Iz školskog svijeta
IDEJE I KREATIVNOST
Iskoristite priliku, budite kreativni
objavljeno: 3. kolovoza 2018.

To more, poput kreativnosti, ima toliko ćudi i kvaliteta koje ovise o vašoj perspektivi i vremenu. Povijest kreativnih genija u razvoju civilizaciju velika je i nepredvidiva. Ne postoje standardi i ustaljena pravila koja bi „proizvela“ kreativnost.

Često se misli da je kreativnost dostupna samo određenoj vrsti ljudi. To je samo mit. Sasvim je pouzdano da Albert Einstein, Mahatma Gandhi, Aristotel, Pablo Picasso, Steve Jobs, Vincent Van Gogh, Mozart, Sokrat, Leonardo Da Vinci, Beethoven, Charles Dickens, Tesla i Edison potječu iz vrlo različitih sredina, kultura i načina života. Zajednička im je bila sposobnost da vide ili osjete dinamičku međupovezanost životnog toka.  Njihovoj kreativnoj prirodi bilo je dopušteno da se razvija i raste. Kad učitelji dopuste sebi da koriste inovativne vrste razmišljanja koje vode u nove uvide, pristupe i svježe perspektive, otvaraju novi svijet i sebi i svojim učenicima.

Sve je dostupniji materijal za buđenje i razvijanje kreativnosti kod učenika. Neki od načina razvoja kreativnosti su: modeliranje kreativnosti, definiranje i redefiniranje problema, ohrabrivanje i poticanje stvaranja ideja, osigurano vrijeme za kreativno razmišljanje, nagrađivanje kreativnih ideja i učeničkih proizvoda ili rada, toleriranje pogrešaka.

Istraživanja pokazuju da je velika produktivnost važna osobina genija. Svi geniji stvaraju.

Rembrandt je proizveo 630 slika i 2000 crteža. Bach je napisao kantatu svaki tjedan, čak i kad je bio bolestan ili umoran. Thomas Edison zaštitio je 1093 patenta.

Drugi važan aspekt kreativnosti je fluentno razmišljanje, odnosno omogućavanje idejama da slobodno naviru.

3 PRINCIPA ZA KREATIVNO RAZMIŠLJANJE U NASTAVI

Dakle, koji su principi za kreativno razmišljanje u nastavi? Što je važno? Tri principa za kreativno, fluentno razmišljanje mogu biti:

  • Povjerenje

Odgodite bilo kakvo mišljenje ili sud dok tražite nove ideje tijekom nastave, nekog projekta ili kreiranja kurikuluma. Kreativnost je tok. Slijedite ga, u suprotnom radite protiv njega.

  • Kvantiteta

Kvantiteta je važna u razvoju kreativnosti. Pokušajte stvoriti što više ideja, sami i s drugima.

  • Produktivnost

Zapisujte svoje ideje. Kreativni proces uvijek stvara neki nusproizvod, bilo to nešto što možete koristiti u procesu nastave i učenja, ili neka strategija, jedinstvena integracija tehnologije u nastavu, ideja za projekt itd.

PRILIKE ZA KREATIVNOST U NASTAVI

Učitelji se često osjećaju nemoćnima u okolnostima u kojima rade, pa im ostaje premalo energije da razviju inovativne strategije koje bi pomogle njima ili njihovim učenicima u razvoju  kreativnosti u životu ili školi. Razmislite o sljedećim pitanjima koja će vam pomoći da prepoznate prilike za kreativnost. Oblikujte dnevnik u kojem možete imati i poglavlje o problemima koje smatrate „zanimljivima“ i čije bi rješavanje moglo biti vrijedno truda. Drugo poglavlje može biti posvećeno idejama vezanima uz nastavu, kurikulum itd.

Koristite se onime što vam odgovara. Razmislite o sljedećim pitanjima dok tražite priliku za kreativnost u nastavi.

  • Što biste željeli postići? Zapišite.
  • Što želite da se dogodi u vašoj učionici ili školi?
  • U čemu biste željeli biti bolji?
  • Na čemu biste željeli više poraditi?
  • Za što biste željeli imati više vremena?
  • Što biste željeli izvući iz svog posla kao učitelj?
  • Koji su vaši neispunjeni ciljevi?
  • Što vas uzbuđuje kao učitelja?
  • Što vas ljuti kao učitelja?
  • Jeste li zbog nečeg požalili?
  • Koje biste promjene željeli uvesti?
  • Što vas iscrpljuje i  umara?
  • Što biste željeli bolje organizirati?

Nakon što poradite na tome neko vrijeme, potaknite i učenike da oblikuju svoje dnevnike u koje će zapisivati ideje i pitanja. [ IZ DRUGIH IZVORA | teachthought.com