Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO ■ 83 ■
Grozd – smještaj u formatu
objavljeno: 9. listopada 2020.

Vrijeme je jesenskih berbi. Kad mi učenici nakon vikenda kažu kako su bili u berbi, najčešće spominju berbu grožđa. Berba grožđa prva je prava slika jeseni koja je ušetala u naše kalendare.

Grozd je tema koju uvijek radim s učenicima jer na neki način meni predstavlja i uvod u njihovu sliku odrastanja, detaljnog gledanja onoga što vide pred sobom, sposobnost korištenja likovne tehnike i na kraju vidim kako (odgovorno) pristupaju zadatku.

NASTAVNA TEMA: PLOHA
PODRUČJE RADA: SLIKANJE
CILJ: Uočavati i istraživati različite principe organizacije elemenata na slici i u prirodi.
KLJUČNI POJMOVI: kompozicija, raspored, perspektiva, uvećavanje

ZADATCI:

OBRAZOVNI:

■  igrajući se istražiti različita načela organizacije elemenata/oblika u prirodi

■  uočiti i istražiti ta načela na umjetničkim djelima

■  izraziti neke od istraživanih načela u vlastitom radu

FUNKCIONALNI:

■  razvijati sposobnost uočavanja i zaključivanja

■  razvijati sposobnost otkrivanja različitih organizacija elemenata na slici i u prirodi

■  razvijati stvaralačku maštu

ODGOJNI I SOCIJALIZIRAJUĆI:

■  poticati aktivnost i suradnju s drugim učenicima tijekom izvođenja igri

■  razvijati ljubav prema prirodi

OŠ LK A.4.2.

Učenik demonstrira fine motoričke vještine upotrebom različitih likovnih materijala i

postupaka u vlastitom likovnom izražavanju

OŠ LK A.4.1.

Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.

OŠ LK B.4.1.

Učenik analizira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela.

VREDNOVANJE – VRŠNJAČKO: u vrednovanju su bili posebno detaljni u uočavanju je li netko krivo koristio tehniku (gvaš) je li rad smješten preko cijele plohe papira, je li primjetno da se radi o odmaku od same šablone grozda kao trokuta.

Morala sam u sam proces vrednovanja ući i ja sa svojim primjedbama da je prvi mjesec 4. razreda, da imamo dosta novih učenika i da moraju svoje kriterije malo smanjiti.

Učenici su tijekom slikanja imali grozd pred sobom – slikanje po promatranju.

CIJELA GALERIJA RADOVA

■  Radovi učenika 4.b OŠ Sveta Nedelja, nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre VUK ■