Jučer-danas-sutra
JE LI ŠKOLI POTREBAN MUŠKARAC?
Što sprječava muškarce da postanu učitelji?
objavljeno: 31. srpnja 2018.

Blago rečeno, muškarac pedagog sumnjiv je tinejdžerima, posebno buntovnima. Možda se zbog takve slike i rodnog pritiska na sveučilištima osposobljava tako malo mladića, tek oko 10 posto ukupnog broja studenata. Situacija je malo bolja na studijima matematike, fizike i informatike.

Rijetko ćemo u kojoj učionici sresti geografe, filozofe, filologe, ljude koji općenito zlata vrijede. Zašto se tako malo diplomanada s pedagoških fakulteta odlučuje raditi u školi? Nakon što smo razgovarali s kolegama učiteljima, uspjeli smo saznati što odbija muškarce od rada u školi.

MALA PLAĆA. Stereotipni muškarac privrjeđuje i hrani. Je li jednostavno zaraditi sredstva potrebna za život cijele obitelji u gradu ili na selu? Mlad i energičan pedagog često je prisiljen tražiti dodatne izvore zarade, bježeći od rada u školi.

RODNI STEREOTIPI. Podjela je uloga kroz povijest uvijek bila takva da je muškarac zarađivao za hranu, a žena odgajala djecu. Stoga društvo sa skepsom gleda na želju jačeg spola da sije sve što je inteligentno, dobro i vječno. Osobito radikalni dio društva počinje sumnjati u muževnost i osobne kvalitete učitelja.

MENTORSTVO KOLEGICA. Čak i oni predstavnici jačeg spola sa čeličnim živcima i anđeoskim strpljenjem ne slušaju rado stalno moraliziranje i preporuke. Uz to, tu je još mikroklima ženskog tima s ogovaranjima i intrigama te ne čudi zašto se muškarci ne žure raditi u školi.

RAVNOTEŽA IZMEĐU DOBROTE I STROGOĆE. Muškarcima je teško izgraditi odnos s učenicima, posebno odmah nakon fakulteta. Ako malo zaprijetite prstom, roditelji će se odmah žaliti. Ako se počnete prema njima odnositi prijateljski, gnjavit će vas. Ako smireno vodite sat, proglasit će vas slabićem. Preuzmete li pak strogi stil s autoritetom, dobit ćete ocjenu „nepedagoški”.

Da, i učenici često ocjenjuju učitelja muškarca prema modelu mobilnog telefona, vanjskom izgledu, automobilu koji vozi itd. Za tinejdžere je simbol uspjeha muškarca novac, a ne diploma pedagoškoga fakulteta. Slažete li se?

  • A je li školi potreban muškarac?

Kad pogledamo forume diplomanada s pedagoških fakulteta i mladih pedagoga, moguće je izvući određene zaključke o motivima za izbor zanimanja. Većina muškaraca studira pedagogiju zbog velikog broja slobodnih mjesta. Studiranje na pedagoškim fakultetima smatra se dobrom prilikom za stjecanje višeg obrazovanja uz pomoć državnog novca.

Dio mladića voli raditi s djecom. Među njima ima onih koji dolaze iz velikih obitelji s više djece i sportskih fanatika koji su odrasli u raznim momčadima i timovima te i sami žele postati treneri.

Međutim, upravo jedan učitelj muškarac može postati pravi primjer dječaku iz razorene obitelji i jednim povikom umiriti podivljale osmaše te pokazati učenicima da u njihovo vrijeme omiljena profesija ne ovisi rodnim stereotipima.

  • Koja slika nastavnika muškaraca vama prvo pada na um?

………………

NAPOMENA:

  • Mega Talant – ruskicentar za razvoj talenta, organizira tečajeve, olimpijade, kreativne radionice, turnire.
  • Izvor: mega-talant.com