Školstvo u medijima
UJEDINJENO KRALJEVSTVO: VEĆINA RODITELJA ŽELI ZABRANU MOBITELA U ŠKOLI
Mobiteli pridonosi pritisku koji djeca osjećaju na početku srednje škole
objavljeno: 2. listopada 2018.

Čak 59 posto roditelja smatra da se učenici ne bi smjeli koristiti mobitelima u školi, ali malo manje od polovice (49 posto) smatra da bi djeci trebalo biti dopušteno unositi mobitele u školu.

„Naše istraživanje otkriva da 72 posto djece u sedmom razredu ima mobitel, dakle pristup cijelome svijetu u svojim rukama”, kaže Carolyn BUNTING, izvršna direktorica organizacije Internet Matters, koja je naručila ovu anketu u sklopu svoje kampanje Povratak u školu.

„Ako omogućimo djeci da nose mobitele u školu to roditeljima može pružiti osjećaj sigurnosti, a djeci fantastične prilike za učenje, komuniciranje te istraživanje. Međutim, ako djeca nisu spremna, mogu se suočiti s raznim digitalnim izazovima koji uključuju upravljanje grupama prijatelja, pritiskom da se priključe društvenim medijima ili čak pritiskom da igraju određene igre. Roditelji djeci stoga trebaju omogućiti odgovarajuće alate koji će im pomoći u snalaženju online svijetom – pogotovo tijekom ovoga važnoga prijelaznog razdoblja, kad su suočena s velikim promjenama.”

Od 2022 anketirana roditelja, više od četvrtine (27 posto) smatra da bi mobitele trebalo dopustiti tijekom odmora, dok 34 posto roditelja odobrava uporabu mobitela tijekom ručka.

Istodobno, u Francuskoj je proteklih dana uvedena nova zabrana mobitela  to znači da sva djeca u dobi od tri do 15 godina moraju ostaviti svoje mobitele kod kuće ili ih isključiti u školi.

Dok nova generacija učenika kreće u srednju školu, anketa također pokazuje da je većina roditelja zabrinuta zbog utjecaja digitalnih uređaja na njihovu djecu.

Čak 71 posto roditelja misli da će njihova djeca biti pod pritiskom dijeljenja fotografija ili videozapisa na društvenim mrežama, a 73 posto smatra ih da njihova djeca nisu zrela za upravljanje virtualnim odnosima.

Virtualno nasilje također je razlog zabrinutosti za 80 posto roditelja, dok ih 68 posto smatra da njihovo dijete osjeća pritisak zbog posjedovanja najnovijeg uređaja.

„Djeca koja kreću u srednju školu iz velikih riba u malom ribnjaku postaju male ribe u velikom ribnjaku i moraju pronaći svoj put”, kaže psihologinja Linda PAPADOPOULOS.

„Povrh toga, moraju imati sve nove komunikacijske alate te počinju virtualno komunicirati s drugom djecom, što može biti uvelike drukčije od izravnih odnosa na koje su navikla. Ako im roditelji ne objasne razlike između izravne i virtualne komunikacije te ih pripreme za to da stvari mogu biti pogrešno shvaćene kad su napisane, a ne izrečene, postoji rizik da će se njihova djeca osjećati izolirano ili čak zlostavljano.”

…………………

NAPOMENA

  • TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com