Iz stranih medija
MEĐULJUDSKI ODNOSI
„Nikad neću zaboraviti kako se ravnateljica u tim trenutcima ponijela prema meni…“
objavljeno: 13. ožujka 2022.

Kao što pamtimo svoje profesore i profesorice, svoje učiteljice i učitelje, pamtimo i nezaboravne ravnateljice i ravnatelje. One koji su pokazali ne samo svoje stručno lice, koje je u upravljanju školom iznimno utjecajno, nego – iznad i prije svega – i ljudsko lice, bez kojega nema ugodnoga i poticajnoga školskoga ozračja, topline, radosti ni mogućnosti prevladavanja teških trenutaka.

Ravnatelji upravljaju velikim orkestrom te njihovo prepoznavanje ljudi s kojima rade i o kojima donose odluke znači ujedno prepoznati komu kakav instrument najviše odgovara da bi dao ono najbolje od sebe te da bi skladba koju zajedno stvaramo tekla mirno, skladno i ostavila dubok inspirativan trag na onima kojima je namijenjena.

Osoba čija je uloga upravljati školom neupitno je utjecajna, i s obzirom na ono dobro što se događa, kao i na ono loše.

U nastavku možete pročitati kako učiteljice i učitelji pamte svoje ravnateljice i ravanatelje po dobru, koje su trenutke i postupke doživjeli na kojima će im zauvijek ostati zahvalni.

Članak „I’ll Never Forget It.“ Teachers Share the Things an Admin Did That They’ll Always Be Greatful For objavljen je na portalu WeAreTeachers.

Izazovi s kojima se učitelji suočavaju veliki su i uznemirujući. Mogu utjecati da se osjećamo iscrpljenima te donekle poraženima i u danima koji nam izgledaju najbolji. To je samo jedan razlog zašto su obzirni, skrbni ravnatelji ključan dio zdrave, funkcionalne školske sredine.

Dobri ravnatelji poduprijet će i osnažiti profesore i učitelje. Bit će ondje za njih u trenutcima u kojima posrću.

Američki senator Cory Booker izjavio je: „Vodstvo nije položaj ili titula, nego djelovanje i primjer.“ Najbolji upravitelji i ravnatelji žive tu izreku svakoga dana.

Zamolili smo učiteljice i učitelje da s nama podijele iskustva suradnje i komunikacije sa svojim ravnateljima i ravnateljicama na kojima će zauvijek ostati zahvalni. Njihovi odgovori obasjali su nam srca te smo osjetili veliko zadovoljstvo što su u našim životima takvi vođe i ravnatelji.

Vide najbolje u nama i tada kada mi ne vidimo

„Vjerovala je u mene više negoli sam vjerovala u samu sebe. Ohrabrila me da završim fakultet i ne odustanem od svojih snova.“

Deanna T.

„Imala sam mnogo ravnateljica i ravnatelja s kojima je bilo sjajno surađivati. Zajedničko im je da im je do ljudi stalo više negoli do školskih programa i pravila. Svaki od njih je znao kada treba malo pritisnuti da se dobije još više, kada se treba povući i ne inzistirati previše jer su bitke u kojima se netko nalazi velike i stvarne te komu treba odati priznanje jer ga je stvarno i zaslužio. To su ravnatelji koje trebamo slaviti i osjećati zahvalnost što su u našim životima.“

Darell W. 

„Rekla mi je da sam dobila taj posao jer vjeruje u moj rad. Jedini put kada je preuzela inicijativu s obzirom na ono što radim, bilo je kad mi je zatrebao pravni savjet ili kada sam uistinu trebala pomoć. Takav je odnos potaknuo moje samopouzdanje te mi je uistinu pomogla rasti u mojem učiteljskom poslu.“

Marya S.

Razumiju da učitelji ne mogu biti najbolja verzija sebe baš svakoga dana

„Dolaskom kovida, nedostajalo je volontera koji bi pomagali u pripremama i provedbi nastave. Moja se ravnateljica stavila na raspolaganje za nastavu čitanja i pisanja koja se provodila dvostruko: u učionici i mrežno. Uistinu sam ostala bez riječi!“

Kyla D.

„Kada sam bila trudna s prvim djetetom, imala sam velike jutarnje mučnine koje su trajale i u popodnevnim satima. Ravnatelj bi došao u učionicu i bez riječi potražio znak koji ću mu dati: palac gore ili palac dolje. Ako sam pokazala palac dolje, ostao bi s učenicima dok bih ja otišla osvježiti se i pribrati za nastavak sata.“

Jen D.

