Školstvo u medijima
KAKO POMOĆI UČENICIMA KOJI UVIJEK ZAOSTAJU S RADOM?
Tehnike koje pomažu svim učenicima da dođu do cilja
objavljeno: 29. listopada 2018.

Čak i u idealnim uvjetima, teško je obuhvatiti sve. A kad neki učenici ne završavaju svoje zadatke, tad si postavljamo pitanje hoće li ikad postići cilj.

Naravno, kad žele na najbolji mogući način pomoći sporim učenicima, učitelji moraju stati te potpuno i detaljno procijeniti situaciju svakog pojedinca.

POSTAVITE SI SLJEDEĆA PITANJA O UČENICIMA:

  • Postoje li neke druge okolnosti koje učenika sprječavaju da završi svoj rad?
  • Kako mjesto gdje je smješten učenikov stol utječe na njegovu produktivnost?
  • S obzirom na akademski i društveni kontekst, je li ovo ponašanje tipično za tog učenika?
  • Ima li ovaj učenik druge potrebe u učenju koje utječu na njegovu ili njezinu sposobnost da završi svoj rad?
  • U kakvoj je vezi ovo ponašanje s učenikovim radom u drugim predmetima?

Nakon što prikupite odgovore na ova pitanja, vrijeme je da odlučite kako nastaviti. Za početak je dobro kontaktirati djetetovu obitelj i dati im do znanja da ste zabrinuti za njihovo dijete. Pošaljite e-mail ili nazovite roditelje. Možda ovaj učenik treba samo malo motivacije kod kuće da bi se pokrenuo.

Ako obitelj ne potiče svoje dijete ili ako ne zna kako reagirati, vrijeme je da se obratite drugim profesionalcima u školi. Može li školski savjetnik pomoći? Koordinator za učenike s posebnim potrebama? Stručnjak za čitanje? Morate napraviti sve što možete da biste okupili profesionalni tim koji će biti podrška ovom učeniku.

Nakon što tim odluči kako nastaviti, nekoliko različitih planova može biti stavljeno u pogon.

Evo nekoliko prijedloga koji će vam pomoći da lakše upravljate učenicima koji zaostaju s radom i pobrinete se da svi dođu do cilja.

■  POBRINITE SE DA ZADATCI BUDU ODGOVARAJUĆI I RAZLIČITI.

Budimo iskreni: radni su listovi dosadni i monotoni. Tko želi rješavati deset radnih listova u jednome danu? Nitko. Umjesto toga, pobrinite se da ispunite dan nizom različitih aktivnosti za učenike: grupne i samostalne aktivnosti; radni listovi i praktične aktivnosti; mrežne i izvanmrežne aktivnosti.

■   ODABERITE UČENIKA POMAGAČA.

Učenik pomagač može biti učenik koji će, nakon što je gotov s vlastitim radom, prošetati učionicom i pomoći drugima kad je to potrebno. Kad bi svaki učenik imao priliku pomoći drugima, tad bi čak i vaši sporiji „radnici” malo ubrzali tijekom dana kad je na njima red da budu pomagači.

■   MJERITE VRIJEME.

Digitalni mjerač vremena na pametnoj ploči može biti važna promjena za osnovnoškolce zato što većina učenika ove dobi još nema pojam o vremenu. Nemate pametnu ploču u učionici? Nema problema, nabavite digitalni mjerač vremena koji možete staviti negdje na pročelje učionice.

 Ako imate nekoliko sporijih učenika, razmilite o tome da svakome date mali, jednostavni mjerač vremena koji će mu pomoći da ne izgubi pojam o vremenu.

■  RASTAVITE ZADATKE NA MANJE DIJELOVE.

Katkad je teško početi kad radite na velikom projektu, a isto vrijedi i za učenike. Učenici koji trebaju više motivacije da bi završili svoj rad najvjerojatnije će se „smrznuti” kad se suoče sa zadatkom u pet koraka. Umjesto toga, tim učenicima rastavite veće zadatke na manje dijelove i dajte im da rješavaju jedan po jedan.

■   PRILAGODITE RADNO OPTEREĆENJE.

Zapitajte se: trebaju li učenici zaista završiti sav rad u školi? Postoji li način na koji možete rasporediti zadatke i postići ravnotežu u radu, onda to i učinite.

■  ISPROBAJTE SUSTAV POTICAJA.

Neki se učitelji koriste karticama, spajalicama, pikulama ili naljepnicama kao poticaj učenicima da završe svoj rad. Kad završe zadatak, učenicima možete podijeliti neku vrstu žetona ili predmeta koje će stavljati u posebnu staklenku i na kraju tjedna organizirati izvlačenje za posebnu nagradu: slatkiš, dodatno vrijeme na iPadu ili mogućnost da sjede u učiteljevu stolcu dio školskog dana.

■   POTAKNITE SURADNJU IZMEĐU ŠKOLE I OBITELJI.

U idealnim uvjetima, škola je savršeni spoj podrške škole i obitelji, ali znamo da to nije uvijek slučaj. Ako su obitelji voljne i sposobne pomoći, tad razmislite o tome da osmislite dnevni graf koji može biti jednostavan list papira s kućicom za svaki dan u tjednu. Učenik može zaraditi smješka koji je nasmiješen, neutralan ili namršten, ovisno o radu koji obavi. Za učitelja ovaj graf mora podrazumijevati minimalan rad s njegove strane, a obiteljima će biti dosljedan alat koji će im dati do znanja kako je učeniku prošao određeni dan u školi.

Ako je dijete naporno radilo i završilo rad, tad ga kod kuće može čekati mala nagrada za uloženi trud. Ako učenik nije završio svoj posao, tad obitelj može poduzeti određene korake.

Kako se vi nosite s učenicima koji zaostaju u radu?

NAŠE FACEBOOK GRUPE  pune su učitelja koji dijele savjete i voljeli bismo čuti i vaše ideje.

……………………..

NAPOMENA:

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com