…i promoviranju interakcije s tim načinom razmišljanja uz postupno preuzimanje odgovornosti.
Popis koji slijedi je najkorisniji zbog univerzalne primjenjivosti koju može pripisati svojoj jednostavnosti – šest osnovnih pitanja koja karakteriziraju kritičko razmišljanje.
Pitanja su dovoljno općenita i stoga mogu biti korištena u kombinaciji s gotovo bilo čime – različitim dobnim skupinama, sadržajnim područjima i raznim kontekstima učenja.
Bez obzira na to istražujete li matematičke teorije sa svojim srednjoškolskim razredom, astronomske fenomene na sveučilištu ili slikovnicu u osnovnoškolskoj učionici, uz male prilagodbe ova pitanja mogu se koristiti za poticanje kritičkog razmišljanja.
Mogla bi vam biti korisna da pomognete svojim učenicima da bolje razumiju što “kritičko razmišljanje” znači i kako može poboljšati njihove živote.
6 PITANJA KRITIČKOG RAZMIŠLJANJA ZA SVAKU SITUACIJU
1) Što se događa?
Utvrdite osnove i počnite oblikovati pitanja.
2) Zašto je to važno?
Pitajte sebe zbog čega je to značajno/ili nije značajno.
3) Što sam propustio?
Razmislite, sami ili s drugima, jeste li izostavili neku ključnu informaciju ili perspektivu?
4) Kako znam?
Identificirajte kako znate ono što mislite da znate i kako je to značenje konstruirano.
5) Tko govori to?
Identificirajte “poziciju/stav/mišljenje” te “stvari” – na primjer govornika i njegov stav o tom pitanju – a zatim razmislite kako taj stav utječe na njegovo razmišljanje.
6) Što još? Što ako?
Pitajte: “Što bismo još morali uzeti u obzir?” te “Ako uzmemo to u obzir, kako će to promijeniti X ili Y?“
……………..
NAPOMENA:
- Teach Thought je portal posvećen podržavanju i obrazovanju edukatora i razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane uz istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže edukatorima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
- Izvor: teachthought.com
http://www.teachthought.com/critical-thinking/6-critical-thinking-questions-situation/