Za svako lektirno djelo koje radim sa svojim učenicima biram drukčiju zanimljivu motivaciju. Motivacija za novo lektirno djelo bili su rebusi čija su rješenja tvorila naslov djela i ime i prezime pisca.
Za svako lektirno djelo koje radim sa svojim učenicima biram drukčiju zanimljivu motivaciju. Motivacija za novo lektirno djelo bili su rebusi čija su rješenja tvorila naslov djela i ime i prezime pisca.
Učenici su dobili zadatak otkriveno djelo posuditi u knjižnici i pročitati ga tijekom proljetnih praznika.
S obzirom na to da je 11. travnja bio Međunarodni dan društvenih igara, prvi sat razrednika posvetili smo upravo raznim igrama. Prva je bila vezana za pročitano lektirno djelo.
S pomoću zagonetki Ines Falak, Ivice Vanje Rorića i Grigora Viteza pogađali smo likove iz bajke.
Analizirali smo pročitano djelo. Razgovarali smo o svim važnim dijelovima koji čine samo lektirno djelo: autor, ilustrator, književna vrsta, tema, likovi…
Nakon utvrđivanja sadržaja, učenici su uspješno riješili nastavni listić.
Slijedio je rad u grupi kojeg smo realizirali tehnikom „Šest šešira“. Upravo ova kreativna tehnika omogućava učenicima razvijanje kreativnosti, analitičkog i kritičkog mišljenja.
Bijeli jelen (šest šešira).docx
Tada smo pogledali lutkarski film „Bijeli jelen” (dostupan na portalu Baltazar – CARNET Meduza) pa su učenici riješili listić o pogledanom filmu:
Bijeli jelen lutkarski film.docx
Slijedio je kreativni zadatak u korelaciji s Prirodom i društvom. Zadatak upućuje učenike da odaberu jednu životinju i o njoj saznaju što više informacija. Potom za tu životinju moraju napisati monolog (stvaralački rad) i predstaviti ga, uz štapnu lutku, u razredu.
Bijeli jelen – monolog životinje iz bajke.docx
S pomoću lutaka izveli su svoj monolog pred suučenicima. Tako smo prisustvovali pravim malim lutkarskim igrokazima. Učenici su zaista ozbiljno i s veseljem prihvatili ovaj zadatak.
Na kraju su učenici popunili tablicu samovrednovanja:
■ Napisala: Gordana JURAS, učiteljica mentorica | OŠ Ivanovec ■