Drage učiteljice i dragi učitelji,
Školska knjiga pruža sigurnost učiteljima i poticaj učenicima prateći nove spoznaje, metode i načine rada u nastavi te dinamiku promjena odgojno-obrazovnog sustava.
Za vaše smo učenike pripremili strukturirane i pažljivo odabrane primjere zadataka iz Prirode i društva koji im mogu pomoći u pripremama za nacionalne ispite te vježbanju i ponavljanju sadržaja naučenih tijekom prve četiri godine osnovnoškolskog obrazovanja, a osobito tijekom 4. razreda.
♦ PODRUČJA KOJA SE ISPITUJU NACIONALNIM ISPITOM IZ PRIRODE I DRUŠTVA:
1.] ORGANIZIRANOST SVIJETA OKO NAS
(1. 1. Organiziranost živih bića, 1. 2. Organiziranost društvenih zajednica, 1. 3. Organiziranost vremena)
2.] PROMJENE I ODNOSI
(2. 1. Snalaženje u prostoru, 2. 2. Ciklusi u prirodi, 2. 3. Odnos prema prirodi i sebi)
3.] POJEDINAC I DRUŠTVO
(3. 1. Društvena odgovornost)
4.] ENERGIJA
(4. 2. Prijenos i pretvorba energije).
Na poveznici u nastavku preuzmite nekoliko primjera zadataka za prirodu i društvo koji prate odgojno-obrazovne ishode od 2. do 4. razreda osnovne škole.
Tu su zastupljeni: zadatci zatvorenog tipa – alternativnog izbora (DA/NE, T/N), višestrukog izbora – (A, B, C, D), zadatci povezivanja, razvrstavanja i redanja (nizovi), zadatci otvorenog tipa u kojima nisu ponuđeni odgovori (nadopunjavanja, kratkih odgovora, produženih odgovora u kojima se od učenika traži objašnjenje).
Podsjećamo, preporuka je da učenici za nacionalne ispite ne moraju imati posebne pripreme, već su oni provjera stečenih znanja i kompetencija tijekom godina obrazovanja. No, uvijek je dobro podsjetiti učenike na ono što su učili i kako mogu primijeniti stečeno znanje.