Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO ■ 91. ■
Redefinicija hrvatskog grba
objavljeno: 15. prosinca 2020.

Učenici sudjeluju u razgovoru o hrvatskom grbu (od čega se sastoji, koje se boje nalaze na njemu, koja se područja nalaze u kruni grba, koliko se polja nalazi u štitu) te o glagoljici kao slavenskom pismu koje je korišteno na području RH.

Učenici nude svoje prijedloge izrade redefiniranog grba Hrvatske uz poticaj učitelja/ice (kojim slovima glagoljice možemo prikazati područja u kruni grba, dodavanje plave boje u polja crven-bijeli-plavi niz po uzoru na boje hrvatske zastave). Učenici pastelom slikaju obris grba Republike Hrvatske.

PRIMJERI RADOVA

Cjelina: Površina.

Nastavna tema: Kompozicija, rekompozicija.

Likovno područje: Primijenjeno oblikovanje – dizajn.

Likovni problemi (ključni pojmovi): uočavati, istraživati i izražavati rekompoziciju elemenata.

Motiv: a) vizualni: grb Republike Hrvatske.

Likovno tehnička sredstva i likovne tehnike: kombinirana (vodena boja, pastela).

OBRAZOVNI ZADACI:

a) Stjecanje znanja: uočavanje odnosa boja oblika na plohi (papiru), istraživanje mogućnosti tehnike vodene boje, uočavanje važnosti usklađivanja veličine krune i štita u izradi hrvatskoga grba.

b) Stjecanje sposobnosti: razvoj kreativnosti i originalnosti prilikom osmišljavanja kompozicije boja i veličine dijelova grba. Razvijati likovni izraz, uvježbavati korištenje tehnike vodene boje, razvijati maštu i sposobnost razmišljanja, argumentirano vrednovati i analizirati svoj rad i rad drugih učenika na temelju zadatka.

ODGOJNI ZADACI:

Razvijanje samostalnosti, razvijanje empatije, razvijanje odgovornosti prema očuvanju kulturne baštine te poznavanju simbola domovine (grb, zastava).

Tematska korelacija:

Simboli domovine: simbol, zastava, grb, himna, hrvatska kuna.

ALBUM RADOVA

■  Radovi učenika 4. b OŠ Sveta Nedelja, nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre VUK ■   Stranice razreda  ■ Stranica za likovnu kulturu