Zanimljivu znanost podržali su doktor znanost Nikša KRSTULOVIĆ i inženjer fizike Berti ERJAVEC sa zagrebačkog Instituta za fiziku.
Aktivno su se uključili. Izvodili su zanimljive pokuse s neodimijskim magnetima i vakuumom – magnetski top, lebdeći vlakić, slobodni pad tijela u Newtonovoj cijevi i još nekoliko fora pokusa s vakuumom.
U sklopu manifestacije u predvorju škole postavili smo i izložbu samostalnih radova učenika iz područja biologije, fizike, kemije i tehničke kulture. Bio je uređen pano o temi Znanstvene fantastike pod vodstvom profesorice hrvatskog jezika Ive Stamenković.
Tu su se našli i radovi učenika o temi Kako je nastajao logo za Zanimljivu znanost, pod vodstvom profesorice likovne kulture Marjance HRĐUN koja je i pomogla u postavljanju izložbe.
Dvije učenice 7. e razreda Tia i Mia izradile su na kartonu lik Alberta Einsteina koji je načinjen tako da se s njime moglo fotografirati. Točnije, na modelu za fotografiranje umjesto Einsteinova lica nalazio se otvor tako da je svatko mogao „biti Einstein”.
Tu je bila i knjiga dojmova u koju su posjetitelji mogli napisati što im se je svidjelo, a što ne.
Ove godine imali smo još jednu novost. Učenici koji su bili aktivno uključeni u projekt nosili su iste majice s logom Zanimljive znanosti, zahvaljujući velikoj podršci ŠKOLSKE KNJIGE koja ne samo da je donirala majice nego je i otisnula logo na njih.
Velika hvala Školskoj knjizi koja je tako podržala i pridonijela popularizaciji znanosti u našoj školi.
Prijedloge loga izrađivali su učenici 7. b i 7. e razreda kao i jedna učenica 7. c razreda pod vodstvom profesorice Hrđun. Bilo je mnogo lijepih i kreativnih radova. Teško je bilo odabrati samo jedan prijedlog loga. Kao najbolji prijedlog odabrali smo zajednički rad dvije učenice Pamele i Barbare iz 7. e razreda.
Ove su školske godine moje kolegice, profesorice biologije Petra Bošnjak i Anica Ljubić, profesorica kemije Dijana VOLAR i profesorica fizike Jasna BAGIĆ LJUBIČIĆ, uz moju malenkost, nastojale uključiti što više naših kolega u projekt Zanimljiva znanost. Tako je cijelo događanje fotografirao profesor vjeronauka Zvonimir MARKIĆ.
Pokuse je izvodilo šezdesetak učenika sedmih i osmih razreda. Njihova je uloga kao i inače bila da izvode pokuse, ali i da motiviraju posjetitelje da i sami izvedu pokuse te da im postavljaju pitanja i nastoje ih navesti da shvate o čemu se radi u pokusu kao i da pokažu posjetiteljima koja je veza između neke pojave koju su vidjeli u pokusu i svakodnevnog života.
Kroz pokuse iz fizike posjetitelji su mogli doznati koja su obilježja slike koju daju različita zrcala, kako načiniti pojilicu za pčele, kako papir i balon učiniti nezapaljivim i skriva li se duh u boci ili je to samo fizika.
Pokusi iz biologije bavili su se osjetilima. Tako su se npr. mogle vidjeti zanimljive optičke iluzije ili pak doznati kako nastaje slika u oku ili kako radi osjetilo okusa.
Pokusi iz kemije obuhvatili su osmozu kroz opnu jajeta, dobivanje ugljikova dioksida i kisika i promjenu boje kalijeva permanganata.
I ove je školske godine Zanimljiva znanost trajala dva sata, a posjetilo ju je oko 300 zainteresiranih – učenici od prvog do osmog razreda, poneki predškolac, roditelji i nastavnici.
Naglasila bih još da je za ovako uspješnu realizaciju Zanimljive znanosti zaslužna odlična suradnja voditelja projekta, učenika, kolega profesora i ostalih djelatnika škole.
EVO I NEKOLIKO CITATA IZ KNJIGE DOJMOVA:
- „Svidjelo mi se, bilo je dobro, podružili smo se zajedno i bilo je zabavno. Naučili smo i ponešto novo i voljeli bismo to imati i sljedeće godine.” – Paula J.
- „Ovdje se osjećam sretnim. Na Zanimljivoj znanosti sve je zanimljivo.” – Tin Ć.
- „Učenici prezenteri su odlični. Svima posebna pohvala. I velika hvala profesorima na trudu i vremenu uloženom u cijeli projekt.” – Gđa. Mrkonjić
…………………..
Jasna Bagić Ljubičić, učiteljica savjetnica