Iz stranih medija
■ NA ČEMU SAM ZAHVALAN UČITELJICAMA I UČITELJIMA ■
Hvala učiteljima što su me kaznili kada sam to zaslužio… i na još mnogo toga!
objavljeno: 11. svibnja 2023.

Svake godine prvoga cjelovitoga tjedna u svibnju u Sjedinjenim Američkim Državama obilježava se Tjedan zahvalnosti učiteljicama i učiteljima. Utorak u tome tjednu američki je Nacionalni dan učitelja.

Učitelj i autor Trevor Muir, osim što radi u nastavi, piše knjige i članke, svake godine vodi seminare stručnoga usavršavanja te surađuje s kolegicama i kolegama diljem svoje zemlje te poznaje sve nijanse učiteljskoga posla u društvu u kojem živi. Povodom Tjedna zahvalnosti objavio je zapis u kojem govori zašto poštuje učitelje i na čemu im je zahvalan.

U uvodu u objavu kaže:

Duboko, iskreno, hvala vam na vašem dobro obavljanom poslu. Vaš doprinos društvu nemoguće je utvrditi, no ovo je moj skroman pokušaj. 

Videozapis Appreciate Teachers objavljen je na kanalu Trevor Muir na YouTubeu.

Nalazimo se usred Tjedna zahvalnosti učiteljima.

Znate li na čemu sam im zahvalan? Zahvalan sam im što su me kaznili kada sam to zaslužio.

Zahvalan sam učiteljima koji poučavaju predmetne sadržaje, ali istodobno svoje učenike poučavaju vještinama koje će ih pratiti u životu.

Zahvalan sam učiteljicama i učiteljima koji potiču učenike na postavljanje pitanja, na procjenjivanje i propitivanje.

Zahvalan sam skupini učitelja koji su na početku školske godine išli od vrata do vrata noseći učenicima u njihove domove pribor za školu i pisanu poruku dobrodošlice.

Zahalan sam profesoru matematike, koji uopće nije bio moj profesor, ali je ostajao nakon nastave kako bi mi pomogao da završim razred. Niste, poštovani profesore, bili obvezni to činiti.

Zahvalan sam onim učiteljima koji treniraju djecu učeći ih dostojanstvu i u pobjedi i u porazu te su predani dijeliti svoje vrijeme s učenicima i izvan onoga što je određeno njihovim ugovorima o radu.

Zahvalan sam učiteljima svoje biološke djece.

Zahvalan sam priučenim učiteljima, pomoćnicima u nastavi i svima koji se svojim jedinstvenim vještinama služe kako bi poučavali svakog jedinstvenog učenika i učenicu.

Zahvalan sam onima koji pomiču granice i ne zadovoljavaju se oblicima poučavanja na koje smo naviknuti i koji se  „tako rade odvjakada“.

Zahvalan sam učiteljicama i učiteljima koji uče svoje učenike kako se zaljubiti u knjige te ne dopuštaju unificiranim testiranjima krađu radosti čitanja.

Zahvalan sam učiteljima koji vjeruju da svaki njihov učenik ima potencijal dosegnuti veličanstvenost te se ne boje da učenici toga budu i svjesni.

Zahvalan sam učiteljicama i učiteljima koji su mi pomogli prebroditi rastavu mojih roditelja u završnim razredima osnovne škole.

I onima koji su duhoviti i vjeruju da je smijeh jedan od najboljih načina uključivanja učenika u nastavu.

Zahvalan sam onima koji su posvećeni nadahnjivanju i ohrabrivanju drugih učiteljica i učitelja.

Zahvalan sam učiteljima koji ne dopuštaju da im politika i mediji određuju tko su i što bi trebali raditi. Kao i onima koje manje zanimaju političke površnosti, a više kako njihovi učenici mogu naučiti kritički razmišljati i upotrijebiti svoj glas i djelovanje kako bi društvo učinili boljim mjestom za život.

Zahvalan sam učiteljicama i učiteljima s dugim radnim vijekom u učiteljskoj profesiji koji su uložili mnogo vremena u mene i moj rad u mojim nastavnim početcima. I zahvalan sam novim učiteljima koji su se upravo otisnuli u ovu avanturu.

Zahvalan sam učiteljima koji pronalaze načine i Shakespearea i Pitagorin poučak učiniti zanimljivima.

Zahvalan sam učiteljicama i učiteljima koji rade još jedan posao kako bi spojili kraj s krajem i kako bi mogli nastaviti svoj rad u učionici. Nisam zahvalan sustavu koji od prevelikoga broja učiteljica i učitelja zahtijeva da žive upravo tako.

Zahvalan sam učiteljima koji svojim učenicima pokazuju kako ispuniti uplatnicu, kako se rukovati, kako napisati primjerenu e-poruku, kako se odjenuti za razgovor za posao, kako odrasti. Zahvalan sam i svima onima koji se ne boje i sami biti djeca.

Zahvalan sam svim učiteljima koji pomažu djeci pripremiti se za fakultet, ili za više tehničke škole, ili pripravništvo, ili posao, ili bilo koji drugi oblik učenja i rada kojemu učenici nakon završetka školovanja teže.

Zahvalan sam svim učiteljicama i učiteljima koji ne odlaze ni na toalet dok nisu ispredavali ono temeljno.

Zahvalan sam učiteljima koji se zauzimaju za druge učitelje.

Zahvalan sam učiteljima koji pomažu svojim učenicima zavoljeti naporan rad, imati ljubavi prema drugima, voljeti čitati, pisati, računati, surađivati, prolaziti kroz gužvu i graju, crtati, služiti, istraživati, biti zaljubljenima u učenje.

Zahvalan sam učiteljicama i učiteljima, a vjerujem da ste i vi.

Na čemu ste zahvalni svojim učiteljicama i učiteljima? Osjećate li i sami zahvalnost drugih?  Svoja razmišljanja, doživljaje i iskustva možete podijeliti ispod objave ovoga članka na stranicama Školskoga portala na Facebooku.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice (iznimno) uređen i prilagođen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ Trevor Muir, učitelj i autor knjiga iz područja obrazovanja među kojima su The Collaborative Classroom i The Epic ClassroomSAD: Trevor Muir – mrežne stranice autora i učitelja Trevora Muira ■ izvornik: trevormuir.com  ■