Školstvo u medijima
SAMO PROMIJENITE SVOJU DNEVNU RUTINU
5 načina na koje možete više poučavati i manje raditi
objavljeno: 27. prosinca 2018.

1) OPTIMIZIRAJTE SVOJE PLANIRANJE

Biti pretjerano pripremljen znači da vaše poučavanje može postati rigidno, što ostavlja malo prostora za skretanje s utabanog puta. Nema ničega gorega od toga da provedete po nekoliko sati planirajući lekcije i zatim ne iskoristite polovicu materijala koji ste pripremili. To uništava učenje i jednostavno je neučinkovito. Biti zaista pripremljen znači odgovorno poučavati. Planiranje sadržaja je obvezatno, ali nemojte pretjerano planirati. Umjesto toga, ostavite dovoljno vremena da biste reagirali na učenikovo pogrješno razumijevanje ako do njega dođe.

 2) OCJENJUJTE NA LICU MJESTA

Jedna od stvari koje najviše iscrpljuju i troše učiteljevo vrijeme jest ocjenjivanje. Ali razmislite o tome kad su povratne informacije zapravo najučinkovitije? Odgovor je: odmah! Ocjenjivanje na licu mjesta (bez obzira na to bilo pojedinačno ili na razini cijelog razreda) odličan je način za reagiranje na potrebe učenika i za uštedu vlastitog vremena.

3) MAKSIMALNO ISKORISTITE SVAKU SEKUNDU 

Pobrinite se da učinkovito iskoristite svaku minutu lekcije, jer to je jedan od najučinkovitijih načina da se pobrinete da vaši učenici uspiju. Razmislite o „mrtvom vremenu” koje se nakupi kroz tjedan i zatim ga pomnožite s mjesecima u školskoj godini i dobit ćete zabrinjavajuću sliku o tome koliko je vremena potrošeno tijekom lekcija. Neka učenici rade dok vi dijelite radne listove, pripremite ispit istog trenutka kad učenici uđu u razred, a kad samostalno rade vi možete ocjenjivati kao u drugoj točci.

4) SURADNJA

Profesionalna suradnja u planiranju i školskim politikama odličan je način da smanjite radno opterećenje za sve. U prošlosti sam radio u školama u kojima smo planirali sve svoje lekcije i radio sam u školama u kojima smo dobivali gotove lekcije u sklopu suradničkog procesa. Ako je odgovarajuće nadgledano, ovo potonje može biti odličan način smanjenja radnog opterećenja i pritiska na učitelje u vašem odjelu. Da, svaki učitelj treba razlikovati svoje određene sadržaje, ali stvaranje glavnine sadržaja može biti prava motivacija za osoblje i njihovo se vrijeme može koristiti učinkovitije na druge stvari.

5) IZBACIVANJE NEPOTREBNOGA

Uvijek kažem svojim vježbenicima da se zapitaju je li neki posao potreban prije nego što ga naprave. Hoće li imati opipljiv utjecaj na poučavanje ili učenje? To je odličan način da izbacite besmislene poslove. U školama uvijek ima mnogo odugovlačenja i ljudi se često nenamjerno zapletu u obavljanje uzaludnih poslova. Ako ste učitelj u srednjoj školi, razmislite o poslovima koje dajete svom timu. Ako ste u timu za vodstvo škole, razmislite o tome je li drugima jednostavno raditi s vašom politikom ili ona stavlja golem pritisak na osoblje.

…………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
  • Photo by Tim Mossholder on Unsplash