Iz stranih medija
■ UČENICI, UČENJE I ODMOR ■
Učenje nikada ne ide na odmor
objavljeno: 23. lipnja 2023.

„Djeca su bila oduševljena traženjem svih onih situacija u kojima su primijenili matematiku. Bili su zadovoljni što je tako, što shvaćaju i primjenjuju ono što rade u školi. Matematiku su počeli uočavati posvuda “, piše Mary Montero, učiteljica iz Colorada.

Članak Learning Never Takes a Break! objavljen je na mrežnim stranicama Teaching with a Mountain View.

Kada upitam djecu što su radili tijekom odmora, često kao odgovor čujem: „Ništa.“

Ma daj! Pa ako i nisi otputovao na neku superekstravagantnu destinaciju, sigurno si NEŠTO radio.

Zatim preoblikujem pitanje: „Kako ste tijekom odmora primijenili matematiku?“

I opet, većina učenika kaže da nije primijenila matematiku.

Neće biti, prijatelji moji! Tada učenik ili dvoje shvati što ih uopće pitam i razred nakon toga više ne možeš zaustaviti…

Evo nekoliko zapisa gdje su i kako četvrtaši primjenjivali matematiku tijekom proljetnoga odmora:

Primijenila sam matematiku kada sam bila u Zoološkom vrtu u Arkansasu. Ulaznica košta  osam dolara. Pomnožila sam to sa 4 jer nas je bilo četvero, a za svaku osobu ulaznica je stajala 8 dolara. Ukupno je to iznosilo 32 dolara.

Sophia

Upotrijebio sam matematiku vezano uz pripremu uskrsnih pisanica. Mama i teta su rekle da izbrojim uskrsna jaja i vidim koliko će svako dijete dobiti jaja. Bilo je 160 pisanica i 9 djece tako da će svako dijete dobiti oko 18 pisanica.

Jacob

Djeca su bila oduševljena traženjem svih onih situacija u kojima su primijenili matematiku. Bili su uvjereni da su pritom tako kreativni (a mnogi su i bili!). Bili su zadovoljni što je tako, što shvaćaju i primjenjuju ono što rade u školi. Matematiku su počeli uočavati posvuda. 

A zatim sam ih pitala kako su tijekom praznika primijenili vještine čitanja, i – pogodite! – rekli su: Nikako. (Ili, kada imam malo više sreće, nekolicina odgovori da je pročitala knjigu.) I to su uskoro uspjeli osvijestiti te su počeli nabrajati načine na koje su primijenili vještinu čitanja tijekom svojega odmora.

To što sam upravo opisala, kratka je, no vrlo učinkovita aktivnost koju možete primijeniti sa svojim učenicima po povratku s odmora. Bilo kojeg odmora, i duljeg, i kraćeg. Uistinu je riječ o izvrsnoj refleksiji, a učenici ju obožavaju. Redovito mi se obrate i idućega dana govoreći kako su sve primijenili matematiku tijekom toga i prethodnoga dana.

Kada se vratite u učionice, provjerite!

Namijenjeno je učenicima razredne nastave, no može se uz određene prilagodbe primijeniti i kasnije.

Primjenjujete li i vi slične metode koje učenike dovode do spoznaje kako ono o čemu u školi primjenjuju i u životu? Kakva su vaša iskustva, jesu li učenici toga svjesni? Svoje uvide, svjedočenja i doživljaje možete podijeliti ispod objave ovoga članka na stranicama Školskoga portala na Facebooku.

■ NAPOMENA ■ izabrala i pripremila: Snježana Mostarkić ■ tekst je mjestimice prilagođen, a poveznica na izvornik nalazi se na kraju ove napomene ■ Mary Montero – učiteljica iz Colorada SAD: Teaching with a Mountain View – mrežne stranice učiteljice Mary Montero na kojima objavljuje tekstove o školstvu i obrazovanju te različite nastavne materijale ■ izvornik: teachingwithamountainview.com