Znam, znam… Pogriješila sam već u naslovu! Trebalo je napisati – raspjevano djelo za cjelovito čitanje. Ali ovo lektira je tako uobičajeno, blisko i drago da se nevoljko navikavam na nove izraze.
Lektira dolazi od francuskog lecture što znači čitanje; ono što se čita, zabavno, lako, popodnevno, uzbudljivo štivo.
Znam da se neki ježe od ovoga zabavnog i lakog čitanja, ali meni se sviđa upravo taj dio. S obzirom na to da velika većina djece knjigu nevoljko samostalno uzima u ruke, dobro je da u početcima druženja s knjigom bude zabavno i lako, privlačno i veselo.
Kod kuće imam jednog đaka koji nije bio zainteresiran za knjigu. Najprije smo ga „mamili“ stripovima, zatim raznim dnevnicima s mnoštvom ilustracija, a sad u sedmom razredu uredno čita i obvezna i neobavezna književna djela.
Čak se uključio i u školski čitateljski klub. A kad se sjetim samo muka na početku školovanja….
Tako pristupam svojim prvašićima imajući na umu sve isprike i zavrzlame oko samostalnog čitanja.
Želim ih polako privući čitanju, zaljubiti u čitanje.
Čitanje pokušavam spojiti s pozitivnim sjećanjima i emocijama pa se za sate lektire posebno pripremam. Obično razgovaramo o knjizi, čitamo određene dijelove, radimo neke zadatke u skupinama, organiziram kviz znanja.
Često izvučem i nekog asa iz rukava koji će djecu razveseliti, oduševiti i ostati im u sjećanju.
Bilo mi je zanimljivo što su oni puno pažljivije promatrali ilustracije i otkrivali više pojedinosti na ilustracijama od mene.
Na sat smo pozvali Leslynog tatu Bojana Goričana, dugogodišnjeg gitaristu grupe Film. S djecom je razgovarao o tome zašto je dobro učiti svirati instrument i kamo ga je sve njegova ljubav prema glazbi odvela. Pričao je kako svatko za nešto ima talent, da to treba znati prepoznati, slijediti i razvijati.
Na sat smo pozvali Leslynog tatu Bojana Goričana, dugogodišnjeg gitaristu grupe Film. S djecom je razgovarao o tome zašto je dobro učiti svirati instrument i kamo ga je sve njegova ljubav prema glazbi odvela. Pričao je kako svatko za nešto ima talent, da to treba znati prepoznati, slijediti i razvijati.
Razgovarali smo i o tome što je sve umjetnost i zašto su umjetnici važni društvu. Raspravljali smo kakav bi život i svijet bio bez umjetnosti. Pokušali smo prepoznati svoje vlastite talente.
Na kraju smo puno pjevali i uživali u ljepoti koju stvara deset prstiju dodirujući šest žica. Najbolje je kad se književnost spoji s glazbom. Tada nastane raspjevana lektira.
A Lesly je bila sretna i ponosna što je njezin tata u razredu i što ima takav talent.
Uvijek je lijepo kad roditelji surađuju sa školom i kad žele obogatiti školski život svoga djeteta.
Tako se stvaraju lijepe uspomene na školu za cijeli život i pobuđuju ugodne emocije. A to je za početno čitanje jako važno.
Spojiti knjige s ugodom.
Čitanje je jako važno!
■ Piše: Sanela Škevin, učiteljica 1. A ■ OŠ Ivana Gundulića, Zagreb ■ Više od dvadeset godina radim u školi i nikada se nisam prestala igrati, maštati i tragati za novim idejama. Koordinatorica sam Erasmus plus projekta Wonders of water in science and nature, voditeljica projekta Vrtek u Botaničkom, voditeljica dramske skupine, a u slobodno vrijeme trkačica, slastičarka, pjevačica i spisateljica. ■