Zanimljivosti
OSNOVNA ŠKOLA ŠIME BUDNIĆA, ZADAR
Pokus: Peri ruke i ostani doma
objavljeno: 10. travnja 2020.

„Etape pokusa sam objasnila, ali nisam ih pokazala jer sam djecu htjela staviti u položaj malih, samostalnih istraživača“, kaže učiteljica razredne nastave Petra Paunović,  svjesna da učenici vole praktičan i istraživački rad. S obzirom na nove okolnosti i pojačavanje dosadašnjih uputa i postupaka, uputila je svoje učenice i učenike na koristan pokus koji su izveli kod kuće, a zatim ga opisali i donijeli zaključke. Kako to izgleda, možete vidjeti i u videozapisu koji je dostupan poveznicom.

Svi sudionici obrazovnog sustava u posljednje su vrijeme suočeni s izazovom koji od njih iziskuje naglašenu kreativnost, odricanje i veliku odgovornost kako bi najmanjima, ali ujedno i središnjim članovima obrazovnog procesa, omogućili kvalitetnu izobrazbu, ljubav i sigurnost koja je trenutačno pomalo neizvjesna.

Zanimljivo je putem društvenih mreža promatrati aktivnosti koje vrijedne učiteljice i učitelji pripremaju za mališane ne bi li im omogućili bezbrižno i kvalitetno obrazovanje u nametnutim okolnostima. Zajednički nazivnik svih njih nedvojbeno je bezrezervna ljubav koja gradi pravi put do svakog srca, a tada je uspješna suradnja zajamčena.

U moru nastavnih sadržaja koje je potrebno zadovoljiti, djeci ipak najveću radost predstavljaju praktični radovi edukativnog sadržaja. Ona vole stvarati i iskustveno stjecati nova znanja.

Vodim izvannastavnu aktivnost Mali znanstvenici namijenjenu mojim drugašima te im se trudim približiti nastavne sadržaje Prirode i društva, kako bi ono naučeno primijenili na svakodnevnim pojavama, a time razvili i trajno prakticirali kritičko razmišljanje.

Tim putem sam nastavila i u nastavi na daljinu, premda nisam imala visoka očekivanja. Naravno, ugodno su me iznenadili, ponovno.

Aktualna tema učinila mi se zanimljivom za obradu, a vezana je uz sadržaje nastavne cjeline Zdravlje.

Odlučila sam se za provedbu pokusa kojim dokazujemo zašto je ključno prati ruke. Etape pokusa sam objasnila, ali pritom ih nisam pokazala jer sam djecu htjela staviti u položaj malih, samostalnih istraživača.

Prema mojim uputama bilježili su etape pokusa, otkrivali i donosili zaključke. Do cilja su svi uspješno stigli i potvrdili naučeno: čistoća je pola zdravlja, a redovitim pranjem ruku uklanjamo nečistoću, viruse i bakterije s dlanova.

Pokus je donio višestruku korist, iskustveno učenje, razvijanje kreativnosti, trajno i osviješteno znanje, ali i kvalitetno provedeno vrijeme s članovima obitelji koji su se našli u ulogama asistenata. I, opet, zabava nije izostala. Ponudila sam im i recept za izradu vlastitog tekućeg sapuna.

U nastavku su upute za izradu pokusa. Ako želite, okušajte se i vi!

Kako su se oni zaista zabavili, pogledajte ovdje:

RECEPT ZA TEKUĆI SAPUN
UPUTE ZA POKUS

■  piše: Petra PAUNOVIĆ, učiteljica razredne nastave ■  OŠ Šime Budinića, Zadar ■  Prošle godine bilo je jubilarnih 10 otkako radim u učionici. Jedanaesta je donijela izazove i neke svježe ideje. Zapažam da mi entuzijazam i ljubav prema poslu tijekom godina ne jenjavaju, a interesna područja se mijenjaju. Posljednjih nekoliko godina posvećena sam filmskom stvaralaštvu i aktivnostima iz prirodoslovlja. ■