Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO [ 103.]
Pozitiv/negativ prikaz kao da je fotografirano starom tehnikom
objavljeno: 10. lipnja 2021.

Učenici se danas za sve koriste mobitelom (pametnim telefonom) koji u sebi skriva kameru, koja je ponekad puno jača za oblikovanje fotografije od nekadašnjih fotoaparata. Ispričala sam im priču o svom odrastanju i o trenutku kada bih svojim fotoaparatom pod imenom „idiot” fotografirala cijelo ljeto pazeći da ne prijeđem 24 fotografije.

Nakon fotografiranja slijedio je odlazak u Fotokemiku (Maksimir Ravnice, ne znam postoji li i danas) gdje sam čekala oko 30 dana da vidim što sam to fotografirala. Kada sam im ispričala o mutnim fotografijama, o „odrezanim” glavama, o slikama koje više nikad nisam mogla spasiti, bili su zbunjeni i pitali zašto nisam više fotografirala ili pogledala slike prije nego sam ih dala na razvijanje.

Taj mi je trenutak bio potreban da im ukratko objasnim kako su se nekad fotografije razvijale i kako je fotografija koju dobijemo pozitiv, dok film u tamnim tonovima zovemo negativom i možemo više puta razviti fotografiju iz tog negativa.

Današnji učenici nikako nisu mogli shvatiti taj dugi vremenski period i zašto smo sve komplicirali. Zapravo, život bez pametnih telefona njima je nezamisliv.

Motiv: livadsko bilje.

Tehnika: tuš-pero (za pozitiv), bijela tempera za negativ.

Likovni problemi: crno-bijeli kontrast, obrisna i strukturna crta, proporcija i simetrija (potrebno je bilo prikazati istu biljku).

Nakon što je zadatak bio izgledno lagan, dogodilo se nekoliko prepreka tehničke prirode. Dio učenika nije donio pero, nego su radili tehnikom tuš-kist pa su crte ostavljale debeli trag, a drugi su problem bile istrošene bijele tempere na kraju školske godine i nedostatak manjeg kista. Pokušali smo tome doskočiti tako da se dio učenika umjesto temperom koristilo bijelim korektorom s četkicom.

Tijekom vršnjačkog vrednovanja učenici su iskazali nezadovoljstvo lošim likovnim sredstvima pa se zbog toga nisu uspjeli u potpunosti izraziti crtom. Motiv im je bio jako blizak pa su me zamolili da ponovimo radove, ali u nekoj drugoj tehnici. Meni su osobno radovi izvrsni i prikazuju ono što je bio cilj sata: crno-bijelo, kontrast (pozitiv i negativ) livadske biljke.

CIJELI ALBUM UČENIČKIH RADOVA

■  Radovi učenika 4. b OŠ „Sveta Nedjelja“ nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre Vuk. ■