Aktualno
■ OŠ RAVNE NJIVE – NESLANOVAC, SPLIT ■
Radionice za učitelje i učiteljice u produženom boravku
objavljeno: 13. listopada 2023.

Kao učiteljica koja radi u nastavi produženog boravka, svjedok sam nezavidne situacije u kojoj se svi nalazimo pri prelasku iz nastave produženog boravka u četvrti razred redovne nastave. To je razdoblje prilagodbe na novonastalu situaciju, razdoblje naglih i velikih promjena za učenike i njihove roditelje.

Dotada su učenici bili zbrinuti većinu dana u školi, imali su obroke, popodnevna učiteljica brinula je o pisanju domaćih zadaća, o tome kada i kako treba ponavljati određeni nastavni predmet prije vrednovanja, knjige se tijekom tjedna nisu nosile kući i slično.

Sada se odjednom očekuje od učenika da zapamte što im je za domaći rad iz pojedinog predmeta, da poprate vremenik i u skladu s tim organiziraju svoje učenje kod kuće (npr. ako je kontrolni rad iz nekog predmeta u utorak, potrebno je imati svijest o tome da vikend prije tog utorka treba učiti i ponavljati taj nastavni predmet, a ne dan prije), tj. potrebno je imati organizirani dnevni raspored učenja kod kuće u skladu s njihovim izvanškolskim aktivnostima. Upravo se zato u četvrtom razredu narušava školski uspjeh i raste frustracija.

Roditelji imaju velika očekivanja od svojega dotadašnjeg odlikaša i često upiru prstom u učiteljicu misleći kako je odjednom postala prestroga i stvara se plodno tlo za šumove u komunikaciji i moguće sukobe. Kako bismo to izbjegli i kako bi prilagodba bila što uspješnija, došla sam na ideju da kolegama ponudim konkretna rješenja, savjete i upute u ovoj situaciji koje mogu primijeniti u svojem svakidašnjem radu.

Riječ je o sažetim i konkretnim savjetima kako pripremiti roditelje i učenike na prelazak u četvrti razred, kako pomoći učenicima da organiziraju svoje vrijeme za učenje i na koji način da uče pojedini nastavni predmet. Sretna sam što je moju ideju prepoznala nakladnička kuća Školska knjiga te uz njihovu podršku uskoro kreće projekt „Upomoć, moje dijete izlazi iz nastave boravka!“.

Radionice koje ću voditi obuhvatit će škole u Splitu i bližoj okolici te će kolege i kolegice moći u opuštenom okružju dobiti korisne informacije o toj problematici. Kroz razmjenu iskustava, konkretne upute i situacije iz nastavne prakse družit ćemo se i zajednički stjecati nova znanja. U okviru naših radionica koje će početi u drugom nastavnom polugodištu, osvijestit ću i problematiku prvog roditeljskog sastanka u prvom razredu produženog boravka jer ne možemo govoriti o uspješnom četvrtom razredu ako u prvom razredu nismo postavili dobre temelje.

Vjerujem da učitelji znaju kako pravilno održati roditeljski sastanak i zato će naglasak biti na tome kakav dojam želimo ostaviti roditeljima i na koji način to postići, kakav stav zauzeti pred roditeljima, koje granice i pravila postaviti na prvom susretu, kako objasniti ulogu popodnevne učiteljice u nastavi produženog boravka, na koji način pridobiti roditelja kao saveznika i zašto je važno upoznati roditelja s udžbeničkim kompletom na prvom susretu.

Zahvaljujem nakladničkoj kući Školska knjiga što je vjetar u leđa našim malim barkama koje plove uzburkanim morem školstva. Radujem se našim susretima! Detalji o terminima i mjestima održavanja bit će objavljeni na portalu Školske knjige, a dotada ako želite saznati nešto više o navedenoj problematici, vidimo se na Mentorskom danu 24. listopada u 13 sati i 7. studenog u 12 sati gdje ćete moći pogledati moja predavanja.

■  Napisala: Sanja JERKOVIĆ, mag. prim. edu |  Radi u splitskoj OŠ „Ravne njive – Neslanovac” kao učiteljica razredne nastave u produženom boravku. U jednanestogodišnjem radnom iskustvu upoznala je sve oblike nastavnog procesa – rad u posebnoj skupini, redovnoj nastavi i produženom boravku kao popodnevna i kao jutarnja učiteljica ■