OSTANITE MIRNI, NE OČAJAVAJTE

Pet savjeta učiteljima kako ponovno podići samopouzdanje

utorak, 18. prosinca 2018.

Većina će učitelja spremno priznati da im je u određenom trenutku njihove karijere palo samopouzdanje. Ostanite mirni, ne očajavajte, jer to je potpuno normalno!

Pet savjeta učiteljima kako ponovno podići samopouzdanje

Svatko s vremena na vrijeme izgubi samopouzdanje, a kad se to dogodi moramo se prisjetiti naših najsvjetlijih trenutaka u poučavanju. Sjetite se kako se moćno osjećate kad predstavljate zadatak koji zahtijeva potpuno sudjelovanje svih učenika. Ili kad čujete jednog od svojih učenika kako kaže: „Ovo će biti dobra lekcija!”

Takve lekciju počinjete pucajući od samopouzdanja, znajući da se svo vaše planiranje i razmišljanje o učeničkim potrebama isplatilo. Ali što činiti kad izgubite to samopouzdanje?

Kako možemo ponovno prikupiti energiju nakon što osjetimo neizbježan pad samopouzdanja? Moramo se obvezati na pristup koji uključuje razmišljanje usmjereno na rast i prizvati nove ideje. Zašto? Zato što su učenici uvijek željni svježih i stimulativnih promjena. Evo pet savjeta kako potaknuti učinkovito učenje i poučavanje.

          1) PRATITE PROMJENE U TEHNOLOGIJI
Moramo učiniti taj korak dalje i naučiti kretati se šumom najnovijih oblika moderne tehnologije. Ne možemo mirno sjediti kad je u pitanju pridobivanje i održavanje pozornosti naših učenika. Posjetite stranice na društvenim mrežama posvećene učiteljima i iskoristite svaku vrstu tehnološke opreme koje se možete dokopati. Pobrinite se da iskoristite tehnologiju za smislene zadatke ili procjene izravno povezane s ciljevima poučavanja. To će ne samo zaintrigirati učenike, već i ubrzati napredak te unaprijediti vašu nastavnu praksu i oplemeniti radno okruženje, što će pomoći učenicima da se zamisle u ulozi radnika na svome idealnome radnome mjestu. Samopouzdani učitelji idu ukorak s vremenom i nadopunjuju svoja znanja, čime odgovaraju na potrebe učenika.

          2) VJEŽBA ZA NAJBOLJU IZVEDBU
Mentalno vježbanje tijeka lekcije može spriječiti postavljanje ljestvice previsoko ili prenisko za učenike. Ako želite upotrijebiti novu igru u novoj lekciji, uvježbajte strukturu lekcije ili ju ispitajte na svojim kolegama prije nego što ju izložite učenicima.

          3) OCJENA VRŠNJAKA = POZITIVAN NAPREDAK
Potaknite učenike da pokrenu vlastiti napredak ocjenjujući rad vršnjaka. Osmislite zadatak u kojem će se učenici kretati u krug i ocjenjivati radove svojih kolega. Možete potaknuti i grupno ocjenjivanje jednog primjerka rada koji se temelji na nekom njihovu budućem zadatku. Na taj će način bolje razumjeti kvalitetu rada koja se traži na idućem zadatku.

          4) SURAĐUJTE I UZMITE PROMJENE U OBZIR
Tko u vašoj smjeni čini sjajne stvari pokušavajući izvući najbolje iz svojih učenika? Čime se služe ostali kako bi potaknuli natjecanje, nagradili učenike, pratili njihov napredak i osigurali im nove izazove? Potaknite partnerstvo i nemojte se bojati promatrati kolege. Barem zavirite u lekciju drugog nastavnika i kopirajte ju! Katkad samo pogled kroz prozor vaše učionice može u vašoj glavi pokrenuti ideju koja će obogatiti lekciju. Budite voljni razmjenjivati ideje s drugima i vrelo ideja će se proširiti, i za vas i za vaše kolege.

          5) SVAKI TJEDAN NOVA IDEJA
Biste li mogli ugraditi neku od najnovijih tehnika ili ideja u svoje poučavanje, možda ispitivanje temeljeno na ciljanoj ocjeni? Spojite nove metode i tehnike s pozitivnim strategijama, poput „50 brzih i lakih aktivnosti za nastavu”.

• I KONAČNO...
Iscrpljenost, posebno tijekom napornih razdoblja u školskoj godini, ubojica je samopouzdanja. Tad se učitelji mogu osjećati najranjivije. Međutim, izazovi neprestanog ocjenjivanja ili planiranja lekcija mogu ponovno potaknuti samouvjerenost učitelja, posebno kad ozbiljno zasuču rukave i odlučno potraže učinkovito rješenje.
Udisanje novog života vlastitim lekcijama briše umor i ponovno pali iskru koja je u nama i rodila želju za poučavanjem.
..................
NAPOMENA
• TheTeacherToolkit – internetska stranica nastala kao projekt alternativnog programa osposobljavanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP), koji profesionalcima iz različitih područja djelovanja omogućuje da postanu učitelji pomoću alternativnog programa razvijenog u Teksasu.
• Izvor: teachertoolkit.co.uk
• Photo by Tra Nguyen on Unsplash

Vezani članci
Školski portal: Kako spriječiti pretvaranje učenika u robote

Kako spriječiti pretvaranje učenika u robote

Čini se da u stvaranju takvog okruženja postajemo uspješni u…

Školski portal: Izjave koje morate izbjegavati u novoj školi

Izjave koje morate izbjegavati u novoj školi

Stoga ne želite povećati pritisak pogrešnom izjavom. EVO NEKOLIKO IZJAVA…

Školski portal: Pravila dobrih izlaganja koja učiteljima mogu dobro doći na nastavi

Pravila dobrih izlaganja koja učiteljima mogu dobro doći na nastavi

Sljedeći popis sadrži nekoliko vrlo praktičnih savjeta za izlaganje i…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Mihalinec objavio početak općeg štrajka u osnovnim i srednjim školama

Mihalinec objavio početak općeg štrajka u osnovnim i srednjim školama

"Više nema cirkularnog, već samo frontalni…

Školski portal: Sindikati obrazovanja dogovorili štrajk

Sindikati obrazovanja dogovorili štrajk "do daljnjeg" u cijeloj Hrvatskoj

Sindikat hrvatskih učitelja i Nezavisni sindikat…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…