PRIMJERI DOBRE PRAKSE

Graničar s dvjema loptama

ponedjeljak, 11. lipnja 2018.

U Osnovnoj školi Jurja Dobrile u Rovinju učitelji pomiču granice poučavanja uključujući se i u programe Erasmus+. Tako su osmislili projekt Dvije strane Gaussa s ciljem da se više posvete nadarenim učenicima i učenicima s poteškoćama.

Graničar s dvjema loptama

Prigode za takvo djelovanje pružaju nam se svakodnevno, pa tako i u igri graničara.

Graničar je igra koju djeca rado igraju i koje se rado sjećaju kad odrastu. Igra se između dvije vatre, između četiri vatre, u jednom polju, u dva polja, na spašavanje, bez spašavanja. Nezaobilazna je to igra na velikim odmorima, sportskim turnirima, izletima, ekskurzijama, satima Tjelesne i zdravstvene kulture, rođendanskim proslavama i sličnim događanjima.

Kako bi sudionici što aktivnije sudjelovali u igri omogućeno je „spašavanje života” prigodom uspješnog hvatanja lopte. No, učenici koji su pogođeni i moraju izaći iz polja, često teško dočekaju svoj ponovni ulazak u igru.

U 4. b razredu do povećanja minutaže aktivne igre u polju došlo je sasvim slučajno. Na igralištu su bile dvije lopte različitih boja. Razred se nije mogao odlučiti kojom će loptom igrati. Netko je poviknuo: „Pa neka budu dvije lopte istodobno!” Izazov je prihvaćen.

No, igra se počela odvijati velikom brzinom. Jedan sudac to nije mogao objektivno pratiti. Nailazili su na razne nedoumice u suđenju. Igra se često morala zaustavljati, ali je privukla većinu učenika. Bilo je dinamičnije, brže, aktivnije, veselije. Trebalo je identificirati novonastale situacije koje nisu imale definirana pravila.

Sve je to rezultiralo projektom u koji su bili uključeni učenici trećih i četvrtih razreda OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja. Tijekom nastavne godine 2017./2018. skupljala su se iskustva u svakom odjelu posebno kako bi se na kraju iz njih izvukla nova pravila.

Usvojena pravila

  • Lopte moraju biti vizualno jako različite.
  • Moraju suditi dvije osobe i svaka prati putanju jedne lopte.
  • Ako učenik ima loptu u rukama i tu loptu pogodi druga lopta, on ne izlazi iz igre.
  • Učenik smije zadržavati loptu u rukama (čekajući da ga druga pogodi) pet sekundi.
  • Jedan učenik može istodobno biti izložen napadu dviju lopti.
  • Kad graničar ulazi u igru, dobiva obje lopte i dva života.

U igri graničara na spašavanje učenik koji je uhvatio loptu mora u najkraćem roku odabrati učenika kojeg će spasiti, inače gubi taj privilegij.

Bilo je zabavno stvarati nova pravila, raspravljati o njima i argumentirati svoje stavove. Sigurno će ovakav način igre postati zanimljiv i učenicima drugih škola u Rovinju, a možda i šire.

…………..

Karmen IGNOTO, mag. paed. | učiteljica 4. b | OŠ Jurja Dobrile, Rovinj

Vezani članci
Školski portal: Od povišenog tona do razrednog bontona

Od povišenog tona do razrednog bontona

… te se smatralo kako je komuniciranje nešto što svi…

Školski portal: Primjena metoda aktivnog učenja i projekata u razrednoj nastavi

Primjena metoda aktivnog učenja i projekata u razrednoj nastavi

Već odavno znamo da nastavu treba prilagoditi učenicima i pri…

Školski portal: Odličan izvor koji će djevojčicama pomoći da nauče kodirati

Odličan izvor koji će djevojčicama pomoći da nauče kodirati

… koje pokazuju interes za STEM (znanost, tehnologiju, inženjerstvo i…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Mitovi, legende i bajke“

„Mitovi, legende i bajke“

Ovogodišnja je tema „Mitovi, legende i…

Školski portal: Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Izdanja za lakše učenje i poučavanje

Kako biste brzo i jednostavno osmišljavali,…

Školski portal: Malo edukacije [1. dio]

Malo edukacije [1. dio]

… na kojima možete pronaći sadržaje…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…