„Moj je ravnatelj došao na sat joge koji vodim te se i sam uključio u vježbanje – ostao je cijeli sat! Ne samo da je meni jako značio taj njegov postupak, nego je značio i mojim učenicima. U evaluaciji sata rekao je da je duboko dojmljen. Doslovce, to je jedno od najboljih povratnih vrednovanja koje sam ikada dobila!“

Abby H.

Stoje iza učitelja u situacijama kada im je potrebna potpora

„Uvijek stanu iza svojih učitelja kada su u pitanju kakve poteškoće s učenicima ili njihovim roditeljima. Ako postoji nešto o čemu bi s učiteljem trebalo porazgovarati, uvijek to čine nasamo (nikad pred drugim osobama ili obiteljima naših učenika).“

Teri B.

„Bivša zamjenica ravnatelja ostavljala bi nam u našim najtežim trenutcima poruke tipa: Sjajno si to napravila! Znala je prepoznati tuđu borbu i bol pa i kod onih koji su bili vječno nasmiješeni i svoje poteškoće nikad nisu javno pokazivali.“

Lisa B.

„Pomoćni ravnatelj prekinuo me dok sam objašnjavala što mi se tijekom godine događa s jednim zahtjevnim roditeljima. Rekao je: Zastani na trenutak! Znaš da si odlična učiteljica, zar ne? Molim te, nemoj da ove godine nešto utječe na to da se osjećaš imalo drukčije.

Eve R.

Razumiju da imamo obitelji koje nam moraju biti na prvome mjestu

„Moj me ravnatelj mijenjao na nastavi prvih sati u danu kako bih svojega oca mogla pratiti na primanje prvih doza kemoterapije.“

Danica J.

„Jednoga kolovoza, naša ravnateljica zamolila nas je da na omotnici koju nam je dala napišemo ime i prezime te potpunu adresu osobe koja je bitna u našem životu (muža ili žene, djeteta, roditelja…). Tijekom mjeseca u kojemu je naš rođendan, napisala bi pismo zahvalnosti toj osobi zato što nas dijeli sa školom. Zabilježila bi konkretne primjere što prepoznaje i cijeni kod nas. Moj muž, kada je otvorio omotnicu i pročitao, ostao je duboko dirnut napisanim.“

Dawn G.

„Primila sam poziv iz škole svojega sina, javili su da je na dječjem igralištu slomio ruku. Bila sam usred nastave i nisam znala što učiniti. Ravnateljica je došla u moj kabinet i rekla da je cjelokupna nastava do kraja dana pokrivena, kao i ona idućega dana. Nisam morala posebno prijavljivati izostanak, niti predavati nastavne pripreme za svoju zamjenu, ona se pobrinula za sve to. Bilo je neopisivo olakšanje za mene što sam smjesta mogla otići do svojega sina umjesto da prvo pišem planove i pripreme za zamjenu. Nikada neću zaboraviti tu ljubaznost i dobrotu.“

Darla L.

Vode svojim primjerom

„Nakon stanke za ručak mojim je učenicima umjesto mene čitao naglas (dva tjedna uzastopce) kada je došao moj osmi i pol mjesec trudnoće. Meni je namijenio da sjedim za svojim stolom, da podignem noge na povišenije mjesto i odmaram se. Nikad neću zaboraviti tu dobrotu i ljubaznost, kao ni moji učenici.“

Jana W.

„Održala je nastavni sat s mojim učenicima i zatim smo o tome razgovarale. Pružala je veliku potporu i ohrabrenje.“

Daisy V.

„Imala sam ravnatelja koji bi svakoga tjedna došao u moju učionicu i proveo s nama 25 minuta. Preuzeo bi nastavu bez obzira na to što bih toga dana poučavala. Rekao je kako je to jedini način stjecanja stvarne slike o učenicima, jedino tako može spoznati kako se ponašaju i odnose jedni prema drugima u učionici. Najbolji ravnatelj ikad!“

Nancy O.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana MostarkićMeghan Mathis – profesorica engleskoga jezika, obranila doktorat iz područja obrazovanja učenika s posebnim potrebama te suradnica portala WeAreTeachersSAD: WeAreTeachers – portal namijenjen obrazovnim temama ■ izvornik: www.weareteachers.com