Aktualno
NASTAVITE LI RADITI ISTO, NE MOŽETE OČEKIVATI DRUKČIJI REZULTAT
Kako postići da vas učenici čuju
objavljeno: 13. kolovoza 2020.

Vikanje i ponavljanje jednoga te istoga bez kraja i konca znak je da to što radite nema učinka. Možete tako do preksutra. Kako bi bilo da spustite glas, dodate živost nastavi, idete dalje, umjesto da se vrtite na istome mjestu do kraja sata, pa možda i idući, iznova? U današnjem tekstu učiteljica i autorica Katrina AYRES piše o tome kakav je malen pomak napravila da bi pridobila pozornost svojih učenika. Pročitajte i provjerite je li tako i kod vas…

Imate li kada dojam da govorite sami sebi?

Takvo mi se iskustvo dogodilo prošloga tjedna. Poučavala sam skupinu od 29 neodoljivih i socijalno vrlo vještih četvrtaša, uključujući i učenike s ADD-om, Touretteovim sindromom, kao i one pod utjecajem „proljetnoga umora“, i da ne nabrajam dalje.

Cijeli je dan trajala borba da zadržim njihovu pozornost i poduzimala sam uistinu sve moguće da ostanu „na tračnicama“ te da pritom ne postupam negativno.

Nakon nekog vremena, uočila sam da mi je glas hrapav i da gubi snagu. Kako učenici nisu osobito obraćali pozornost na moje upute, govorila sam sve glasnije, prepričavala već izgovoreno i nebrojeno puta ponavljala jedno te isto.

Odjednom sam se sjetila definicije ludosti: „Nastavljate raditi na isti način i očekujete drukčiji rezultat.“

Odlučila sam napraviti suprotno onomu što sam do tada radila. Spustila sam glas i počela brže govoriti.

I znate što? Upalilo je.

Učenici su se na svojim stolcima nagnuli prema naprijed, utišali i prionuli uz rad. Već sam otprije zapazila da su učenici mirniji i pozorniji kada spustim glas, ali nikad nisam istodobno iskušala uključiti i brži (življi) govor.

Možda je učenicima preko svake mjere slušati preglasne, naredbodavne glasove iz dana u dan. Možda njihovo kratko zadržavanje pozornosti voli življi način govora.

Bilo koji da je razlog tomu, funkcioniralo je ko po špagi.

Nastavljam i dalje po tom receptu: tiše i življe, umjesto preglasno i ponavljajući jedno te isto. Ne stradaju glasnice i osjećam se bolje, a i sve drugo je bolje.

Iskušajte i javite funkcionira li i kod vas.

A sada, samo naprijed – kreirajte nastavu kakvu vi i vaši učenici zaslužujete!

■ NAPOMENA ■ piše: Katrina AYRES, učiteljica, autorica nekoliko knjiga na temu poučavanja, blogerica i edukacijska govornica, osnivačica i glavna urednica mrežnih stranica Positive Teaching Strategies (Pozitivne strategije poučavanja) ■ SAD: Awesome Teacher Nation – još jedan blog učiteljice Katrine Ayers, poznat i pod imenom The Monday Morning Sanity Boost, na kojem dijeli ideje za kvalitetan i zadovoljstvom ispunjen rad u nastavi ■ pripremila: Snježana Mostarkić ■ izvornik: awesometeachernation.com