
Umjetnički opus Loredane Bahorić prema autentičnosti pripada međunarodnome kontekstu dizajnerskih dosega koji izlaze iz granica klasične modne kolekcije i razmišljanja o modnome dizajnu. Nakon 35 godina neprestanog djelovanja Loredana Bahorić još je jedna od najvažnijih hrvatskih modnih dizajnerica.
U 18:00 sati ■ Iva Körbler, Nenad Korkut, Katarina Marić, Danica Dedijer: LOREDANA BAHORIĆ – 35 GODINA MODNOG STVARALAŠTVA ■ Monografiju će predstaviti Iva Körbler, Bojana Radović, Katarina Marić, Mare Milin, Loredana Bahorić i urednica Miroslava Vučić.
Mediji joj vole tepati da je „ikona stila”, što neupitno i jest, no taj je put gradila vrlo postupno, perfekcionistički i samokritički, sa željom da svoj modni dizajn prikaže kao nešto što pripada – i može pripadati – bilo kojem vremenu.
Autentičan dizajn
U modnim kolekcijama Loredane Bahorić pratimo posvećenost likovnoj umjetnosti, modernoj arhitekturi i filmskim ostvarenjima, a sinteza svih umjetničkih razina, medija i žanrova, kojima ona u kontinuitetu teži, upućuje na specifičan umjetnički senzibilitet.
Na tragu tog koncepta, u svojemu modnom dizajnu Loredana Bahorić nikada nije samo pratila neke prijašnje stilske modne europske trendove i osluškivanjem inozemnih trendova pronalazila vlastiti model stilske i dizajnerske prepoznatljivosti i autentičnosti. Jednako se tako nije nastavljala na svoje modne, dizajnerske, umjetničke i arhitektonske uzore prema postmodernoj citatnosti nego bi u svakoj kolekciji prihvatila neke njoj bliske utjecaje iz različitih područja i pokušavala pronaći autentični dizajn koji će biti prepoznatljivo njezin, bez atributivne zabune.
Charlie Chaplin
Njezino je šire kulturološko i umjetničko značenje vidljivo u tomu što trajno teži
povezivanju modnog dizajna sa zasadama likovne umjetnosti, odnosno stilskih tendencija koje su obilježile cijelo 20. stoljeće u razvoju europske avangardne i moderne umjetnosti: od konstruktivističkih modela ruske avangarde, preko De Stijla i Bauhausa do fenomena svjetla i sjene kojima se bavila optička umjetnost (op-art) i apstraktne geometrijske morfologije Novih tendencija iz 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća, ali jednako je tako bliska mnogim američkim i europskim likovnim umjetnicima i dizajnerima iz druge polovice prošlog stoljeća koji se u svojem radu pozivaju na navedena izvorišta.U tim stilskim granicama i polazištima, koji upućuju na relevantne poveznice s apstraktnom umjetnošću – ali i estetikom filma noir – Loredana Bahorić jednako tako oduvijek tretira odabir boja za materijale pojedinih kolekcija.
Kao opće mjesto njezina dizajnerskog identiteta uvijek se navodi crno-bijeli monokromatski raster koji je postao njezinim zaštitnim znakom, ali i činjenica kako je svoj modno-dizajnerski brend nazvala Charlie Design prema karakterističnoj crno-bijeloj estetici iz filmova Charlieja Chaplina, čime je željela istaknuti složeno viđenje svijeta i svakodnevice s laganim pomakom, uz malu dozu humora, autoironije i kontrolirane emotivnosti.
Skulptorski materijali
U Loredaninim modnim kolekcijama ne pratimo samo posvećenost likovnoj umjetnosti, modernoj arhitekturi i filmskim ostvarenjima, nego u tom kontekstu umjetnica bira i materijale za pojedine kolekcije; katkad su tvrđi, kao da oponašaju papir i skulptorske materijale, a katkad su mekani i podatni, s mogućim varijacijama prilagođavanja svakom obliku tijela.
Bila je također jedna od prvih domaćih modnih dizajnerica koja je uvela pojam višefunkcionalnosti odjevnih predmeta: suknja se mogla pretvoriti u tuniku, jakne koje se nose naprijed-natrag, haljine, tunike i majice koje mijenjaju dužinu, dok se različitim varijantama zakapčanja i uporabe patentnih zatvarača može promijeniti i oblik odjevnog predmeta, čime je u modni dizajn dodala važan dio igre i uzbuđenja.
Više od sedam stotina modnih fotografija priča priču o 35 godina modnog stvaralaštva te jedinstvene hrvatske dizajnerice o čijem umjetničkome dizajnu pišu povjesničarka umjetnosti Iva Körbler (Bezvremeni stil modnog dizajna Loredane Bahorić), modni kritičar Nenad Korkut (Umjetnička igra željene ženstvenosti i senzualne erotičnosti), publicistica Katarina Marić (Imaginarij Loredane Bahorić) i kostimografkinja Danica Dedijer (Crtanje vremena).