Savjeti stručnjaka
STRAST POKREĆE VAŠ ENTUZIJAZAM I ISTINSKI MOTIVIRA, ZATO VRIJEDI…
Snaga unošenja strasti u poučavanje
objavljeno: 20. lipnja 2018.

Zašto bi moje strasti imale ikakve veze s mojim učenicima ili poučavanjem?
No, tad sam shvatila da strast pokreće vaš entuzijazam i istinski motivira, dajući učiteljima „gorivo” kojim će u učenicima potaknuti znatiželju i ljubav prema učenju. Mnogo sam čitala o strastima i entuzijazmu u dvjema knjigama: Teach Like a PIRATE: Increase Student Engagement, Boost Your Creativity i Transform Your Life as an Educator and The Wild Card: 7 Steps to an Educator’s Creative Breakthrough. Dijeljenje svoje strasti s učenicima povezujući ih izravno s gradivom omogućuje vam da poučavate s više entuzijazma i autentičnosti.
To vas ispunjava i pomaže vam da se bolje povežete s učenicima.

DAKLE, KAKO UNIJETI STRAST U POUČAVANJE?

Prvo promislite o tome što u vama potiče strast i na koji to način možete povezati s gradivom koje poučavate. Katkad toliko zaglavimo u zadanom kurikulu da se zaboravimo usredotočiti na načine na koje bismo mogli izložiti njihov sadržaj. Iako sam vrlo entuzijastična i strastvena kad je poučavanje u pitanju, morala sam dublje zagrepsti u svoje hobije i interese te razmisliti o tome što uključiti u svoje poučavanje i aktivnosti. Razmišljala sam o svojoj prošlosti vezanoj za američki znakovni jezik i kako ga uklopiti u svoju učionicu. Ugradila sam znakovni jezik u gradivo koje poučavam, što je široko rasprostranjena strategija upravljanja učionicom, naučila sam svoje drugaše kako izvesti nekoliko pjesama na znakovnom jeziku za vrijeme Mjeseca poezije u travnju te sam vodila skupinu za učenje znakovnog jezika za zainteresirane učenike. Iskoristila sam ovu strast i vještinu da poučim druge i oni su bili oduševljeni.
Neko sam vrijeme također bila zainteresirana za pletenje pa sam to iskoristila kako bih pokrenula nastavnu aktivnost „Kako napraviti…”. Moji su učenici uživali gledati me kako pletem, čineći pritom i pogreške, ali stvarajući nešto pred njihovim očima. Svi su željeli nešto isplesti i hvalili su moj trud i moje „ne tako savršene šalove”.
Onda sam naravno ubacila i svoju ljubav za pisanjem i pripovijedanjem, a moji su učenici molili za još. Molili su da čuju još priča o mom „fijasku za Dan zahvalnosti”, „noćnoj mori na Dan vještica” i mojim danima „borbe protiv kriminala”, što je dobar model za pokazivanje u nastavnoj jedinici „Pripovijedanje”. Shvatila sam da mogu iskoristiti svoje strasti i na taj način uključiti učenike u gradivo koje poučavam.
Znate li i vi nešto što u vama potiče strast, a mogli biste tome poučiti druge? Osjećate li strast za glazbom, svirate li neki instrument? Ponesite ga u učionicu. Unošenje glazbe u učionicu ima mnogo prednosti. Pisala sam o tome koliko glazba motivira pisce. A što je s umjetnošću? Imate li „oko” za boje, dizajn, fotografiju? Kladim se da možete unijeti svoju strast u standarde sadržaja koji poučavate. Razmišljajte izvan okvira. Budite kreativni i zabavite se.

Toliko je različitih načina da unesete strast u učionicu. Evo nekoliko ideja iz knjige The Wild Card: 7 Steps to an Educator’s Creative Breakthrough, koje se temelje na osam intelektualnih tipova:

VIZUALNO-PROSTORNI: arhitektura, prostor, geografija, fotografija, origami, stripovi, crtići, grafički dizajn, modni dizajn, dizajn interijera, projekti „uradi sam”, knjige, film, video, modeliranje, kiparstvo, slikanje, crtanje.
TJELESNO-KINESTETIČKI: ples, vježbanje, gluma, pantomima, joga, sport, zdravlje, gimnastika, biciklizam.
GLAZBENI: ritam, zvučni efekti, skladanje pjesama, pisanje tekstova, sviranje instrumenata, reprodukcija, glazbeno kazalište, pjevanje.
INTERPERSONALNO-SOCIJALNI: međudjelovanje, rasprava, dijalog, volontiranje, društveni mediji, zabava, timski sportovi.
INTRAPERSONALNI: samorefleksija, meditacija, joga, svjesnost, izrada spomen-knjiga, pisanje.
JEZIČNO-VERBALNI: čitanje naglas, igre riječima, pripovijedanje, pisanje, humor, držanje govora, prezentacija, izrada digitalnih datoteka.
LOGIČKO-MATEMATIČKI: rješavanje zagonetki ili misterija, filozofija, pravo, računalna znanost, programiranje, šah, strategijske igre, astronomija, inženjering, znanstvena metoda, istraživanje kriminala, forenzika, filozofija.
PRIRODNI: vrtlarstvo, kućni ljubimci, životinje, biljni i životinjski svijet, vrijeme, geologija, poljodjelstvo, poljoprivreda, insekti, ekosustavi, životni ciklusi, hranidbeni lanci, prirodni resursi, klimatske promjene, ekologija, recikliranje.
KAKO POČETI?

• Izaberite nešto što volite i što biste željeli unijeti u učionicu.
• Povežite to sa sadržajem i standardima koje poučavate.
• Planirajte lekciju težeći ravnoteži između kreativnih metoda izlaganja i akademske strogoće koja će potaknuti učenike na uključivanje.
• Poučavajte s entuzijazmom, tako da vaši učenici „zagrizu”.
• Vrijeme je za predstavu! Oživite vašu lekciju i proširite ju primjenom na stvarni život.
• Čak i kad tema koju sam poučavala u meni nije izazivala strast, kao što je primjerice poučavanje životnog ciklusa kukaca, jer kukci (osim leptira) nisu „moja stvar”, tada dopuštam svojim učenicima koji vole šestonoga stvorenja da „dovrše posao”. Oni se brinu o njima, promatraju ih mnogo pomnije nego bih ja to željela i pomažu održati entuzijazam i učenje za dobrobit svih nas.

Unošenjem strasti u sadržaj koji poučavate stvorili ste čaroliju – čarolija učenja i entuzijazam za gradivo kojem vaši učenici možda još nisu bili izloženi. Imala sam učenike koji su sve nas poučavali stvarima koje su oni strastveno voljeli, poput zvijezda i planeta, modela starih automobila, pa čak i one koji su nas pokušali nagovoriti da igramo Minecraft.
Sve naše strasti igraju ulogu u našem razvoju. Svi „za stol” donosimo nešto što nam svima pomaže da rastemo. Svake godine jedva čekam da naučim nešto od njih u nadi da će i oni prihvatiti moje strasti povezane sa sadržajem koji predajem. Pokušajte! Koja je vaša strast i kako je možete prenijeti u svoju učionicu?

………………

NAPOMENA

  • For The Love of Teachers – blog Christine WEIS, učiteljice u osnovnoj školi koja je poučavala učenike u redovitim razredima i razredima za darovitu djecu u državnim školama.
  • Izvor: fortheloveofteachers.com