Aktualno
PET NAČINA DA SMANJITE SVOJE RADNO OPTEREĆENJE U RUJNU
Pripremite plan, a zatim stvarno uživajte u zasluženom odmoru
objavljeno: 3. kolovoza 2020.

Jeste  li se već počeli brinuti u vezi s povratkom u školu? Edukacijski stručnjak objašnjava kako dobrim planiranjem možete smanjiti svoje radno opterećenje.

Ljeto je ovdje. Vrijeme je da se opustite i uživate. Volio bih da je lako, međutim, već mi se javljaju zabrinutosti vezane uz rujan. Ne možemo izbjeći činjenicu da će početak novoga polugodišta biti teško vrijeme za učitelje, školsko osoblje i učenike.

Uz naglaske koji se već stavljaju na to da moramo krenuti u niskome startu, radno opterećenje će zasigurno biti jedna od bitnih stavaka. Iako se svi mi želimo odmah vratiti pomaganju učenicima u njihovu učenju, također trebamo osigurati da nam se ne dogodi profesionalno sagorijevanje.

POVRATAK U ŠKOLU: Kako smanjiti radno opterećenje učitelja

Stvari neće biti lake, međutim, postoji nekoliko načina na koje možemo smanjiti radno opterećenje – a planiranje tih načina već sada bi nam moglo pomoći da se manje brinemo i uživamo u ljetu.

Evo nekih stvari koje planiram raditi da bih rujan učinio prihvatljivijim.

Provjerite razumijevanje iz daljine.

Bitno je održavati jasnu distinkciju između „ocjenjivanja“ i „davanja povratnih informacija“. Rujan je vrijeme za izbjegavanje ocjenjivanja učeničkoga rada koji je redundantan. Umjesto toga, fokusirajte se na pružanje povratnih informacija koje su zaista korisne.

Provjeravanje razumijevanja na nastavi bit će izazovno s obzirom na mjere društvenoga (fizičkoga) distanciranja. Postoji opasnost da bi se radno opterećenje izvan nastave moglo povećati jer učitelji moraju čitati radove kod kuće zbog toga što se na satu nisu mogli dovoljno približiti učenicima da bi pregledali rad.

To možete zaobići tako da uvedete različite načine provjeravanja razumijevanja učenika iz daljine. Jedna od opcija je prozivanje, ili mini ploče… Ako imate grafoskop, upotrijebite ga. Neka učenici stave rad na njega (tako dugo dok je grafoskop na prikladnoj udaljenosti od vas). Eksperimentirajte i otkrijte što funkcionira za vas i vaš razred.

Pozabavite se pogrešnim pretpostavkama i zabludama.

Popunite rupe u znanju svojih učenika, ispravite pogrešne pretpostavke i pobrinite se da učenje bude konsolidirano. Međutim, izbjegavajte nadoknađivanje programa  tj. fiksiranje na ono što ste propustili.

S tim na umu, ispravljanje pogrešnih pretpostavaka bit će zaista bitno. Pružanje povratnih informacija na razini cijeloga razrednoga odjela o temama u vezi s kojima  postoje česte zablude, te posebno fokusiranje na to da ih razriješite, jest dobar način smanjenja radnoga opterećenja, a istovremeno ima bitan utjecaj na vaš odjel.

Što se tiče općenitog otkrivanja zabluda i pogrešnih pretpostavaka, počnite od identificiranja ključnih elemenata neke teme – ono bez čega učenici jednostavno ne mogu. Primijenite ih u kontekstu i zatim ispravite bilo kakvo pogrešno razumijevanje ili pogreške do kojih dođe. Taj će vam način uštedjeti mnogo više vremena nego formalno ocjenjivanje.

Ne morate sve napraviti sami.

Znamo koliko je bitno imati kolektivnu viziju i poticaj. Zajednički ciljevi od velikoga su značenja za uspjeh.

Međutim, pokušajte izbjeći tunelski vid. Nemojte se fokusirati samo na svoj razred ili na nastavni predmet; gledajte veću sliku, komunicirajte i surađujte s kolegama. Lako se fiksirati na ono što trebate napraviti, međutim s kolektivnim pristupom postoji veća vjerojatnost za uspjeh, a kada radimo zajedno, naše radno opterećenje je manje.

Kolektivna učinkovitost također je vrlo pozitivna stvar iz perspektive dobrobiti. Novim učiteljima i novom školskom osoblju bit će teško u rujnu, a privikavanje je manje zastrašujuće kada osjećate da ste dio tima.

Budite informirani.

Sada, više nego ikada prije, osobito je bitno razumjeti školska pravila, ne samo kako biste se pobrinuli da radite unutar sigurnih parametara, već i da biste se pobrinuli da vaše radno opterećenje ne bude povećano unutar i izvan učionice.

Pronađite vrijeme da se upoznate sa školskom politikom i pravilima – a zatim ponovite sve još jednom prije početka nastave. To će vam uštedjeti brigu i zbunjenost kada stvari zaguste u rujnu. To će također ublažiti tjeskobu i dati vam priliku da se mentalno prilagodite prije početka nastave.

Pripremite plan na koji se možete osloniti.

Uvijek je preporučljivo ne planirati previše za budućnost, ili previše detaljno tijekom ljeta, zbog toga što si morate ostaviti malo „prostora za disanje“ da biste  prilagodili svoje pripreme novim razredima i razvoju situacije tijekom polugodišta.

Međutim, da biste smanjili svoje radno opterećenje na jesen, pobrinite se da imate nekakav plan već sada. Bez obzira na cilj ili očekivani ishod, improviziranje i nerazmišljanje o sutrašnjici zasigurno će povećati vaše radno opterećenje.

Iako je predmet koji vi poučavate možda malo drugačiji, u kontekstu pedagogije i predavanja, vještina poučavanja ostaje ista. Ono što je konstituiralo učinkovito poučavanje prije Covida i dalje vrijedi.

Ako krenete već sada, to će biti jedna briga manje tijekom onih posljednjih tjedana odmora. Stoga, pripremite plan, a zatim idite na dobro zaslužen odmor.

■ NAPOMENA ■ piše: Adam RICHES, edukacijski stručnjak ■ UJEDINJENO KRALJEVSTVO: TES – The Times Educational Supplement – najveća mrežna zajednica međuučiteljske potpore na svijetu koja dopire do više od 13 milijuna korisnika ■ izvornik: www.tes.com