Istraživanje je provedeno koncem prošle godine na uzorku od 900 građana u dobi između 18 i 60 godina. Rezultati istraživanja pokazali su da hrvatski građani dobro prepoznaju financijske rizike, ali slabije poznaju kamate i kamatni račun.
Predstavljajući rezultate, voditeljica istraživanja dr. Maja Vehovec istaknula je da je obrazovanje ključno u nastojanju da Hrvati poprave dvojku koju su dobili u istraživanju o financijskoj pismenosti. „Cijeli život se uči o financijskom obrazovanju, to je cjeloživotni proces, ali ako se u ranim godinama ne dobije elementarno znanje, to ostaje problem za čitav život.“
Povećati financijsku pismenost srednjoškolske populacije
Slučajno ili ne, nastavno na njezine riječi Financijski klub u suradnji sa Znanstveno-edukacijskim centrom Višnjan pokreće prvu ljetnu školu financijske pismenosti i poduzetništva. Ljetna škola financijske pismenosti prvi je program sedmodnevne neformalne edukacije iz područja osobnih financija za srednjoškolce.
Program će se održati od 21. do 28. kolovoza u Višnjanu.
Potreba za takvim tipom edukacije prepoznata je u rezultatima PISA testiranja na kojima su hrvatski srednjoškolci ostvarili ispodprosječne rezultate na razini Europske unije – zauzeli su 14. mjesto među 18 zemalja. Na ljestvici koja sadrži pet razina znanja i sposobnosti 15,5 posto hrvatskih učenika ne dostiže niti razinu dva, odnosno ne posjeduje osnovne vještine u financijskoj pismenosti.
Cilj je ovim programom povećati financijsku pismenost srednjoškolske populacije.
Sedmodnevni program za 20 učenika srednjih škola
Studenti Ekonomskog fakulteta u Zagrebu osmislili su program i projekte putem kojih će mentorirati 20-ak učenika srednje škole. Uz studente, predviđena su i predavanja profesora i stručnjaka koji će približiti učenicima pojmove poput kredita, duga, štednje, prinosa, dionica i obveznica te ostale pojmove s kojima se svakodnevno susrećemo kada su u pitanju financije.
Program se sastoji od dva dijela. Prvi je zajednički dio u kojem se uči o financijskoj pismenosti, a drugi se bavi pojedinim dijelovima ekonomije na kojima se prave projekti u timovima. Predviđena zajednička predavanja i radionice prolaze svi polaznici kako bi savladali osnovne pojmove i osnove financijske pismenosti.
Uz zajednički dio izobrazbe, učenici rade u manjim timovima s mentorima na znanstvenim projektima iz specifičnog dijela ekonomije. Tako će, uz mentorstvo studenata, zainteresirani učenici provesti projekt iz područja poduzetništva, financija, ekonomije i marketinga paralelno uz osnovni program financijske pismenosti.
Više na:
http://finance.hr/school/Detalji-Summer-School-of-Finance.pdf
http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/gotovo-50-hrvata-ne-zna-izracunati-kamatu—376350.html