Učenici sudjeluju u razgovoru o hrvatskom grbu (od čega se sastoji, koje se boje nalaze na njemu, koja se područja nalaze u kruni grba, koliko se polja nalazi u štitu) te o glagoljici kao slavenskom pismu koje je korišteno na području RH.
Učenici nude svoje prijedloge izrade redefiniranog grba Hrvatske uz poticaj učitelja/ice (kojim slovima glagoljice možemo prikazati područja u kruni grba, dodavanje plave boje u polja crven-bijeli-plavi niz po uzoru na boje hrvatske zastave). Učenici pastelom slikaju obris grba Republike Hrvatske.
PRIMJERI RADOVA
■ Cjelina: Površina.
■ Nastavna tema: Kompozicija, rekompozicija.
■ Likovno područje: Primijenjeno oblikovanje – dizajn.
■ Likovni problemi (ključni pojmovi): uočavati, istraživati i izražavati rekompoziciju elemenata.
■ Motiv: a) vizualni: grb Republike Hrvatske.
Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike: kombinirana (vodena boja, pastela).
■ OBRAZOVNI ZADACI:
a) Stjecanje znanja: uočavanje odnosa boja oblika na plohi (papiru), istraživanje mogućnosti tehnike vodene boje, uočavanje važnosti usklađivanja veličine krune i štita u izradi hrvatskoga grba.
b) Stjecanje sposobnosti: razvoj kreativnosti i originalnosti prilikom osmišljavanja kompozicije boja i veličine dijelova grba. Razvijati likovni izraz, uvježbavati korištenje tehnike vodene boje, razvijati maštu i sposobnost razmišljanja, argumentirano vrednovati i analizirati svoj rad i rad drugih učenika na temelju zadatka.
■ ODGOJNI ZADACI:
Razvijanje samostalnosti, razvijanje empatije, razvijanje odgovornosti prema očuvanju kulturne baštine te poznavanju simbola domovine (grb, zastava).
Tematska korelacija:
Simboli domovine: simbol, zastava, grb, himna, hrvatska kuna.
■ Radovi učenika 4. b OŠ Sveta Nedelja, nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre VUK ■ Stranice razreda ■ Stranica za likovnu kulturu ■