
Kao i svake godine, uoči rada na prvoj lektiri, učenike pokušavam motivirati za čitanje uvodnim satom lektire. Na tom satu im pokušavam približiti autore i djela koja ćemo zajedno čitati.
Tako je bilo i krajem rujna ove godine. Uvodni sat lektire počela sam prezentacijom u Powerpointu Lektira u 4.pptx kojom sam učenike upoznala s autorima i njihovim djelima.
Ove školske godine, u 4. razredu, učenici trebaju pročitati 7 djela, od kojih su obvezna dva: Priče iz davnine (Šuma Striborova i Regoč) Ivane Brlić-Mažuranić i Družba Pere Kvržice Mate Lovraka.
Objasnila sam im da ćemo šest djela pročitati svi i zajedno ih interpretirati, a sedmo će djelo odabrati sami među neobveznim naslovima. Podijelila sam im popis lektire koji će zalijepiti u bilježnicu. Lektira u četvrtom razredu.docx
Malom igrom s abecedom učenici su otkrili koje djelo ćemo prvo pročitati. Otkrivanje književnog djela.docx
Dogovorili smo se da bajku Šuma Striborova pročitaju do sredine listopada.
Na početku sata interpretacije lektirnog djela odigrali smo igru na Wordwallu koju sam osmislila kako bismo se podsjetili glavnih likova i njihovih osobina.
https://wordwall.net/hr/resource/2250903
Analizirali smo pročitano djelo: vrstu, tijek događaja, likove i njihove osobine te poruku bajke. Istaknuli su svoj dojam o pročitanom djelu.
Kreativni zadatak odabrali su sami od ponuđena tri. Za izradu zadatka imali su tjedan dana. Šuma Striborova.docx
Prezentirali su ga suučenicima.
Za domaću zadaću riješili su križaljku. Šuma Striborova – križaljka.pdf
Pogledali smo lutkarski film Berislava Brajkovića na portalu Baltazar. Učenici su uspoređivali knjigu i film. Istaknuli su uočene razlike te definirali što im se više svidjelo. Šuma Striborova – nakon gledanja lutkarskog filma.docx
Na kraju su vrednovali svoj rad i razumijevanje bajke.

■ Napisala: Gordana JURAS, učiteljica razredne nastave, učiteljica mentorica | OŠ Ivanovec ■