Te su riječi: „Ti nisi u nevolji.”
Učenici često aktiviraju obrambeni mehanizam, zar ne? Da budemo iskreni, i mi kao učitelji također, ali to je druga priča. Kako bilo, svakodnevno se suočavamo s obrambenim stavom učenika. Pokušamo ih ispraviti ili im dati upute, a oni odmah zaključuju da vičemo na njih ili da su u nevolji.
Katkad je samo dovoljno izgovoriti riječi „Ti nisi u nevolji” i cijela će se situacija smiriti, a učenici će se opet koncentrirati na učenje.
Služim se ovim riječima dok poučavam, ali neki sam se dan, poučavajući u crkvi, prisjetila kolika je zaista njihova snaga.
Svaki razred ima jednog učenika koji ometa nastavu. Sigurno vam je poznat takav tip. Početak sata prošao je u nepotrebnom prekidanju, ja sam zahtijevala da prestane, a on je reagirao odgovaranjem. Naravno, njegova je obrana bila glasnija i upornija nego što je to potrebno, čime je još više ometao nastavu. Tad sam izrekla svoje čarobne riječi: „XY, nisi u nevolji, ali ometaš nastavu. Molim te, sjedni u zadnju klupu. Hvala.”
A nevjerojatan rezultat? Nije rekao „Zašto uvijek ja?”, nije rekao „Ali i on priča!”, niti „To nije pošteno!”. Možda sam izgovarala te riječi uz ozbiljan izraz lica, ali učenik je ustao i premjestio se u zadnju klupu bez pregovaranja.
Potražite svoje čarobne riječi
Sljedeći put kad učenik zauzme obrambeni stav dok zahtijevate da prestane pričati i prihvati se posla, pokušajte reći nešto poput: „Nisi u nevolji, trebaš se samo vratiti zadatku. Hvala.” I pratite što će se dogoditi.
Ne kažem da bezuvjetno djeluje, ali imat će učinka.
Samo se pobrinite da čarobne riječi izgovarate blagim tonom i staloženim držanjem. Potom pričekajte da se čarolija dogodi.
…………
NAPOMENA
- Teach4theheart – stranica s idejama i strategijama za učitelje koji pomažu održati entuzijazam i strast prema poučavanju.
- Izvor: teach4theheart.com