
Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti obilježava se svake godine 11. veljače čiji je cilj promicanje ravnopravnosti žena i djevojaka u znanosti i obrazovanju općenito, a posebno o pitanju odlučivanja. Opća je skupština Ujedinjenih naroda donijela odluku o proglašenju 2015. godine.
Obilježavanjem se ovog dana nastoji ukazati na potrebu dokidanja svih oblika diskriminacije žena u znanosti i obrazovanju te na nužnost poticanja razvoja njihovih karijera te daljnjega znanstvenog usavršavanja.
U svojoj smo OŠ Suhopolje obilježili ovaj dan i treću godinu zaredom. Učenici 7. i 8. razreda osmislili su prezentacije i predavanja o poznatim ženama koje su tijekom povijesti doprinijele razvoju znanosti. Posebno su učenicima bile zanimljive poljska znanstvenica Maria CURIE, grčka matematičarka HIPATIJA, talijanska matematičarka Maria Gaetana AGNESI, britanska programerka Ada LOVALACE, engleska kemičarka Rosalind FRANKLIN, prva žena neurokirurginja na svijetu Sofia IONESCU.
Učenice su 7. razreda Kiara ĐERI i Leona MALEČIĆ osmislile predavanje o poznatim ženama koje su se bavile biologijom i kemijom (Maria Curie, Rosalind Franklin, Barbara McClintock); Vanesa KELEKOVIĆ i Marta JURIĆ osmislile su i održale predavanje o poznatim matematičarkama tijekom povijesti, David je PEŠEC održao predavanje o poznatim kemičarkama dok nam je Vedran JOVIĆ svima otkrio mnoge tajne koje nismo znali o britanskoj programerki Adi Lovelace. Matija POLJAK i Elisa MOLNAR potrudili su se prirediti nam sistematično predavanje o poznatim matematičarkama: Hipatiji, Mariji Gaetani Agnesi, M. S. GERMAIN te Sofiji KOVALEVSKOJ.
Hana ROKINGER i Bojana POLIMANAC, učenice 8. razreda, održale su predavanja o rumunjskoj neurokirurginji Sofiji Ionescu. Za Mariju Curie bili su zaduženi Marko ANDROŠ i Jan TUČEK, o britanskoj fizičarki Jocelyn Bell BURNELL govorio nam je Adriano POJE, a Elizabeta MATOKOVIĆ o američkoj kemičarki Alice BALL.
Nakon predavanja učenici Šimun BUMBA, Luka PANČIĆ, Hana ROKINGER, Bojana POLIMANAC, Marin PERKOVIĆ i Kristijan MATOVINA priredili su za sve nas Kahoot kvizove. Učenici su tako provjerili što su naučili na predavanjima.
Iako čine tek 30 % svjetskih znanstvenika, inženjera i matematičara, žene i djevojke i dalje predvode inovacije i revolucionarna istraživanja. Rade na projektima koji spašavaju život, istražuju svemir i postavljaju temelje za razumijevanje strukture svijeta.
Isto tako, nastojimo potaknuti i neke od svojih učenica da karijeru nastave u znanosti te svojom motiviranošću, trudom i radom mijenjaju svijet!
■ Napisala: Marina KASELJ, učiteljica | OŠ Suhopolje ■