Aktualno
LJETNI ODMOR ■ VRIJEME DA OTPUSTITE OSJEĆAJ UMORNOG POSTIGNUĆA I OBNOVITE SNAGU U DRUGIM AKTIVNOSTIMA
Savjeti učiteljima kojima treba odmor i punjenje baterija
objavljeno: 24. lipnja 2020.

Često možemo čuti kako je školska godina maraton, a ne sprint. Kao i svima koji pretrče 42 195 kilometara, i učiteljima je potrebno pronaći način kako se odmoriti i napuniti baterije (obnoviti se) nakon što završi njihova godišnja utrka.

Posvećenim učiteljima, nakon što otprate djecu na ljetno odmor i raspreme učionicu, ostaje osjećaj umornog postignuća. Potrebno im je neko vrijeme kako bi postigli da taj osjećaj izblijedi prije negoli počnu s pripremama za sljedeću školsku godinu. Evo mojih prijedloga kako to postići.

■ ODMAK OD TEHNOLOGIJE

Odlazak na putovanje izvrstan je način za punjenje baterija tijekom ljeta. Jedna od nuspojava našeg umreženog društva je ta što smo uvijek uključeni, uvijek „priključeni“ na naše uređaje. Nesvjesno smo postali društvo koje se kreće od ekrana kućnog prijenosnika  preko mobilnog telefona do ekrana računala na radnom mjestu, ponavljajući taj ciklus uvijek iznova.

To uzrokuje kronični zamor koji i ne zapažamo. Najbolji je lijek za to postaviti poruku „Nalazim se izvan ureda“ na računu svoje e-pošte uz napomenu da ćete ju za vrijeme ljeta provjeravati samo povremeno.

Ako ste se pretplatili na elektroničke letke vezane za poučavanje, stavite ih na čekanje, barem na početku ljetnog odmora. Opcija „hide“ na Facebooku također omogućuje pauziranje od novosti.

■ VRATITE SE NA POČETAK

U svojim mlađim danima, kada ste još bili idealist, vjerojatno ste naišli na knjige koje su vas inspirirale da postanete učitelj. Otiđite do svoje police s knjigama i izvucite te stare knjige te provedite neko vrijeme čitajući ih iznova.

One će vas podsjetiti zašto ste odabrali poučavanje kao poziv i omogućiti vam da šire sagledate utjecaj vašeg posla. Meni uvijek u tu svrhu služe djela Johnatana KOZOLA i Teda SIZERA. Njihovi iskreni opisi utjecaja škole na živote djece pružaju mi utočište kojem se vraćam uvijek iznova.

■ BUDITE S DJECOM NE PREUZIMAJUĆI ULOGU NADREĐENOG

Vrlo je naporrno neprestano nadgledati učenike i biti odgovoran za njihov obrazovni napredak. Ali biti u dječjem drušvu i zabavljati se, nije nimalo naporno.

Pokušajte pronaći prigodu za druženje s djecom izvan uloge nadzornika. Mnogi učitelji koje poznajem vraćaju se u kampove u kojima su radili kako bi ponovno sreli stare prijatelje. Kad ste već ondje, provedite nešto vremena igrajući se s djecom – staromodne igre u ljetnom kampu odličan su način da osvježite svoj duh.

■ ODMOR OD UČENIKA

Suprotno tomu, možete pronaći ljetni posao koji ne zahtijeva rad s djecom. Ne osjećajte se krivima ako je to upravo ono što želite. U svojoj učiteljskoj karijeri samo sam jednom poučavao u ljetnoj školi.

Rano sam naučio da je tijekom ljeta potrebno boraviti izvan učionice kako bih se obnovio i pripremio za sljedeću školsku godinu. Takav predah omogućuje mi povratak u učionicu s „novim parom očiju“ i obnovljena duha.

■ OTIĐITE NA „PRAVI ODMOR“

Potrpajte stvari u automobil, uhvatite let i uputite se na neko novo mjesto ili učinite sve što je u vašoj moći kako biste doživjeli nešto što nikada do tada niste.

Mnogi učitelji koje poznajem skloni su nositi posao sa sobom. Ostavite laptop, obrazovne časopise i iPhone kod kuće (ili barem u hotelskoj sobi) i provedite određeno vrijeme daleko od svega što ima bilo kakve veze sa školom. Više volimo svoj posao kada nismo u njemu 24 sata tijekom svih 365 dana u godini.

Velikodušno davati se svojim učenicima veliki je dar naše profesije, ali ne zaboravite odvojiti vrijeme za sebe. Ako se posvetite sebi, to će vam omogućiti povratak u učionicu s novom snagom, energijom  i radošću.

■ NAPOMENA ■ piše: Brian P. GATENS, doktor edukacijskih znanosti s dugogodišnjim iskustvom u neposrednom radu u nastavi, u vrtićima i školama, kao učitelj, zamjenik ravnatelja, ravnatelj i savjetnik, aktualno radi kao nadzornik u državi New York u Sjedinjenim Američki Državama ■ SAD: Share to Learn – blog namijenjen povezivanju učitelja u svrhu jačanja njihove vjerodostojnosti u poučavanju ■ izvornik: blog.sharetolearn.com ■ photo by Shutterstock  ■