PLEO PETAR PETRU PETLJU

Pletemo šalove

ponedjeljak, 24. prosinca 2018.

Čim malo zahladi, pletemo šalove. To se već zna. Bake su najsretnije, vade vunu iz škrinjica i šalju u školu. Pletemo na prste. Izgleda teško, izgleda zapetljano, ali zato se valjda i zove pletenje.

Pletemo šalove

Najprije se napravi omčica i stavi na kažiprst lijeve ruke. Desnom rukom vodimo vunu ispod i iznad prsta gledajući u otvoreni dlan, dok svaki prst ne prođemo dva puta.

 

Sada donju očicu (nit) prebacimo preko gornje i prebacimo preko jagodice prsta na stražnju stranu i to je to. Naučili smo plesti na prste. 

Ponovno namotamo jedan red vune na prste prebacujući ispred i iza prsta. Skidamo donju očicu preko gornje i pletemo dok ne pođemo kući.

Uskoro će se na zapešću pokazati mini šal od samo četiri očice, jer smo pleli na četiri prsta. (slika plet 4)

Sada već postaje lakše, svi volimo vidjeti kako šal raste.

Završetak se radi tako da se umjesto motanja vune oko prstiju prebaci očica s prethodnog prsta na sljedeći i isplete.

S kažiprsta skinemo očicu i prebacimo na srednjak, ispletemo donju nit preko gornje baš kao i sve do sada.

Zatim istu očicu sa srednjaka prebacimo na prstenjak i ispletemo. S prstenjaka očicu prebacimo na mali prst i ispletemo donju preko gornje, baš kao što smo pleli s vunom iz klupka, samo sada prebacujemo gotove očice. Kada nam u ruci ostane samo jedna očica, kroz nju provučemo vunicu i dobijemo omčicu koju zategnemo čvrsto i ta-daaaa – gotov je šal.

 

 

Gotovi šal namotamo oko vrata nekoliko puta i imamo moderan i lijep „beskonačni” šal.  

Počne li se šal zamotavati ili zapetljavati, bilo bi zgodno naći sredinu i zavezati ga s malo vunice ili ušiti pompom ili mašnicu. Tako ćemo dobiti cijev koja se ne petlja i bez puno muke prebacimo je preko glave.

Može to biti i ogrlica ako napravimo labaviju i širu cijev”.

 

  • Ako više volite videoupute, šaljem vam link na odličan VIDEO.

Ove smo godine počeli i heklati. Iglica s kukicom i malo vune dovoljni su za ovu zabavu. Heklamo pletenicu na samo jednu očicu. Duga pletena nit može poslužiti kao ukras na boru. Plastika je out – vuna je in.

Znam da su vam učenici već na praznicima, ali ovo je odlična aktivnost za duge zimske sjednice, ups, večeri.

Sve vam sretno želim, drage moje boravkašice i boravkaši, i čitamo se 2019.

..............................

Pripremila:
Božidarka HRVAČIĆ, učiteljica razredne nastave | OŠ Gustava Krkleca, Zagreb

…..

Nakon deset godina rada u vrtiću odlučila sam malo odrasti i poći u školu. Sad radim u produženom boravku u OŠ Gustava Krkleca u Zagrebu. Svoj rad temeljim na kreativnom pristupu učenju, a omiljena mi je izreka ona Alberta Einstena: „Mašta je mnogo važnija od znanja. Može se sve znati, ali ništa ne napraviti, dok se s malo mašte može napraviti sve.”

Vezani članci
Školski portal: Smibodan – dan dječjeg časopisa

Smibodan – dan dječjeg časopisa

Zajedno smo došli do zaključka da bi bilo dobro krenuti…

Školski portal: Teglica dobrih ideja

Teglica dobrih ideja

Ako im dam dodatne listiće, izgleda kao da su kažnjeni…

Školski portal: Skoči i preskoči

Skoči i preskoči

A kretati se moramo. Ovo je jednostavna igra, priprema je…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Učenici i nastavnici na međunarodnoj konferenciji SkillMe.EU 2019.

Učenici i nastavnici na međunarodnoj konferenciji SkillMe.EU 2019.

... održanoj u Srednjoj tehničkoj školi…

Školski portal: Zahvaljujući projektu Erasmus+ KA2 bolje razumijevanje znanosti putem igre

Zahvaljujući projektu Erasmus+ KA2 bolje razumijevanje znanosti putem igre

Partnerske su škole iz Španjolske, koordinatori,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…