USMENE POVRATNE INFORMACIJE
Prema akademskom istraživanju, povratne informacije imaju više od 73 posto utjecaja na uspjeh tijekom nastavne godine. Ako uz to u obzir uzmemo i ispitna povjerenstva i razredne inspekcije koje preferiraju pismene bilješke akademskog napretka učenika, vidimo zašto se s povratnim informacijama trebamo dodatno pozabaviti.
Znamo da postoje mnogi oblici povratnih informacija – pismeni, usmeni i neverbalni. Zainteresiran sam pokrenuti istraživanje usmenih povratnih informacija s University Collegeom u Londonu u akademskoj godini 2018./2019. S radnim preopterećenjem koje pritišće učitelje diljem Ujedinjenoga Kraljevstva, možda bi razgovor s učenicima eksplicitnim jezikom koji omogućuje kvalitetnije povratne informacije i upućuje na daljnje djelovanje smanjio opterećenje učitelja i poboljšao akademske rezultate učenika. Tad bi prikupljeni dokazi na višoj razini mogli informirati ispitna tijela i školske inspekcije o tome koji je oblik povratnih informacija učinkovit, a koji nije.
KRITIKA ILI KOMPLIMENT?
Povratna informacija jedan je od najtežih i najosjetljivijih procesa u učionici, a isto tako i prilikom ocjenjivanja drugih učitelja. Povratna se informacija lako izgubi ako se primi kao kritika ili pak lažni kompliment. Jednako tako, pohvale nas mogu učiniti samozadovoljnima, a potpuna suprotnost tome može narušiti motivaciju i mentalno zdravlje.
S učiteljima i školama s kojima sam radio proteklih dvanaest godina pokazat ću kako djeluju modeli nazvani P.P.I.P.L i G.R.O.W prilikom strukturiranja razgovora koji iznosi povratnu informaciju.
U knjizi ćemo navesti savjete koji se djelomično pozivaju na Talmud.
- Obratite pažnju na svoje misli, jer one postaju vaše riječi.
- Obratite pažnju na svoje riječi, jer one postaju vaša djela.
- Obratite pažnju na svoja djela, jer ona postaju vaše navike.
- Obratite pažnju na svoje navike, jer one postaju vaš karakter.
- Obratite pažnju na svoj karakter, jer on je vaša sudbina.
U ovom modelu povratnih informacija ne radi se samo o tome u čemu je učenik uspio ili nije uspio, već pomaže odlučiti kako i kad reagirati. Koristan je i za one koji daju i one koji primaju povratnu informaciju. Služeći se jednostavnom mrežom, možete kategorizirati povratnu informaciju kako biste donijeli plan daljnjeg djelovanja. Pogledajte video čiji se link nalazi u prilogu članka.
………………
NAPOMENA
- TheTeacherToolkit – britanski izvor nastao kao projekt alternativnog programa osposobljavanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP), koji profesionalcima iz različitih područja djelovanja omogućuje da postanu učitelji pomoću alternativnog programa razvijenog u Teksasu.
- Izvor: teachertoolkit.co.uk