Jučer-danas-sutra
HOTEL DUBROVNIK > PONEDJELJAK, 3. PROSINCA U 18 SATI
Predstavljanje knjige „Digitalna demencija“
objavljeno: 30. studenoga 2018.

O problemu digitalne demencije kod djece i mladih govorit će autor knjige „DIGITALNA DEMENCIJA – Kako mi i naša djeca silazimo s uma“ Manfred SPITZER, te Goran ŠIMIĆ, predstojnik Zavoda za neuroznanost Hrvatskog instituta za istraživanje mozga.

Autor Manfred Spitzer međunarodno je priznati njemački psihijatar, psiholog i neuroznanstvenik. Direktor je Psihijatrijske sveučilišne bolnice u Ulmu i osnivač Centra za neuroznanost u istom gradu. 

„Knjiga obiluje velikim brojem izvornih znanstvenih referenci i citata. To je možda i njezina najjača strana jer autor ne iznosi paušalne komentare već prvenstveno rezultate znanstvenih istraživanja na temelju kojih argumentira i obrazlaže svoje stavove. To se najbolje vidi kroz stavove autora kako nije a priori protiv digitalnih medija, jer ih i sam cijelo vrijeme koristi, nego se zalaže za njihovu optimalnu upotrebu, pod čime misli na one načine i onu količinu koja je za ljude, a napose djecu mlađih dobnih uzrasta najbolja kako u psihičkom tako i u fizičkom smislu.“ [ Iz recenzije prof. dr. sc. Gorana Šimića]

Uz autora na predstavljanju će sudjelovati i Andriaan van der WEEL, Miha KOVAČ, Goran Šimić i Zoran VELAGIĆ, te predstaviti rezultate projekta COST.

E-READ je europski projekt financiran u sklopi COST inicijative za suradnju u znanosti i tehnologiji (COST Action / Cooperation in Science and Technology Action). E-READ okuplja više od 120 znanstvenika i istraživača iz 33 zemalja s različitih istraživačkih područja fokusiranih na čitanje, obrazovanje i nove medije s posebnim naglaskom na čitanje s papira i čitanje s ekrana. Nizom konferencija i radionica diljem Europe COST E-READ projekt omogućio je znanstvenicima s područja neuroznanosti i različitih grana humanističkih i društvenih znanosti da se sastaju kako međusobno tako i sa zainteresiranim dionicima i raspravljaju o utjecaju digitalizacije na čitanje s ciljem propitivanja temeljnog pitanja projekta: razumijemo li, pamtimo i doživljavamo tekst različito kad ga čitamo s ekrana u odnosu na to kad ga čitamo otisnutog na papiru.

Temeljni cilj E-READ projekta nadilaženje je postojećih nagađanja o učinku čitanja s ekrana prezentiranjem empirijskih dokaza te prikupljanje podataka o učincima čitanja s papira i komparacija tih učinaka s učincima čitanja s ekrana. Budući da je IT jedan od najbrže rastućih sektora i budući da se alati za digitalno učenje uvode u velik broj europskih škola, rezultati E-READ projekta od goleme su važnosti za sve koji donose političke odluke o odgoju i obrazovanju te za učitelje, nakladnike i proizvođače softvera.