Čitateljski klubovi izvrstan su način na koji možemo motivirati učenike da čitaju, razgovaraju o knjigama i razmjenjuju svoje ideje i razmišljanja. S pomoću interaktivnih, inkluzivnih i živahnih čitateljskih klubova omogućujemo djeci i mladima da otkriju nove svjetove čitajući s užitkom i raspravljajući o onome što su pročitali. Školski čitateljski klubovi pomažu učenicima u razvoju karaktera te komunikacijskih, društvenih i liderskih vještina.
Kako bi poduprla postojeće čitateljske klubove u školama i pomogla u osnivanju novih, Školska knjiga je za učitelje i knjižničare pripremila kutiju Čitateljski klub. Kad smo u našoj školskoj knjižnici otvorili kutiju, u njoj smo pronašli brižno pripremljene materijale koje možemo primijeniti u radu s učenicima kako bismo ih poticali na čitanje, dijelili s njima radost čitanja i razgovarali o pročitanim knjigama.
Riječ je o korisnim i edukativnim materijalima koji se sastoje od Vodiča za osnivanje čitateljskoga kluba, priručnika Pripovjedno umijeće, čitalice i straničnika, samoljepljivih listića, male stolne svjetiljke, kaktusa u teglici, pješčanog sata, papirnatih trakica i kutije olovaka.
Učenici su odmah odlučili sastaviti kaktus u tegli koji može poslužiti i kao podložak za šalicu čaja. U kutiji je opisano kako se na zelene listove kaktusa mogu lijepiti papirići s određenim pojmovima iz pročitane knjige koji su, primjerice, odredili odnose među likovima ili utjecali na razvoj određenog događaja i slično.
Vjerujemo da ćemo ove zabavne sadržaje iz kutije često upotrebljavati za razvoj čitateljske pismenosti u naših učenika o čemu svjedoče i njihovi dojmovi.
■ Piše dr. sc. Marija Purgar, stručna suradnica knjižničarka | OŠ „Grigor Vitez”, Osijek ■