Školstvo u medijima
AUSTRALIJA SLAVILA TJEDAN ZNANOSTI
Slavljenje ženskih doprinosa znanosti
objavljeno: 3. listopada 2018.

Osnovna škola Rosetta uključila je cijelu školu u nacionalni Tjedan znanosti 2018. te pozvala učenika od prvog do šestog razreda da provedu istraživačke projekte o znanstvenici po vlastitom izboru.

 PREPOZNAVANJE ŽENSKIH DOPRINOSA ZNANOSTI

Učiteljica četvrtog razreda Lindy DEVEREUX kaže da se njezina škola odlučila usredotočiti na znanstvenice zbog toga što učenici obično o znanstvenicima razmišljaju kao o muškarcima.

„Ove smo godine razmišljali o svim znanstvenicima koji su svojim istraživanjima i izumima promijenili živote te smo odlučili da ćemo se usredotočiti na ženske doprinose znanosti.”

Škola je odlučila razredima podijeliti razne istraživačke projekte te je odredila po sat vremena za učeničke prezentacije tijekom Tjedna znanosti. Skupine učenika predstavljale su svoje projekte u raznim oblicima: neki su osmislili modele i crteže, drugi su predstavljali putem igranja uloga iz priče ili su prikazali neki eksperiment.

Jedno od imena koje među prvima pada na pamet kad razmišljamo o ženskim znanstvenicama jest Jane GOODALL. Jedan je razred odabrao istražiti poznatu primatologinju, dok je drugi razred posjetio rođakinju svog učitelja – znanstvenicu koja se specijalizirala za područje Antarktika i čiji se rad odnosi na kopnene kralježnjake.

Učenici prvog razreda osmislili su igrališta koja su predstavljala ideje Marije MONTESSORI da bi prikazali svoje razumijevanje znanstvene pedagogije ove edukatorice. Drugi i treći razredi usredotočili su se na rad Emme JOHNSTON u spašavanju Velikoga koraljnog grebena putem stvaranja modela za greben bez onečišćenja. Učenici četvrtog razreda predstavili su crteže slične crtežima insekata i životnih ciklusa koje je izvorno stvorila poznata ilustratorica Maria MERIAN.

Peti i šesti razredi odlučili su istražiti australske znanstvenice. „Mislim da su neki od starijih učenika bili iznenađeni kad su otkrili koliko Australija ima znanstvenica – i to mladih”, rekla je Devereux.

„U prošlosti smo održali nekoliko događanja u sklopu kojih su učenici tijekom cijelog tjedna mogli sudjelovati u zabavnim eksperimentima; održali smo i Pauze za mozak u kojima su svi učenici u školi objedovali u predvorju škole dok su ih zabavljale prezentacije starijih učenika; održali smo i Tjedan kemije; održavali natjecanja i kvizove te tijelima učenika napisali riječ „znanost” i pomoću bespilotne letjelice snimili fotografiju iz zraka.

POVEZIVANJE AKTIVNOSTI S KURIKULOM

Povezivanje aktivnosti tijekom Tjedna znanosti s australskim kurikulom nije novo za osnovnu školu Rosetta. „Tjedan znanosti postao je jedna od naših najvećih prilika za učenje u STEM području, a svi su razredi i učenici uvijek uključeni u ove aktivnosti.”

Naposljetku, tema ženskih znanstvenica dobro se povezala s očekivanjima kurikula.

Nakon što su prezentacije završene, učitelji su sa svojim učenicima još dugo razgovarali o znanstvenicama koje su učenici istraživali te o njihovu radu, kaže Devereux.

  • RAZMISLITE O SVOM ŠKOLSKOM OKRUŽENJU: koliko često uključujete učenike u nacionalne događaje? Na koji biste način povezali te događaje s očekivanjima kurikula?

………………..

NAPOMENA

  • Portal Teacher promiče kvalitetno poučavanje i vodstvo te je posvećen pomaganju učiteljima, ravnateljima i školskom osoblju da poboljšaju svoje vještine i prakse koristeći se utemeljenim pristupima.
  • Izvor: teachermagazine.com.au