Jučer-danas-sutra
„Kutak za čitanje“ prvašićima kao poticaj za čitanje
objavljeno: 3. ožujka 2015.

[ ISKUSTVA IZ RAZREDA | Mirjana Danček, učiteljica 1. razreda, OŠ Ivan Lacković Croata, Kalinovac]  Prvašići bi trebali imati razvijenu vizualno-prostornu orijentaciju, razvijenu orijentaciju na papiru uz razvijene vještine razdvajanja riječi na glasove (glasovna analiza) i njihovo spajanje u jednu riječ (glasovna sinteza).

No, pokazuje se da većina djece na upisu u 1. razred nema svladane tehnike čitanja i da čitanje postaje veliki problem – aktivnost za izbjegavanje!

Nezadovoljna interesom za čitanje i samom tehnikom čitanja u prethodnim  generacijama, odlučila sam s novim učenicima od samoga početka krenuti drugačije.

U želji da djeca zavole knjigu i da razvijaju interes za čitanje, u svojoj sam učionici 1. razreda postavila kutak za čitanje.

U njemu smo na samom početku vježbali slušanje, pričanje, prepričavanje i maštanje, a zatim i čitanje i pisanje. Počelo je na satovima lektire – čitanjem bajki. Čitala je učiteljica, a kasnije i učenici čitači.

Motivacija se javljala i kod drugih jer su željeli dobiti svoj dio za čitanje! Išlo je polako i griješilo se, ali kako je vrijeme odmicalo, zadovoljstvo postignutim sve je više raslo.

Da bismo opremili kutak pričama, simbolično smo jedni druge darivali knjigom ili pričom na Međunarodni dan darivanja knjige i Valentinovo!

Te će priče ostati u razredu do kraja nastavne godine i bit će dostupne svima za čitanje. Inače na zidu kutka visi pano s naslovima priča i časopisa.

Kako učenici pročitaju nešto s popisa, odmah se upisuju i preporučuju drugima ono što im se svidjelo upisujući dogovorene simbole.

Kutak za čitanje opremljen je:

  • policom za priče
  • pričama na njemačkom jeziku (jer je njemački prvi jezik u školi)
  • igricama Mozgalicama (Učilica, Trivial Pursuit…)
  • policom za časopise.

Što se tiče časopisa, treba istaknuti i posjet Durice iz „Smiba“, koja je jako dojmila učenike 1. razreda i  tako ih još više potaknula na čitanje!

Vanjski dio kutka podložan je tematskim promjenama kao i razredni panoi pa učenici često vole sami uređivati strane kutka – za Valentinovo – srca, za maškare – maske, za dolazak proljeća – proljetnice.

Za sada naš kutak broji skromnih pedesetak naslova priča i nešto malo časopisa, no dovoljno za petnaest učenika, koji ako žele sve pročitati, čeka jako puno posla!