Učenici 3. a razreda naše škole praktičnim su i kreativnim radionicama upoznali važnost pravilne prehrane otkrivši kako zdravo može biti zaista ukusno.
♦ Što znači jesti zdravo?
Edukativnim smo programom FoodEducators (EIT Food, Misija mladih) razvijali prehrambenu pismenost: učenici su prepoznavali nutritivne skupine, razumijevali ulogu voća, povrća, žitarica i orašastih plodova te osvijestili kako uravnotežena prehrana jača imunitet, poboljšava koncentraciju i smanjuje rizik kroničnih bolesti poput dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti, povišenog kolesterola i pretilosti.
♦ Aktivnosti u razredu
Kulinarska radionica energetske pločice
Učenici su miksali jabuke, banane, med, brusnice i orašaste plodove oblikujući zdrave pločice.
♦ Recikliranje i održivi razvoj
Sav je otpad od jabuka (komadi i oguljotina) iskorišten za kompost čime smo učvrstili ekološku svijest.
♦ Radionica hladno prešanih sokova
Pretvorili smo učionicu u malu „sokovnicu“: djeca su prala, gulila i rezala sezonsko voće: jabuke, kruške, naranče, mandarine, limun, a potom su ga hladno prešala.
Usporedili smo okus domaćeg soka s industrijskim i zaključili: „Naš je sok bolji od onog iz trgovine!”.
Zašto je važno učiti o prehrani već u osnovnoj školi?
Škola je idealno mjesto za formiranje zdravih navika. Praktičnim su zadatcima učenici:
- upoznali raznolikost prehrambenih skupina
- razvijali samostalnost i odgovornost tijekom pripreme hrane
- jačali timski duh i komunikacijske vještine
- osvijestili važnost svakodnevnog unosa svježeg voća i povrća.
Kod mojih je školaraca priprema sokova i jela potakla osjećaj ponosa i motivaciju za buduće zdrave izbore.
■ Napisala: Ljiljana KUBAŠA, učiteljica savjetnica ■ Osnovna škola kralja Tomislava, Našice ■




