Školstvo u medijima
SVE PROLAZI, SVE SE MIJENJA
Poučavanje se u posljednjem desetljeću zaista promijenilo
objavljeno: 3. srpnja 2018.

Štoviše, ljudi koji ne pripadaju svijetu obrazovanja obično ne razumiju problem. „Što uopće poučavaju danas u tim školama?”, „Koliko je to drukčije od onoga što su nas učili?”… No, situacija je u usporedbi s onom otprije pet godina mnogo drukčija, počevši od pismenosti.

10 NAČINA NA KOJE SE POUČAVANJE PROMIJENILO OTKAKO STE POČELI POUČAVATI

1. PODATCI (PRIMJERICE O POSTIGNUĆIMA UČENIKA) VIDLJIVIJI SU NEGO SADRŽAJ.

2. UČITELJI VODE I INOVIRAJU.

3. MEDIJI SU OSMIŠLJENI TAKO DA IH SE MOŽE UMNOŽAVATI I DIJELITI.

Evo zašto je ovo važno: digitalni uređaji sve su promijenili. Oni promiču personalizaciju, nude izravan pristup svemu, potiču miješanje medija, interaktivni su i mobilni. Iako obrazovanje još ne zna kako se uhvatiti u koštac s ovim posljednjim, prve joj četiri točke u međuvremenu zadaju dovoljno posla.

Ako pismenost podrazumijeva razumijevanje čitanja i pisanja, tad se bilo što pročitano ili napisano ponajprije svodi na proces čitanja i pisanja, međutim danas to podrazumijeva širenje ideja, višestruke modalitete, složene metode tagiranja i uređivanja, beskrajne akronime i inicijale, fluidne prijenose iz jednog oblika (Twitter) u drugi (YouTube) itd.

To je velika stvar i zahtijeva od učitelja mnogo prilagodbe.

4. PLIKACIJE VIŠE NISU TAKO POPULARNE

Mnogi su učitelji odustali od aplikacija, koje su u nekim slučajevima potpuno zamijenile udžbenike.

5. MOBILNOST JE NA PRVOME MJESTU

Informacija, komunikacija, potraga, kupnja, identitet – kod svih je ovih stvari mobilnost na prvome mjestu.

Mobilno učenje također je popularno. Učenici mogu ustati i prošetati. Zapravo, u progresivnom okruženju za učenje oni to i moraju napraviti. Putem Skypea mogu stupiti u kontakt s drugim razredima, surađivati s drugim školama u projektno-orijentiranom učenju te sudjelovati u iskustvenom učenju u autentičnim lokalnim zajednicama.

Lako je predvidjeti kakvu dramatičnu promjenu ovo znači za obrazovanje.

6. RAVNOPRAVNOST I IDENTITET UČENICIMA SU VAŽNIJI NEGO IKAD PRIJE.

Pristup tehnologiji, socioekonomska pitanja, jezične barijere, kulturno indiferentno standardizirano ocjenjivanje, brzine bežičnih mreža te desetci drugih problema danas su središnja pitanja s kojima se učitelji moraju suočiti u sklopu kurikuluma, poučavanja te angažiranosti u zajednici. Puko dijeljenje sadržaja više nije dovoljno.

Učitelji su ujedno diplomati često vrlo loših školskih politika te branitelji prava učenika i njihovih obitelji.

7. UČENICI I UČITELJI UVIJEK SU POVEZANI.

Od učitelja se ujedno očekuje da uče, planiraju, objavljuju, dijele i surađuju s drugim učiteljima te potiču svoje učenike da rade isto sa svojim vršnjacima.

Prvi je korak pomoći učenicima da prepoznaju potencijalne suradnike – često učenike iz drugih zemalja koji govore druge jezike. Ja nisam poučavao 1953., ali pretpostavljam da ovakvo poučavanje nije bilo običaj.

8. DIGITALNE IGRE ZAPRAVO SU KORISNE ZA UČENJE.

One su jedan od najboljih načina za ponavljanje sadržaja, npr. Kahoot. 

Zamislite kako bi to bilo čudno prije 25 godina.

9. TEHNOLOGIJA MOŽE SVE PROMIJENITI.

Jedna je od najvećih nadolazećih stvari u obrazovanju prilagodljivi softver. Radi se o aplikaciji koja je odgovor na suvremenu potražnju i očekivanja u svijetu obrazovanja.Sad su dostupne aplikacije koje se prilagođavaju uspješnosti pojedinog učenika na način na koji učitelj to ne može. Da, one će zamijeniti učitelje kad su u pitanju razni zadatci koji se temelje na vještinama i koji mogu biti automatizirani bez gubitka svoje učinkovitosti.

10. INFORMACIJE SU POSVUDA, ALI MUDROST JE RIJETKOST.

Pokušajte uvjeriti učenika da vas sluša kad pričate o tome kako su Europljani došli u Ameriku zbog vjerskih sloboda kad oni to mogu pronaći na internetu u nekoliko sekundi, bilo na YouTube kanalu o toj temi ili poslušati predavanje profesora s Oxforda na iTunesu.

U 21. stoljeću učitelji moraju sve ovo moraju uzeti u obzir, a u isto vrijeme služiti obrazovnim institucijama koje nastavljaju raditi kao da toga nisu svjesne. Budući da je teško imati dva gospodara, što napraviti? U učionici raditi ono što vam je rečeno, a kod kuće čitati ovakve tekstove iz puke zabave?

……………………

NAPOMENA

TeachThought je portal posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.

Izvor: teachthought.com