sudionicima iz Italije, Mađarske, Bugarske, Latvije i Grčke. Sljedećih je dana, zaista, bilo poticajno i zanimljivo sudjelovati u radionicama gdje su nastajale edukativne igre, analiziralo se UN-ovih 17 globalnih ciljeva održivog razvoja, a praktičnim se radom učilo kako potaknuti učenike na razmišljanje o globalnim izazovima.
Četvrtog smo dana planirali lekcije temeljene na igrama i održivosti, s naglaskom na inkluziju i suradničko učenje. Peti je dan bio posvećen prezentaciji izrađenih lekcija i razmjeni informacija, a posljednji je dan završio dodjelom certifikata, evaluacijom i kulturnim obilaskom Beča.
Uz stručno smo usavršavanje imale priliku upoznati kulturne znamenitosti austrijske prijestolnice, posjetile smo palaču Schönbrunn, Bečku državnu operu i povijesni centar grada što je dodatno obogatilo naše profesionalno iskustvo.
Sudjelovanjem u ovom tečaju učiteljice su stekle vrijedna znanja i iskustva koja će moći primijeniti u svakodnevnom radu. Obogatile smo digitalne i pedagoške kompetencije, upoznale suvremene pristupe poučavanja i osnažile svoju ulogu u stvaranju inkluzivnog i održivog obrazovanja.
Program Erasmus+ pokazao se kao iznimna prilika za profesionalni razvoj učitelja, međunarodnu suradnju i razmjenu dobre prakse.
Učenje igrom i gamifikacijom dokazano povećava motivaciju, angažiranost i samopouzdanje učenika svih sposobnosti, a upravo su to temelji školstva koji grade održivu budućnost.
■ Napisala: Ljiljana KUBAŠA, učiteljica u zvanju savjetnice | OŠ kralja Tomislava, Našice ■








