Zašto je odlazak na višednevnu školu u prirodi važan za učenike, ali i roditelje? To je za većinu djece prvo višednevno odvajanje od svakodnevnog životnog okruženja, ali i jedan oblik osamostaljivanja i upravljanja vlastitim novcem kojeg su ponijeli na put.
Pripreme i odlazak u Školu u prirodi za učenike 4. razreda i njihove roditelje predstavlja veliki izazov. Izazov je to i za učitelje i učiteljice koji će svoje učenike odvesti na višednevnu terensku nastavu koja osim edukacija na terenu sadržava i boravak u hotelu ili odmaralištu.
Priprema škole u prirodi zahtijeva od učiteljica koje je pripremaju dogovor za destinaciju i vremensko trajanje. Važno je da destinacija bude mjesto gdje će učenicima biti ugodno, gdje će im se osigurati dostupnost različitih odgojno-obrazovnih sadržaja te ugodan smještaj.
Dobro je da u okolici, ali ne prevelikoj udaljenosti budu destinacije koje će posjetiti te da budu primjerene njihovom uzrastu.
Učenici, roditelji i učiteljice 4. razreda OŠ Nedelišće odabrali su kao destinaciju petodnevne škole u prirodi Šibenik.
PRVOG DANA putovanja posjetili smo Zadar gdje smo upoznali povijesnu jezgru grada i razgledali izložbu Zlato i srebro Zadra. Na odlasku do Šibenika razgledali smo Vransko jezero te upoznali biljni i životinjski svijet parka prirode. Dolaskom u hotel i smještajem učenici i učiteljice na zajedničkom sastanku dogovaraju pravila boravka u hotelu, vrijeme obroka i dogovor vezan za odlazak na destinacije predviđene planom i programom. Na kraju svakoga dana učenici pišu dnevnik u koji zapisuju što su toga dana posjetili i dodaju reklamne sadržaje koje su prikupili na svakoj od destinacija.
DRUGOGA DANA posjetili smo povijesnu jezgru grada Šibenika te utvrde koje su kroz povijest čuvale grad, a danas služe za održavanje kulturnih manifestacija.

TREĆEGA DANA otputovali smo do Splita te upoznali kulturne i povijesne znamenitosti grada.

ČETVRTOGA DANA obišli smo NP Krka i uživali u vožnji brodom od Skradina do parka.

POSLJEDNJEG DANA pripremili smo se za povratak kućama, ali smo usput razgledali Cerovačke pećine i uživali u gorskom dijelu Hrvatske.
IZVEDBENI PLAN I PROGRAM ŠKOLE U ŠKOLE U PRIRODI
Upravo bi takvih aktivnosti trebalo biti više kako bi djeca što kvalitetnije upoznala svoju domovinu i njezine prirodne i kulturne ljepote. Odlaskom na teren i edukacijom u neposrednoj okolini učenici stječu kvalitetna i trajnija znanja i iskustva.
■ Napisala: Sanja MARCIUŠ, mag. prim. educ., učiteljica savjetnica, OŠ Nedelišće, PŠ Pušćine ■

