Savjeti stručnjaka
SUSTAV HIJERARHIJE POSLJEDICA
Što činiti kada djeca ne žele učiniti ono što tražimo od njih
objavljeno: 20. studenoga 2018.

… djeca s problemima u ponašanju neće uvijek reagirati na rastuću negativnu kaznu.

Nekim je učenicima potrebno više podrške kako bi se držali zadatka i koncentrirali se na učenje, a zadatak je učitelja pružiti ono što je pojedincu potrebno kako bi se uključio u proces učenja.

Možete, u suradnji s učenicima, osmisliti seriju primjerenih odgovora na svako nepoželjno ponašanje, a potom se pobrinuti da svi razumiju kako proces funkcionira tako što ćete se koristiti igranjem uloga i simulacijom mogućih situacija.

U tekstu je naveden primjer hijerarhije posljedica. S obzirom na to da je svaka učionica drukčija i svaki učitelj ima svoj stil, morate pronaći proces koji odgovara vama kao učitelju, a istodobno doprinosi procedurama upravljanja ponašanjem u vašoj školi.

Primijetit ćete da se reakcija učitelja pomiče s vrlo suptilnih podsjetnika prema usredotočenom pristupu prema određenoj vrsti ponašanja.

UZORAK HIJERARHIJE POSLJEDICA

VAŽNO! Ton glasa morate očuvati prijateljskim i smirenim. Izbjegavajte prijeteće, sarkastične ili molećive tonove.

Ako imate pozitivan odnos s učenicima, možete koristiti izjave ohrabrenja poput: „Znam da ćete pravilno odabrati” ili „Znam kako dobro možeš raditi”.

1) Kad primijetite da učenik ne radi na zadatku, iskoristite svoju blizinu, približite mu se.

2) Ako učenik ne odgovori, podsjetite cijeli razred na očekivano ponašanje.

3) Tiho preusmjerite učenika na zadatak: „Na kojem si pitanju stao, Jo?”

4) Mirnim glasom ponudite dva izbora: „Jo, možeš ostati tu i raditi s prijateljima ili možeš raditi sam pored prozora.”

5) Udaljite se i dajte učeniku malo vremena.

6) Ako se vrati na zadatak, dajte pozitivan komentar, poput: „Hvala što si se vratio na zadatak, Jo.”

7) Ako ne počne raditi na zadatku, tiho porazgovarajte s učenikom i dajte mu smjernice što treba učiniti kako bi nadoknadio propušteno i uhvatio korak: „Nisi počeo raditi, zato se moraš preseliti pored prozora.”

8) Ako posluša i nastavi s radom, dajte pozitivan komentar, poput: „Hvala što si počeo raditi, Jo.”

9) Ako vas ne posluša, mirnim glasom kažite: „Jo, morat ćeš ostati nakon sata da razgovaramo o tvom ponašanju.”

10) Ignorirajte njegovu reakciju, poput mumljanja u bradu, okretanja očima, gunđanja s drugim učenicima.

11) Budite dosljedni i zadržite učenika nakon nastave kako biste raspravili o situaciji. Objasnite zašto je njegovo ponašanje problematično i razradite plan kako krenuti dalje.

12) Kontaktirajte roditelja ako se ponašanje nastavlja ili nije tipično za određenog učenika.

13) Kontaktirajte nadređene kako biste raspravili o problemu i donesite odluku o tome kad je njihovo uključivanje neophodno.

Iako nijedan plan nije savršen, ako znate točno što vam je činiti, osjećat ćete se mirnije i samouvjerenije, što će vam pomoći da se s neprimjerenim ponašanjem nosite na pozitivniji, pažljiviji i produktivniji način.

………………

NAPOMENA

  • The highly effective teacher – portal namijenjen učiteljima s naglaskom na pozitivnom pristupu i izgradnji dobrih odnosa.
  • Izvor: thehighlyeffectiveteacher.com