Važni datumi u godini
♦ OŠ ŠIME BUDINIĆA, ZADAR ♦
Uskrs – integrirani dan
objavljeno: 16. travnja 2025.

Učenici 2. e razreda OŠ Šime Budinića iz Zadra obilježili su Uskrs nizom aktivnosti uvrštenih u ostale nastavne predmete tijekom integriranog dana.

Na satu hrvatskog jezika interpretirala se priča Vere Fućko-Trstoglavec USKRSNI ZEČIĆ.

U uvodnom dijelu sata riješili smo premetaljku i jedan je od učenika od ponuđenih riječi  sastavio rečenicu koju smo šapćući prenosili jedni drugima. Posljednji je učenik naglas izgovorio rečenicu koja nije nalikovala zadanoj rečenici, a izazvala je neopisivi smijeh učenika.

O kojoj je životinji riječ u premetaljci?

Odgovorom sam najavila priču Uskrsni zečić. Prije čitanja priče postavljeno je problemsko pitanje: Zašto zečić više ne želi raznositi jaja za Uskrs? Pozornim slušanjem priče dobili smo odgovor na pitanje. Uslijedila je interpretacija.

Zadatak za samostalni, stvaralački rad bio je napisati zahvalu zečiću za pronađene pisanice.

Učenike sam podijelila na četiri skupine. Svaka je skupina imala zadatak napisati pjesmu od pet stihova čije prve riječi počinju slovima riječi USKRS. Uslijedilo je predstavljanje uradaka.

U završnom dijelu sata učenici su podijeljeni na parove. Jedan je učenik crtao polovicu pisanice, a drugi je imao zadatak nacrtati drugi dio pisanice pazeći na simetrično zrcaljenje motiva.

Sat razrednika započeli smo projektnim zadatkom Uskrsni običaji na svijetu.

Učenicu su  prethodno istraživali kako se slavi Uskrs u drugim dijelovima svijeta.

Na satu su predstavljali uratke i učili o običajima i kulturama drugih naroda.

Uslijedio je samostalan rad učenika koji su u nekoliko rečenica pripovijedali o običajima u svojim obiteljima.Uočavali smo razlike u obilježavanju blagdana u Hrvatskoj i u drugim zemljama, diljem svijeta te razgovarali o njima.

Na satu glazbene kulture učila se pjesma Uskrsni zeko.  Nakon zapamćivanja teksta, ritma i melodije pjesme Igrom jeke, zaigrali smo igru Pronađi skriveno. Jedan je učenik trebao pronaći skriveno čokoladno jaje dok su mu drugi učenici pomagali pjevanjem pjesme. Glasnijim/tišim pjevanjem upućivali su učenika na blizinu traženog jajeta.

Prenošenje jajeta u žlici bio je posljednji zadatak na satu tjelesne i zdravstvene kulture. Podijeljeni na dvije skupine učenici su trebali prenositi jaja do čunja i natrag a da ih pritom ne izgube. Pobijedila je ona skupina koja je brzo i pravilno odradila zadatak.

USKRSNA MATEMATIKA

U integrirani dan uvrstili smo i sadržaje matematike te ponovili naučeno s pomoću nekoliko zanimljivih zadataka vezanih uz blagdan.

 Napisala: Mira ŠARIĆ, učiteljica razredne nastave | OŠ Šime Budinića, Zadar ■